Gå til innhold

Frys sånn på brystvortene...


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er jo så kaldt i Oslo for tida, og brystvortene mine blir skikkelig skikkelig kalde! Det er forferdeleg ubehagleg. Har lyst til og lage/kjøpe ammeinnlegg for å unngå "kuldespreng" - men tvilar på at det hjelp. Når det er kaldt ute er det jo på brystvortene eg frys mest - ikkje så kald på resten av kroppen...

 

Andre som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper faktisk med ammeinnlegg i ull så det er bare å gå til innkjøp av et par:) Ellers så hjelper det jo om en har på seg ei ulltrøye under genseren kanskje:) Det gjorde det iallefall med meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehhe, sånn har jeg det også. Men jeg hadde det sånn i første svangerskap også jeg, å jeg fant jo ut at jeg var gravid i mai. Så det er nok ikke det at det er så kaldt, heller det at vi er kjempe følsom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk ullinnlegg eller ulltrøye!!! Man kan få betennelse av og fryse på puppen har jeg hørt et eller annet sted. Jeg frøs endel med å fryse der da jeg gikk gravid sist, og jeg slet så mye med betennelse at jeg sluttet og amme etter fire uker, og jeg fødte i mai, da var det ikke veldig kaldt kan man si. Nei ikke frys på puppen jenter.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvordan puppen ser ut når det er ubehagelig eller vondt! Noen har noe som heter vasospasmer eller Raynauds fenomen. Da blir brystvorta eller tuppen av den helt hvit. Det er ubehagelig eller dritvondt, og det er kjekt å vite om til ammingen.... Amming kan nemlig også trigge slike anfall. Det er ikke farlig, men det er vondt, og det går over etter en liten stund. Ingen umulighet å amme, absolutt ikke, men kjekt å vite hva som gjør vondt, altså! Se på albumet mitt, der ligger det bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med meg fjummsi. Mine kan bli bortimot blålige. Jeg vil nødig starte " den store ammedebatten" her nå, men jeg vet nå at om jeg hadde prøvd litt til så hadde jeg fått det til. Kjekt for nummer to nå da, med den erfaringen. Er stor sannsynlighet for at h*n vil få morsmelk lenge.

 

 

Så forresten du hadde slynge. Jeg lurer veldig på og kjøpe det nå. Er det lett og bruke, praktisk. Vet du om sjal er bedre. Ser så vanskelig ut og bruke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjal er egentlig lettere å bruke, slynge kan være litt vrien å justere. Men noen får det til med en gang, og det er virkelig genialt!

 

Ta en tur på tettinntil.com, der ser du alle mulige bæredingser i skjønn forening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...