Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei jente på 19 mnd. som spiser veldig ensidig. Hun er glad i brød uten pålegg (ikke engang smør få vi lov å ha på), tør ris og tør pasta. Hun spiser litt joghurt (helst Biola naturell). Så er hun glad i frukt, akurk og inimellom litt gulrott og paprika (råkost). Hjemmelaget middag var hun aldri glad i, og det eneste hun spiste fra glass var 6 mnd. middagsglass fra HIPP. Alt annet vi har prøvd lot hun stå. Trodde først at hun ville ha alt finmuset, selv om hun fikk tenner veldig tidlig og spiser jo gulrotter og. Så har jeg finmust alt mulig men uten lykke. På helsestasjon sa de, at det går greit en periode hvis jeg får en porsjon grøt inn i henne fordi den er veldig nærrikt. Men det har hun nektet ved ca. 12 mnd. alderen. Jeg gir henne melk bare til frokost, så at hun ikke metter seg med den, å prøver det ellers å ta det med ro, trodde hun kommer til å spise mer variert av seg selv. har nå sluttet å tilby henne ris og pasta mens vi andre i familien spiser noe annet, og lurer på hvor lenge jeg kan holde det sånn, kan jo ikke stappe det inn i henne med tvang. Hun har ikke mye å gå på, var tynn hele tiden. Noen med erfaring og gode tipps her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det sånn, vi har dager da barnet spiser et egg og røykelaks til frokost (uten brød) og grønnsaker til lunsj, frukt i totiden og pasta med pesto til middag. Det er for hvert måltid veldig ensidig, men totalt er det jo balansert. Synes egentlig du får forsøke å stappe i henne det hun vil ha, fulkornspasta og fullkornsris er jo bra! Ost, egg, skinke, pølse og slike ting, helt bart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...