vinterbarn ;O) Skrevet 9. november 2006 #126 Skrevet 9. november 2006 Herregud å aktive vi er idag da... den eneste dagen jeg har en liten avtale så tar det jo helt av her... Rart jeg tror det er meg det er noe galt med.. ;O) Ja, nå har jeg og bikkja vært ute å prøve kjørt den beige quinny vogna mi.. gikk unna det skal jeg si dere.. litt av et forslag titsi, men verdt å prøve da.. ;O) hehe... Så godt å ha deg tilbake idefix, men liker ikke at du har fått en urolig gutt da.. det var jo ikke det vi forventet.. .men jeg trodde ikke de kunne få kolikk så tidlig jeg.. har hørt at det ikke kommer før ved 4-6 uker jeg.. Men har ikke hatt det selv, så egentlig ikke peiling ;O) Men hvis du sliter med melka, så gi erstatning da vel.. ikke slit deg ut bare for at du SKAL amme.. hvis han blir en blidere og mere fornøyd gutt med kombi syns jeg ikke du skal utsette det. Du skal jo tross alt ha et liv ved siden også!! Komme deg på beina igjen!! Nå har jeg sitti med min 2klassing og gjort lekser.. mattelekser. Må bare si at listen er f.. høy nå, blir helt fortvila jeg, syns det er vanskelig når hun ikke fatter en dritt.. og jeg er livredd for at jeg ikke klarer å lære henne det på en rett og forstålig måte.. Ganske frustrerende igrunn.. Ikke at tolmodigheten min er aller størst om dagen heller da men.. De barna nå til dags må jo bare bli super genier.. med masse matte, lesing, kristendom og engelsk i 2 klasse.. Stakkars barn spør du meg.. "når jeg var barn... da....." hehe
Candy girrrl Skrevet 9. november 2006 #127 Skrevet 9. november 2006 Hei. Hvis dere lurer på hva jeg hat gjort i hele dag, så har jeg lest fødselshistorien til Mamma Mø. Steikke den var lang! Men veldig bra, så da gjorde det ingenting ) Virket som en fin opplevelse, når det først starta. Og en annen morsom ting.. Ruth har samme vitale mål som jenta mi, på både cm og grammet!! Håper du ikke får en like stri barseltid som svangerskap nå da Idefix. Krysser alt jeg har av fingre for at det ikke er kolikk. Hørt noen barn blir født med litt overlevelsesangst. Enenste måten å lindre det på er å bombandere de med mat, helt til de skjønner at ; Ok, jeg kommer til å overleve! Så ikke pin deg for lenge om melka drøyer. Når du har tid og er i form må du sende flere bilder av poden. Og tross ubehag og startsvansker, så er jeg misunnelig ) Kjedelig å være uten tv og ikke i form til å gjøre en dritt da Hebbie. Da føler man seg fengslet. Det er jo så mye man vil styre og ordne, så er man rett og slett ikke i form. Ja, så tviler du går for 6 slike runder he he..
Candy girrrl Skrevet 9. november 2006 #128 Skrevet 9. november 2006 Jada.. drit mye feil.. mangler nå 6 taster på min kjære bærbare.. og har bare ikke tid og tolmodighet til å rette først )
Candy girrrl Skrevet 9. november 2006 #129 Skrevet 9. november 2006 Bare meg her nå.. Men MÅ nesten skryte av meg selv i dag, siden ingen andre gjør det he he.. Har gjort mer enn å lese fødselshistorie ja.. Hør her: - Tømt hele skittentøyskurven. Alle familens klesskap har linjakrette bunker med rene klær ;o) -Bag til både meg og barna er HELT ferdig, mangler bare toalettsaker! T.o.m pakket linfrø he he.. -Laget vafler -Vært ute i drittværet -Ryddet soverommet vårt -Vannet alle planter -Sortert siste bunke babytøy -Drept 50 bananfluer m støvsugeren -Skiftet på 4 senger og vasket det gamle sengetøyet. Sier bare en ting.. Må være noe sånt re-reiret-hormon som rir meg ) Er vanligvis ikke sånn he he.. Nåde den som glemmer å skryte av meg etter den lista der!!
vinterbarn ;O) Skrevet 9. november 2006 #130 Skrevet 9. november 2006 Dærsken det kaller jeg "effektiv titsi" eller "super titsi" kanskje.. super flink har du vært *stryke på kinnet* t.o.m vanna alle blomstene.. den syns jeg var det beste.. har du gartneri ;O) hihi... Da høres det jo ut som du er klar for fødsel nå, eller er du totalt utslitt nå kanskje?? Bare sånn kort innpå så venter jeg meld når det skjer altså.. har vel ikke sagt det før, bare tatt det som selvfølge jeg ;O) Men nå veit jo du det også.. kanskje kjekt. Hihi... Hebbie... 6 barn ja?????!!! Skikkelig imponert over den formerings tanken der ;O) Den er jeg ikke med på ihverfall.. Jeg slår meg på brystet nå etter 3 stk. Finito for min del ;O) Blitt av mamma mø idag da?? Får håpe store jenta er bedre idag, eller kommer seg fort ihverfall...
vinterbarn ;O) Skrevet 9. november 2006 #131 Skrevet 9. november 2006 Unna meg selv 130 nå, siden dere andre har vært så aktive idag ;O) hehe
Gjest Skrevet 9. november 2006 #132 Skrevet 9. november 2006 Titsi skal si jeg er imponert :0) Har bare dulla med veslegutten idag.Fant ut at jeg skulle gi han litt sukervann og drikke.Da sovna han og ble rolig.Sov i to timer.De pamela boobsa etter 2 timer,så har nok melk ja.Men har skaffet meg to små pakker med ferdig Nan blanding.Bare for å ha det i hus. Skal amme om så krampa tar meg.Orker ikke tanken på å måtte gå fra loftet og ned på kjøkkenet i vinter for å varme flasker....Har hatt melk til alle de andre tre. Er så lei av hodepinen,men det er vel fordi jeg har så lavt hb.Burde kanskje takka ja til blodoverføring,men jeg orka ikke tanken på å bli stukket enda engang.Armene mine ser ut som armene til en sprøytenarkoman.Hadde 6 kanyler i armmene i løpet av tre dager og måtte ta blod prøve en gang for dag.Ikke noe greit for ei med nåleskrekk....:0( Håper jenta di har friskna til mamma mø. Vinterbarn,såg dere det helt sikkert at det er jente dere venter? Hørte om noen som var på 3D ul fikk vite jente ,men ut kom jammen en gutt..He he at det kan være mulig å se så feil. Hebbie stolt av deg,ser du har tatt over bakingen.Det er bra!!! Her blir det ikke baking før julekakene skal i boks.Men da skal det bakes.Elsker advent og adventstiden. Fikk en søt telefon fra svigermor idag.Hun ringte og lurte på om hun fikk lov å kjøpe kåpe og kjole til snuppa,det sa jeg var helt i orden :0) Hun ble så glad,nå har hun 4 gutter og 1 jente som barnebarn,rart hun vil gjøre litt ekstra stas på jenta..He he svigermor er jo søt av og til da,det skal hun ha. De kommer på fredag om ei uke.Gleder/gruer meg.Da har du nok født Titsi. Husker dere hun venninna mi som ble gravid etter at mannen steriliserte seg.Kalte babyen helvetes krapyl??? Hun gjør det ennå.Ville spy da jeg hørte at det kaller hun lille babyen sin ennå,har termin den 24 nov.Begynte nesten å gråte.Stakkars lille babyen.H*n har jo aldri bedt om å bli til jo...
Chiquita Bananas Skrevet 9. november 2006 Forfatter #133 Skrevet 9. november 2006 *klapper i hendene mens jeg skrangler meg rundt på stedet for Titsi* Blir helt sliten av å lese lista - tenk at alt det der burde jeg ha gjort ! Men jeg tar ikke sjansen på å ødelegge hele dagen eller morgendagen. La spesielt merke til vaflene - nam nam.... Skulle ønske vi kunne bake sammen Idefix, det hadde vært kos det ) Og så kunne jeg lært noen knep av deg...bakermester Idefix ) Må si jeg blir flau her - hehehe....har jo kalt Junior en liten drittunge når jeg skal tulle med at han gjørs på å sparke meg... Uff - kanskje jeg skal snike til meg noen kakemenn og lage kakao ?? Eller begynne på juletrekuler ? Uff - ingenting frister å gjøre siden det er så kaldt og jeg får vondt av å gjøre ting eller sitte, da vil jeg bare sitte komfertabelt og trøkke i trynet ;op
Candy girrrl Skrevet 9. november 2006 #134 Skrevet 9. november 2006 he he.."skarangler meg rundt på stedet". Den er god Hebbie. Takker for all ros alle sammen, dere hadde jo nesten ikke noe valg da, men men.. Så slem venninne da Idefix. Hadde nå trodd det var gått over i litt glede nå. Kanskje hun bare har litt bisarr humor? Gubben sitter å ser Rikets Røst og jeg momser kanelboller på kjøkkenet. De er fra frysedisken på Rema, så alt for lite kanel til å dra i gang en fødsel da.. Pyseboller ) Og guuu kor slitsomt det er å være shavet på legger, bikini og armhule hver dag nå. Bruker en evighet i dusjen hver kveld. Ikke bare bare når man vanligvis er iført vinterpels på denne tida ;o) Håper du får en litt bedre natt i natt da Idefix. Det samme gjelder oss andre skrangler og.. fortjener en god natt søvn vi og, uten baby!
Chiquita Bananas Skrevet 10. november 2006 Forfatter #135 Skrevet 10. november 2006 Så sitter jeg her da etter å ha tisset ørten ganger på halvannen time - har kommet ut av telling. Enda jeg faktisk ikke har drukket noe siden 18.... Sov halvannen time etter middagen da jeg kom fra trening pga. den dårlige natta - får ikke sove pga. Junior som turner vilt og klorer meg.... Tror jeg skal ha en liten matorgie siden jeg ikke har noe mer å gjøre. Ååååå - det frista med bollene og pisket krem og jordbærsyltetøy !! Lussekatter - det mååå jeg bake. Men det kan jeg ikke for da får jeg vondt...Idefix - kjære søte snille deg, kan du bake noen til meg ?? Gleder meg ikke til å stå opp imorgen kvart over 9 for å lufte Fant og stelle meg - jentene kommer og henter meg kvart over 10 !! Og da bør ikke jeg være treg. Det jeg gleder meg aller mest er å kunne ligge godt på magen eller ryggen og sooooooove - er så på underskudd at det holder !! Da gjør jeg klar en del flasker med melk og instruerer gubben i hvordan å varme melka - tar en sovepille og låser døra. Må ikke vekkes før et døgn senere. Er ikke sikkert jeg trenger en pille en gang - kroppen skriker etter søvn. Jeg får varme meg noen boller og gumle på dem - bare for å gjøre noe. Er redd vekta mi har hatt et digert hopp neste gang jeg skal veies - de siste ukene har jeg spist myyyyye sukker... A ja...skaden er skjedd uansett.
Candy girrrl Skrevet 10. november 2006 #136 Skrevet 10. november 2006 Stakkar Hebbie.. Kjedelig å ikke få sove. Tror vi har like blærer. Helt ubrukelige!!! At et så lite organ kan velte så mye komfort i et svangerskap er utrolig. Jeg tør heller ikke drikke etter 20. Og går 4-5 ganger på do bare før jeg har sovnet. Lur ide det der med å lære gubben opp med flaskemelk Hebbie og sove et døgn. Men det lurer et troll i illusjonen din. For når den plagsomme magen endelig er borte så dukker det opp et nytt begrep, Melkespreng! Jeg har pupper av samme kaliber som blæra he he.. Utrolig digg å ha barnevakt for første gang uten baby, meeeeen må pumpe kl 12, 05 og 08. NOT!!! Jaja.. dagens oppmuntrende innlegg ) Skal til frisør i dag jeg. Ser ut til at jeg rekker det før det braker løs, og det er bra. Litt dumt at en baby skal avsløre hvor brunette jeg egentlig er.. etterveksten vokser jo like fort som håra på leggen, og det er fort det! Fant du noe fint på Virre Vapp da Mamma Mø? Og hvordan står det til med siste skrangla(Vinterbarn) og den nybakte moren? Hatt en alright natt Idefix??
Møøø Skrevet 10. november 2006 #137 Skrevet 10. november 2006 God morgen jenter!! Først i dag ) Men dere var jo så aktive i går at jeg har vel litt å ta igjen... Var på virre vapp møte i går kveld, var ikke hjematt før kl 23.45... Og da orka jeg ikke bimme, må passe på å få den søvnen en kan... La meg vel 0.30 og da sov Ruth til kl 5 ) Snill jente!! Klarte jo ikke å motstå og handle på møtet da... Hvis dere ikke vet hva virre vapp er, så er det barneklær. Var en lysebrun kordkjole der som jeg bare MÅTTE ha... Så nå blir storesøster fin til jul ) Og så får lillesøster arve den om noen år... Var en superfin cape som matcha og da, med muffe og ) Men jeg klarte å styre meg litt da... den kosta nemlig 799 + 199 for muffe og 199 for hatt... Og det er begrensa hvor mye en får brukt den liksom... Så flink du var i går da, titsi!! Klar til fødsel du nå virker det som. Skulle ønske jeg kunne klare å være like effektiv en dag... *kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne...* ) God tur i dag da, Hebbie. Ikke slit deg helt ut!! Det er en ordre!! Kjenner jeg begynner å glede meg skikkelig til jul!! Har såvidt begynt julegavehandlinga. Har kjøpt en del kalendergaver til snuppa. Gleder meg til advent med lysestaker og stjerne ) Snøen har vi allerede, den er jo en stor del av julestemningen her innpå indre østlandet ) Håper for din del, hebbie, at du får en rolig unge og ingen kolikkunge... da blir du nok ikke god å ha med å gjøre ;o) Du som allerede er på underskudd... Hva skal dere gjøre i dag da, jenter? Jeg skal vertfall gjøre unna helgevasken i dag, (har hatt planer om den hele uka.... siste frist i dag...) Og i kveld blir det nok taco og "skal vi danse" ) Heia Kristian!!
Møøø Skrevet 10. november 2006 #138 Skrevet 10. november 2006 Alltid er jeg så treg til å skrive sånn at andre rekker å poste før meg... ( Idefix, sjekk denne: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158489
Candy girrrl Skrevet 10. november 2006 #139 Skrevet 10. november 2006 Ja, er det ikke typisk! Enten så er man aleine her, eller så poster alle samtidig ) Gøy å handle klær, spesielt jenteklær! Må si det er samme for meg hva jeg får av kjønn, men har utrolig mye søte kjoler liggendes da. Men som du sier.. hjelper litt på samvittigheten når tingene tross alt går i arv.. da slår man liksom av halv prisen. Vinterbarn kan jo egentlig regne 1/3 pris hun he he.. Men plagget må jo ligge en stund. Møllkuler? ) Hva skulle Hebbie i dag?
Møøø Skrevet 10. november 2006 #140 Skrevet 10. november 2006 Kjøpte kjolen litt stor, så da passer den kanskje 2 sesonger ) Og da er jo Ruth snart stor nok til å ta over ) Så da rekker ikke møllen å ta den... Var det ikke i dag hun skulle på tur med Drammensbeibene sine da? Som de skulle bytte på å sitte på kafè med henne )
Candy girrrl Skrevet 10. november 2006 #141 Skrevet 10. november 2006 Hehe.. Møllkulene var tiltenkt Vinterbarn. For hun har store jenter. Tror ikke du trenger de Mamma Mø )
Møøø Skrevet 10. november 2006 #142 Skrevet 10. november 2006 Inspirert av bakekjærringene på denne tråden har jeg nå satt en brød-deig... Prøvd å bake brød flere ganger før, uten hell, de blir små og kompakte ( Har fått oppskrift av ei anna bim-venninne som jeg nå får prøve... spennende... skal fortelle om det ble mislykket eller vellykket denne gang om noen timer... Har nemlig bestemt meg for at jeg nå SKAL få til å bake brød. Så jeg får holde på til jeg får det til...
Candy girrrl Skrevet 10. november 2006 #143 Skrevet 10. november 2006 Lyke til!! Bakst kan være ganske så uberegnelig ja. Noe av det mest mislukkede jeg har laget på lenge er de berømte Bim-Curleybollene! De som har fått såååå mye skryt!
Candy girrrl Skrevet 10. november 2006 #144 Skrevet 10. november 2006 Vinterbarn! Hvor er du???? Begynner å lage meg bilder at du ligger dø på sofaen etter å stukket deg på en strikkepinne eller noe sånt.. Kan ikke bare stikke av på den måten der vettu..!!
Møøø Skrevet 10. november 2006 #145 Skrevet 10. november 2006 Ja hun strikker jo med små pinner regner jeg med og de er ganske så spisse.... Pleier jo å være inne her tidlig på mårra'n hu. Kan ikke tenke meg at hun har annet å gjøre enn å være på bim.... Nå er brødene baket ut, så da gjenstår det å se om de hever seg og blir fine når de er fredigstekt...
Gjest Skrevet 10. november 2006 #146 Skrevet 10. november 2006 Halloen her er iallefall jeg :0) Har hatt en bedre natt enn i går.Men har ammet ca hver andre time.Men nå kan jeg iallefall skryte av melkesprengde pupper :0) Lillegutt sliter med magen ,men vi gir han litt sukkervann så da blir han så fornøyd. Prøvde babymasasje på snuppa,hun hadde kolikk i 4 mnd.Da var vi desperate. Ble mobba for brød bakingen min før jeg dro på sykehuset.Bakte 16 brød uka før og 8 dagen før innleggelse.Masse brød i frysen nå,he he he :0)) Stod på vekta i dag.O store glede bare 2 kg igjen 8 dager etter det er ikke verst eller?? La jo på meg 16 kg !! Tenk Titsi nå er det ikke lenge før du får babyen din,siden du sier det med håra så minner det meg om min hårvekst ja.Kanskje det blir gutt på deg likevel? Har hatt sånn tro på en jente...Gleder meg til meldinga tikker inn på mobilen :0) Blir spennende å senår dere to andre nedkommer også :0) Har begynt å tenke på at vi er iallefall tre stykk her som kommer til å ha sure 17 åringer som må vente leeeeeeeenge på å bli 18 år :0) Men bra for bilen da,he he he :0) Lykke til med brøda mamma mø.
Candy girrrl Skrevet 10. november 2006 #147 Skrevet 10. november 2006 Så bra melken er på plass. Får håpe det bare er litt startstrøbbel med magen til Marius, at det går over. Ja må si når jeg går her rundt på tampen så er det liksom ikke tullipanlløker og gedigne brøddeiger jeg har fokus på he he.. Null tegn til fødsel i dag.. sukk. Har mye på tapetet i ettermiddag da, så det blir vel bare et reid med kynnere i kveld ;o( Meldt ekstremvær her i ettermiddag/ kveld. Prøvde å sove litt her, men gav opp. Vinden uler og huset knaker. Huff, utrivelig!
Møøø Skrevet 10. november 2006 #148 Skrevet 10. november 2006 Da er brødene ferdige og... tada... De ble faktisk ikke så verst ;o) Mye bedre enn tidligere forsøk vertfall, ikke perfekte enda, men det kommer seg ) Bra du har fått orden på melka da, Idefix. Er lettvint med puppen ja, trenger ikke tenke på å varme flasker om natta da, nei, bare å slenge frem puppen... ) Har akkurat pumpa meg jeg nå, tenkte å la pappa mø ( ;o) ) gi henne med flaske. Må trene litt med flaske, så jeg kan stikka av litt uten henne ) Hvor bor du, titsi? Kan ikke huske å ha fått med meg det... Mulig det er ammetåka som slår inn da.... Nei, nå våkner visst Ruth her, så da får hun få litt mat )
Møøø Skrevet 10. november 2006 #149 Skrevet 10. november 2006 Glemte jo å gratulere Idefix, bare 2 kg igjen!! Kjempebra!! *litt misunnelig nå ja....* Har ikke vært på vekta på 3 uker jeg da, så jeg vet ikke hvor mye som gjenstår, men da var det 8 kg igjen ( Gikk opp 18 jeg. Så her må det nok trimmes ja...
Gjest Skrevet 10. november 2006 #150 Skrevet 10. november 2006 Ekstrem vær?? Da er det vel i natt du må reise,håper ikke det for din del da Titsi.Krysser fingrene for at liten holder seg der inne til det fæle været er over. Husk at jeg hadde super elendige nerver før keisersnittet,så jo nesten domme dag komme...Men fy f..hadde jo nesten rett da :0( De sa på sykehuset at hadde jeg vært hjemme da jeg ble syk hadde jeg neppe sittet her idag.Det er en skremmende tanke som jeg kjenner at jeg må bearbeide litt. Blir på gråten av å tenke på at 4 små kunnet blitt uten mamma .... Er glad og lykkelig for at alt enda bra.Men jeg tror jeg må være ett levende bevis for at noen får alltid alt... Nok om tragiske ting nå... Hadde jeg vært litt sterkere skulle jeg gått på det nye shopping senteret de har åpna her,men tanken på mye folk gjør at jeg står lett over.Er ikke så i form. He he helsesøster kjefta på meg,hvorfor jeg ikke tok imor blodoverføring..Hallo min sak ikke hennes.Kjerring... Nå er det ammetid igjen...snakkes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå