tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 åssen gjør dere det med bleieskift om natta? er det nødvendig å skifte? jeg tar siste skift før natt ca 22:30-23, og har stått opp i 3tia for å skifte... også sover vi til 7-8. Nattbleia i 3-tia pleier være ganske tom, lite tiss og bare noen dråper bæsj Må jeg opp likevel eller? Hun er 8 uker...
mamma`n te Kaja Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Da trenger du ikke skifte.. er bare hvis hun har bæsja eller er kjempe våt at man trenger skifte på natta
Tigergutt Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Snuppa legger seg kl 19, og jeg skifter ikke bleie i løpet av natten hvis hun ikke har bæsjet. Bleie er veldig våt om morgenen, og det er selvfølgelig det første jeg bytter når vi våkner. Det hender noen ganger at vi våkner om morgenen og snuppa har bæsjet. Det kan godt hende hun har ligget med bæsj en stund - jeg aner ikke! Hun pleier ikke si fra når hun har bæsjet, og derfor kan det hende hun har ligget med det en stund.
Duddlidu Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Jeg bytter på knøttet mitt hver natt. Den er stort sett ganske tung av både det ene og det andre. Litt slit å stå opp å bytte, men kan ikke være noe digg å ligge med våt stump, og så blir han så lett sår. Men han haaaater nattskift, skriker så han blir nesten blå. Huff, ikke noe okai det heller, men håper det går seg til etterhvert. Poden min er forresten 6 uker
sweetbabyboy 2006 + 1 til? Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 det skal ikke være nødvendig å skifte tissebleier om natten. Tror det er viktigere at både en selv og babyen får så mye uavbrudt søvn som mulig. Skifter selvfølgelig bæsjebleier Det største problemet mitt har dessverre vært at det ganske ofte lekker gjennom bleien slik at gutten min er våt gjennom pysjen. Det er så kjip. Må skifte på hele ham da skal du se en pissed off liten tass...
Sina73 Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Jeg skifter på han hver natt. Han får siste måltid ved 19 tiden og når han våkner ved 4-tiden er den søkkvåt. Men jeg vekker han ikke for å skifte hvis han for en gangs skyld sover til 7. Han er 5 1/2 mnd.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Bytter bleie på Lukas 1-2 ganger om natta,kommer ann på hvor våt bleia er. Hvis nattbleia er tom ved 3 tiden trenger du jo ikke å skifte den,men er det bæsj i den burde du skifte.Ellers kan du få en liten en med sår stump,og det er ikke godt:O)
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 jeg skifter nattbleie på tulla, har gjort det siden hun var nyfødt nå er hun 6 mnd. den er ganske mye tiss i når hun våkner mellom 3-6, så har ikke samvittighet til å la henne ligge i den samme bleia til kl 10..tror ikke det kan være behagelig. hun syntes ihvertfall det er godt å få ny bleie, er fornøyd og blid. skifter i senga, hun få en flaske og sovner med en gang.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Oj... nå fikk jeg dårlig samvittighet, her... Da snuppa var nyfødt og fram til ca. 3 mnd skifta jeg en gang midt på natta (hun ble sår én gang - det var IKKE å anbefale), tente minst mulig lys og fortet meg før hun ble altfor våken. Men så leste jeg at det ikke var nødvendig + at hun begynte å sove natta igjennom. Synes det var en dårlig idé å vekke henne + at jeg la merke til at hun tisset sjeldnere (og mer av gangen) jo eldre hun ble, så bleia er faktisk ikke såååå full om morgenen. Jeg har litt lite melk om kvelden, så kan jo være derfor... Får ny bleie og pysj kl.21, så pupp og seng. Våkner i 8-tiden og da er hun helt vill etter pupp, så blir ikke ny bleie før ca. 08:30, men det går bra. Har ikke blitt sår, og skifter heller litt oftere på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå