Gå til innhold

Vippestol og magevondt? Hvilken stol har du, og virker den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Snuppa har mye vondt i magen, tror rett og slett hun reagerer på MYE av det jeg spiser. Prøver å utelate etterhvert som jeg finner ut av hva hun ikke tåler, men i mellomtiden blir det laaaaaaaaange kvelder. Sukk...

Funker godt med å bysse på armen, og babybjørn. Men, blir ganske sliten av dette, og lurer på om det er en ide å kjøpe vippestol? Det finnes jo også mange typer; med /uten senkbar rygg, med og uten vibrering osv.. Er litt usikker på om det er en god ide, og i så fall hvilken stoltype som virker..

Noen med erfaring??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som bruker vippestol til babyer med vondt i magen eller;)?

Skrevet

Vi har Babybjørn sin vippestol og den er helt super! Regulerbar rygg og veldig myk, ergonomisk riktig sittedel som enkelt kan tas av og vaskes, eller vendes for et annet mønster... Den er laget sånn at vippingen ikke blir hakkete, men at hver eneste bevegelse lillejenta gjør blir bare til en myk vipping, hun storkoser seg i den! :-) Absolutt å anbefale..! Den er dyr om du kjøper den ny, men får dem stadig vekk på finn.no billig :-)

Vil også anbefale deg å kjøpe deg et bæresjal så du kan bære lillejenta di uten å blir sliten i skuldre, korsrygg og armer..! Babybjørn-selen gir en veldig feil belastning både på den som bærer og på babyen..! Ville sett på et elastisk sjal eller lommesjal, de er enkle å bruke og gode for babyen og mange måter å bære på! Sjekk tettinntil.com for masse info..! Veldig bra for kolikkbarn og barn som har mye vondt/luft i magen! :-)

Skrevet

Har ikke tenkt på at vippestol kan hjelpe på vondt i magen.. tror ikke det har noen sammenheng, annet enn at babyen blir avledet? Min gutt hadde mye vondt i magen i perioder, prövde å få ham til å prompe, massere magen etc, det hjalp.

Vi har babybjörns vippestol og den har värt genial helt fram til nå(han er 5 mnd) Han har roet seg ned veldig i den. Nå vil han helst krype ut av den..

Skrevet

Babybjörns stoler fins ofte på tilbud til 499 på babyshop. Vi har også babybjörn bäresele, min gutt er så tung så jeg orker ikke bäre ham i den. Kjöpte nylig et ringsjal. skulle gjerne hatt det tidligere, for da kan babyen ligge mens du går rundt, og bysses i sövn eller i ro. Gutten min er såpass lang at han egentlig bare får klaustrofobi i den.. men er veldig bra å ha når jeg skal bäre ham på hofta.

Skrevet

vi har en fisher price vippestol som roet snuppa ned når hun hadde kolikk:)

har begynnte å kalle den bæsjestolen hehe, når hun kaver litt med bæsj eller promping setter vi hun i stolen med vibreringen på og da kommer luft og bæsj ut lettere syns vi:)

Skrevet

Takker for svar:)

Jeg har ringsjal, men synes snuppa blir liggende så dumt i det, selv om hun bare er 53cm. Synes hodet hennes blir så skjevt nedi sjalet.. Hva gjør jeg feil tro?

akt80

Ang den Fisher Price stolen, er det den beryktede kolikk-stolen som enkelte har snakket om her eller på bim tro? Du har vel ikke bilde eller link på denne stolen? Hvis jeg skal kjøpe en slik, er det jo greit å velge den riktige (regner med at det finnes mange utgaver...)

Skrevet

Har også prøvd ringslynge, men synes også babyen ble liggende dumt i den, så solgte den og kjøpte et elastisk bæresjal i stedet... Det var redningen her i huset i hvertfall..! Helt genialt, enkelt å bruke, mange forskjellige måter å knyte på og passer veldig bra for nyfødte og helt opp til 2-3 år..! :-)

Skrevet

den beryktede vippestolen er fisher price sin kick `n`play med vibrering:o) den er suuuuuper god!!!snuppa her er over 5 mnd og elsker den fortsatt!Anbefaler den på det sterkeste....å den er ikke så dyr.jeg fikk den for 300 på tilbud men ord pris er vel 600....ikke så gale når den er så god;o)

Skrevet

Tusen takk begge to:)

Da har vi fått et par gode tips i dag, får se på de i butikken til uka.

Skrevet

hi hi hi.. morro at det er flere som kaller vippestolen for bæsje stolen.. det gjør vi og... lille mann bæsjer ofte når han sitter i den, og vi tror og at det hjelper han å få ut luft!!!

Så ja jeg tror vippestol funker på luft smerter!! Det er mulig de bare blir avledet, men det er jo det man gjør ved å bære de og bysse de og!!

Forresten Fisher Price stol vi og!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...