Tiasmas Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 har hatt en del stikkinger og nedpress i det siste og natt til i går, i natt og i hele dag har jeg hatt en del murringer, som menssmerter.. vet jo at det kan være flere uker igjen... flere som har det sånn i den siste fasen før fødsel?... huff blir jo bekymra for alt, er vel modning på gang... tenker infeksjon og det værste og lissom.... at det skal være så mye å bekymre seg for phu...
hønsemor Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Jeg har det lettere nå når jeg har gått ut i permisjon enn når jeg jobbet, men det er vel naturlig Jeg har vondt i musklene øvert på venstre sida av magen og det har jeg hatt i flere mnd nå, så det er jeg lei. Ellers har jeg handlet inn siste rest av det jeg føler jeg trenger til gutten kommer, så da er det bare å vente... Lillegutt har foresten vært utrolig aktiv i dag. Noen som vet hva det kan skyldes? Har kjent han i nesten hele dag og magen har vært på skeive mange ganger. hehe.
♥sjiga♥ Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 har veldig opp og ned form jeg da. nedpress vel hører mange snakker om dette men jeg er usikker på om det er det jeg har men innimellom så klarer jegikke å stå oppreist for det draar slik nederste delen liksom. litt små mensmurringer har jeg men veldig lite og svakt. så her er det ingenting som tyder på at det er noen føsel nærstående. plager har vi vel alle. mine er halsbrann, tissatrengt, leggkramper små gulping , hikking. lite matlyst. sliten i bekkenet. mye trøtt het og plutselig trøtthet, noen ganger føler jeg meg svimmel også. og en baby som tror han kan presse seg ut gjennom navlen til stadighet. hihi. men ellers er jo formen fin syntes jeg. håper på å ikke gå noe serlig over termin da.
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 har 17 dager igjen nå og var med legen idag, men eneste han sa når jeg spurte om ungen feks hadde festa seg, var svaret, neeei.. men han lå godt nedi der...heh.. hva betyr det da tro...hehe.. håper den fester seg nå strax så jeg slipper tenke så mye på at vannet bare plutselig kan fosse ut er andregangs da så er ikke sikkert hodet fester seg i det hele tatt, men venter i spenning! Har selv noen slike mensmurringer i løpet av dagen og kjenner det avogtil presser litt nedover og kynnere kommer oftere enn før.. ellers er jeg bare sliten å trett, men får sjelden tid til å sove (går hjemme med datter på 1 år og 10mndr.. lite sovetid da ) håper ungen vil komme i løpet av de neste to ukene ellerno.. begynner bli tung og lei! Gleder meg til etter fødselen og tenker : jeg skal ALDRI være så tung igjen som jeg er kvelden før fødselen!!!!! hehe
Hermine. Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Jeg har fire uker igjen, synes egentlig jeg har det ganske bra for skjønner at det er mye jeg slipper unna med som andre har, feks halsbrann og treg mage og sånt.. Men det som plager meg nå er at det er skikkelig tungt å bære på magen, Blir fort sliten og får verking i ryggen etter veldig lite anstrengelse. Så nå er det sånn - støvsuge leiligheten, også hvile på sofaen, - gå tur med hunden, også hvile på sofaen... Gudskjelov for at jeg har muligheten til å gå hjemme og slappe av og ta alt i mitt eget tempo, for da går det egentlig veldig fint! Det som plager meg aller mest at tida går så sakte, men det overlever jeg jo - for den går jo! :-)
Grigri m/3 gutter Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Jeg har 20 dager igjen, og er på utkikk etter fødselstegn hele tiden, men det skjer ikke noe. Har litt kynnere og svake menssmerter innimellom, men ikke mer enn det jeg har hatt i ukesvis. Skal på siste legesjekk på tirsdag og da får vi se om livmortappen er enda kortere enn den var for en mnd siden eller ikke. Den gang fikk jeg beskjed om å hvile en time tre ganger per dag, men nå etter uke 37 er jeg ikke så nøye med det. Har bekkenløsning og å komme seg opp fra liggende er vondt. Venter på nedpress og stikkinger og det som andre prater om her, men det er kanskje ikke alle som får det? jeg tar bilde av magen hver uke og den er lavere nå enn før, men jeg vet ikke om det er bare han som ligger mer sammenkrøkt enn før. Hodet har vært nedover lenge nå. Begynner å bli lei av å vente og mote meg opp og være nervøs om hverandre. Vil ha det overstått nå så jeg kan bli normal igjen og kose meg med lillegutt!
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Jeg har 21 dager igjen idag.. men fødeklar har jeg vært lenge. Syns formen er elendig. ALT er tungt - magen er gedigen med ett SF mål på 40... Jeg sover dårlig, er plaget med heteslag og bekkenløsning. Klarer ikke komme meg på do om natta - så jeg må bruke sånn stol som de over 80 som regel bruker.. (ikke flaut i det hele tatt å hente den)!!! Heldigvis vet jeg at jeg ikke må gå noe særlig lengere enn til termin. skal på sykehuset den uken jeg har termin og blir mest sansynlig satt igang noen dager etter termin om han ikke har kommet før som alle tror pga han er såå stor Skal bli godt å få tilbake kroppen sin etterhvert!!
Goìll Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Jeg føler meg veldig heldig jeg - har så lite plager.... Har kjent litt murringer og press i magen, men ikke sånn at det plager meg. Det som har vært ille er halsbrann, men etter at jeg begynte med flytende Galviscon har jeg "overlevd" det..... :-) Er lite sliten - hadde min siste dag på jobb på torsdag, 20 dager til termin nå, er stort sett veldig opplagt og har ganske mye energi. Har trent mye i svangerskapet (kroppen er vant til det fra før), men de to siste ukene har jeg ikke hatt lyst til å trene, har bare gått på yoga for gravide :-) Helt greit for meg om hun venter ca tre uker med å komme ut, men gjør ikke noe om hun kommer nå snart heller - gleder oss jo veldig til å se henne og bli kjent med henne..... :-) Til dere som har mye plager - håper dere får føde SNART!!! Og lykke til med alt! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå