Gå til innhold

Helt utenom tema, men syns jeg selv er helt tåpelig....

Anbefalte innlegg

Sitter aleine i stua for sambo har lagt seg, han skal opp midt i natten (3 tida), og jeg hører masse lyder og blir livredd... Tror hver vår at jeg har kommet over redselen for mørket, men hver gang høsten kommer med mørke kvelder kommer den tilbake... Klarer å innbille meg at det er folk i hver en krok osv... Skjønner ikke hva jeg skal gjøre, er jo litt frustrerende, prøver å si til meg selv at jeg er tåpelig og at det bare er tull... Alle dører er låst og vinduer lukket, men det hjelper ikke...

Føler meg skikkelig dum, og fjortis... men men.... Er ikke noe som tilfeldigvis har noen gode råd til hvordan bli kvitt denne redselen??

Fortsetter under...

Er selv litt mørkredd, så kan relatere til dette.

Noe du kan gjøre er å sette deg ned og skrive hva du er redd for, hva tror du gjemmer seg i skyggene, hvem kunne ha sneket seg inn i huset uten at du visste det osv.

Du setter ord på redselen din og underbevisstheten din kan se alt det ulogiske i tankegangen din, og du skaper distanse til det hele.

Håper dette kan hjelpe litt.

Tenn masse stearinlys, sett på litt "feel good" musikk, og kos deg i kveld!

Stor klem

Takk for svar....

Det jeg er redd for er jo det som kan gjemme seg i mørket, folk som bryter seg inn osv... Vet jo egentlig at det er ulogisk at noen skal gjøre det mens de ser det er folk i huset, men jeg aner jo ikke hva folk tenker... Blir vel litt sånn fordi det har vært mye i nyhetene i det siste, med folk som har blitt drept, og ikke minst hun dama på nyhetene i stad som ble banka opp på Halloween... Men men, får bare skjerpe meg...

Takk igjen og ha en fin kveld:)

Skaff deg en katt! :o) For det første kan du skylde på kattten hvis du hører lyder. Og for det andre så reagerer kattene veldig fort på lyder som er unormale. De reagerer ikke på knirking i veggene, men dersom det kommer noen inn i huset, så merker de det fort. Hvis katten er rolig, så kan du også være det. :o)

Slå på lyset, sett på musikk... Jeg var redd før, men nå bor vi i en liten og oversiktelig leilighet, så da er det ikke noe problem.

Hei!

Skulle gjerne ha skaffet meg katt, men det går litt dårlig siden jeg er allergisk...

Jeg syns det er bedre å ikke ha så mye lys, for hvis jeg har på masse lys ser jeg ikke hva som skjer utenfor... Jaja... Går bedre nå da, lydene er borte og tven på:)

Ha en fin kveld:)

Jeg er selv mega husredd! Ikke så gale her jeg bor nå, men i barndomshjemmet mitt tør jeg ikke være alene midt på dagen en gang! Men blir av og til redd her også, selv med mannen hjemme... har desverre ingen råd å komme med, har ikke fått bukt med dette selv...

Annonse

Skjønner deg godt, er kjempe husredd selv. Kan til og med bli redd når jeg ligger i senga med sambo atme meg. Og på sommeren når det er helt lyst her oppe i nord hele natta. Det er slitsomt, så skulle gjerne ha vist om noe som hjalp mot det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...