Mamma til 2 jenter..... Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Lille snupp er mye plaget med sår stump, jeg bytter bleie ofte som helsesøster sa og jeg er flink til og la henne lufte stumpen... Men rødheten og utslettet kommer bare tilbake, har ikke prøvd så mye så nå ser jeg etter gode effektive råd:)
Beama Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Inotyol, krystall fiolett eller potetmel er effektivt iallefall.. men kan jo være du har prøvd det allerede...
Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 potetmel.pudre godt.litt vrient å vaske bort innimellom,men fungerer som fy.bruker kun det jeg.har opplevd at stumpen ble værre av sinksalva.vanlig salve går innimellom.
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 3. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2006 har ikke prøvd annet en zinksalve så alle tips tas i mot...
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 3. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2006 har prøvd masse forskjellige bleier men hjelper ikke:(
*Magic* Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 Skriver under på potetmel. Ellers så syns jeg zilulen sinksalven er bra.
Duddlidu Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Jeg brukte engangsvaskekluter og vann til å vaske poden min, og han ble veldig sår. Har nå gått over til å kjøpe usterile små gasskompresser på apoteket, de er kjempemyke, og vasker med babyolje. Det har hjulpet godt her, i tillegg til Siluen sink salve. Prøver forresten også å vaske/skylle hele stumpen i vasken så ofte jeg kan så det ikke blir så mye gniing med kluter.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 euroshopper sine engangkluter er og ganske myke... mykere enn libero sine.. gutten min blir ivhertfall ikke sår av de... bruker de kun når han har hatt avføring da..
Gjest Skrevet 3. november 2006 #11 Skrevet 3. november 2006 Jeg leste et tips her inne om å vaske med olje og mykt toalettpapir i stedet for med vann. Det fungerte veldig bra for oss, allerede etter et skift var hun mye bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå