Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Jeg og sambo kjøpte oss et hus i 1999 for 1,1 mill. I dag solgte vi det for 2,9 mill. :-) Vi skal flytte til Oslo, og med de stive prisene som er der, trenger vi overskuddet. Hadde nesten betalt ned huslånet, har 400.000 kr i gjeld på huset. Så med hussalget har vi 2,5 mill. i egenkapital. Men det er vi nesten nødt til å ha.... vil kjøpe et fint hus i Oslo, med bra beliggenhet, barnevennlig osv. Har drevet og snuset på hus i Oslo lenge og funnet ut av vi må ut med iallefall 4-5 mill. Da trenger vi ta opp 2 mill. og det er jo ganske vanlig nå.... Men jeg er så glad så glad..... vi kan bo SVÆRT bra i Oslo. Eller er kanskje ikke 4-5 mill. nok til det i Oslo nei :-) ?? Kanskje ikke, uansett... Nå gjenstår bare å finne et HUS RASKT. Sambo begynner i ny jobb 1 januar. Hvor er BRA å bo i Oslo.... nå har vi mye å rutte med å kan velge fra om ikke øverste hylle, så nest øverste. Hvor bør vi bo?
Tigergutt Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Ville bare si: GRATULERER!!!! Ufattelig slik som boligprisene har flydd i været Lykke til på husjakt!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Gratulerer! ) (Litt misunnelig, ja!) Hvor er det samboer har fått jobb, da? Og hvor er det du kommer til å jobbe hen? Det tror jeg er litt viktig å ta i betraktning når dere skal flytte... Hadde jeg hatt 2,5 mill i startkapital tror jeg at jeg kunne tenke meg å titte meg om etter et sted å bo på Grefsen/Kjelsås... Men det er dessverre mulig at 2,5 er for lite startkapital der... Men det område liker jeg godt! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå