Gå til innhold

Skravletråden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehehe....du går ikke glipp av noe Mamma mø !! Uten om en god latter eller å bli overrasket over hvor vemmelig det fins i denne verden ;op

Kos deg i Sverige Vinterbarn - håper du ikke sliter med bekkenet slik jeg gjorde.....Du bor jo så nærme heldiggrisen og slipper den dumme båten. Vi bommer på den hver gang og kjører som en gris og klarer det akkurat eller må vente. Eller som vi gjorde sist og kjørte om Oslo - aldri mer !!!

Lå og snakket med gubben helt til rundt 6 tida imorges - kjeften min gikk i ett om alt mulig !! Ble så klart vekket i 11 tiden av svigerfar som ringte for å høre om vi ville ha fisk - hadde nettopp kommet fra fisketur. Heldigvis så hadde jeg nettopp vært på do og var våken - dem spør alltid om jeg ble vekket. Så jeg må fikse halsen før jeg tar tlf så jeg ikke hører helt på trynet ut - er så flaut når dem ringer på formiddagen og vi sover fortsatt.

Har ikke stekt ut kakene - men det blir en eller gang i dag. Må få kjørt den ene bilen på lageret - hør på meg...har så mange biler vett du ;op

Hahaha....men jeg måååå få tid sammen med sambo for å få satt cabrioleten som skal selges på et lager - skal stå der til mars. Er en bil for mye her allerede så vi sliter big time fordi det er alltid en som stenger meg inne siden jeg står innerst og kommunen liker ikke at vi har biler ute i gata...Og det er ikke gøy å skuffe snø fra en myk topp om vinteren og det vil jeg ikke iår....Må få meg en heldekkende presenning til stasjonsvognen min - er jo genialt når jeg bare kan dra den av og VIPS så er snøen borte :o) Jeg HATER snøen !!!!

Oj - kom nettopp på at hvis mora mi kommer med sin bil så må en eller to av bilene stå ute i gata uansett....Dem som brøyter veien liker det ikke !!! Er helt teit - VI er de eneste i hele området faktisk som har den teiteste og minste gården - alle andre har god plass og lett å komme inn. Vi har et gjerde som irriterer meg slik at det er kun en bil som kan kjøre inn om gangen og jeg må snirkle meg inn på min plass. Har såååå lyst å rive det gjerdet - men det ser ut som jeg får viljen min :o) Ser ut som sambo har tenkt på saken og er enig om at det bedrer bil situasjonen om noe av gjerdet fjernes....spesielt hvis vi får bygge dobbelgarasje, da må noe av gjerdet fjernes. Men vi må vente til våren nå før vi får bygget noe - er så trege av oss så vi har enda ikke sendt inn søknad og nå har jo snøen kommet så ingen vil sikkert grave og bygge garasje for oss :o(

Ellers ingen planer - kan være vi får besøk fra et vennepar....frister ikke nå. Er så mye annet jeg vil få gjort.

Ops - kom på at jeg lurte Fant ut på verandaen og han har sittet foran døra lenge og venta på å komme inn. Shit au - han har pels og har godt av å være ute i frisk luft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilbake fra utlandet... det stooooore utland ;O)

Så masse du hadde på hjertet idag da Hebbie, fikk ikke tømt deg ordenlig i natt skjønner jeg... hehe.. koselig det da ;O)

Og du fikk det som du ville.. jeg er totalt ødelagt i bekkenet nå ja.. måtte ta et raskt rydde sjau når vi kom hjem også, og det er jo endel trappe gåing, siden vi har 3 plan... det er en skikkelig fordel nå igrunn.. not!!!!!

Men vi fikk handla rosa stellepute (har ikke plass til stellebord på badet..) Rosa bodyer og rosa smokker.. Kan tro hvem som har bestemt utstyret... Minste tyrann elsker jo alt som er rosa, så takk og lov for at dette ikke blir en gutt ;O) hehe...

Og kurv seng da, med himmel og greier (ikke rosa) som skal stå nede i stua tenkte vi kanskje, må jo ha et sted å legge henne på dagtid også, gulvet utgår siden vi har hund!!!

Nå sitter de å ser på olsen banen på sirkus (for 3 gang) idag... så den på vei ned til sverige, så på vei hjem fra sverige.. også måtte visst vi se den også... hehe.. fikk den idag se! De pleier aldri få se så mye på tv... men noen dager er et unntak!!

Stille her idag, tar de fleste søndagspause, kanskje dere har vært i kirken hele gjengen????? ;O)

Skrevet

Jo da jeg fikk tømt meg, men er ikke alltid jeg får de svara jeg vil ha ;op

Nå har jeg stekt en stor haug med kakemenn og ryggen verker....men er stolt av meg. Ble kjempegode og dem er sprø akkurat som jeg liker dem. Så nå står steka inni ovnen og potetene står klare til å kokes.

Men som sambo sa - tror ikke jeg skal overdrive og bake så mye mer. Nå kjøpte jeg to bokser pepperkakedeig - angrer litt nå. Men jeg får ta litt og litt så blir jeg ikke så sliten og vond. Var litt gøy å lage julekaker.

Skrevet

Heisann.. Helgen er nok da jeg er minst aktiv her inne. Men nå har jeg sjangsen :o)

Preike til seks Hebbie?? Hva i alle dager for noen verdensproblemer har dere løst da? :o)

Koselig å kjøpe babystasj da Vinterbarn. Kurv med himmel og greier, høres skjønt ut!

Og 3 etager er ikke digg med kranglebekken. Hadde en mistanke.. for du har snakket så mye om oppe og nede, her og der :o) Men dere har sikkert superstramme romper, av all trappegåinga :o)

Er helt knust i bekkenet selv. Må holde sofaen i ettermiddag. Kan noen slenge over en rullator?? Klarer ikke gå jo :o(

Så bra pepperkakedeigen til IKEA har fått skryt!! Kjøpte en pakke og skal bake ut med ungene i et bra øyeblikk (dvs; når jeg kan stå på beina)

I dag har Idefix hatt hele flikken samlet. Ble visst klemt i hel lille Marius :o) Og feberen har gitt seg. Bra!

Mamma Mø.. Hvilken retning er bygda di fra Gjøvik? Vanker av og til på Gjøvik jeg ser du ;)

Skrevet

Poster alltid samtidig med noen jeg:)

Skrevet

Flikken til Idefix= flokken.

Tror jeg må legge ut en ordbok. Kan hete; titsi sine slurvefeil

Skrevet

Hehe... flokk og flikk... er vel nesten det samme det da titsi ;O)

Var som det stod i vg idag; en som hadde vært på kino og sett "kalde fitter" (kalde føtter) stod på billetten.. den syns jeg var litt artig ;O) Jobber du der forresten titsi, tror det var i Bergens området?! hehe...

Ja, vi er velsignet med 3 plan... ikke akkurat noe luksus hjem bare et vanlig rekkehus.. og nå er jeg veldig glad for at jentene har fått felles rom over stua.. for der danses det til Ravi for full musikk... dans og dans.. høres mere ut som tramp og hopp spør du meg... redd de kommer igjennom taket her snart jeg..

Så flink du har vært med bakingen denne gangen da Hebbie.. jeg er mektig imponert!!! *klappe klappe* Får vel starte bakeriet snart jeg også vel.. bare bli ferdig her først. Til uka skal vi til ikea og fylle bilen, skal ordne gangen også. Men etter det er det bra. Vaskerommet i kjelleren skal vi ikke ta selv... takk og lov ;O) Baby rommet venter vi med!!

Så bra idefix er bedre, tenkte å melde henne etterpå å høre, skal jo liksom være en koselig barseltid da.. ikke sånn sykdom og greier... ikke gøy!!

Er forresten alene ikveld, om noen vil på msn.. sitter nå her å strikker, ferdig med jakka, så nå skal jeg starte med buksa.. blir jo bare sååååååååå søt da ;O)

Skrevet

Apropo fitte. Har dummet meg ut med den og.. Når jeg var i verste rødme-alder fikk vi besøk av et superhøytidlig par. Mamma var på butikken. Så da sa jeg tyyydelig at " dere må bare fitte her til mamma kommer". Husker jeg var såå flau.

Så slurvefeil og talefeil, det er meg det.

Skrevet

Merkelig at vi snakket så masse og kom ingen vei ;o) Jeg bare skravler og sambo jatter med, mens han prøver å sove. Men blir det stille etter jeg har sagt noe så ligger jeg og sier : hallo ? halllooooo ? så da må han bare svare.

hmmm....har helt glemt alt dere har skrevet så jeg får ikke svart dere ;op

Men jeg har forstått vi er en gjeng skranglete kjerringer - den ene verre enn den andre.... Er helt ødelagt og sliten etter jeg fikk syke smerter i isjasnerven igjen etter middagen - er lei. Sa til sambo at dette ikke er bra om det blir verre og oftere (som det har vært i det siste) og da vil det være et problem iforhold til fødselen. Og at vi måtte kanskje ta det opp på sykehuset når jeg er der for uke 36 samtalen....og han skulle ta seg av snakkinga da :o) Kanskje få dem til å sette meg i gang litt tidligere enn terminen :o) Tør ikke tenke på å føde med slike smerter og bekken.....

Nok om meg ja - er ikke annet enn bekkenklaging her jo.....

Men jenter - tror vi må skjerpe oss og bare ta det med ro. Sikkert lett for meg å si det uten barn fra før av.

Så bra at idefix er bedre - er så utrolig at hun skal oppleve så mye dritt.

Skrevet

Hebbie; jeg vil bare komme med en liten oppmuntring til deg... bekkenløsningen er en fordel i forhold til fødslen.. og tro det eller ei men jeg merket ikke noe til det i fødslene. Jeg får også problemer med isjas nerven på slutten, spes når babyen har snudd seg ned i bekkenet og festet seg... Kan han ha festet seg hos deg nå?? Mine festet seg i uke 34!

Men er fryktelig når det står på, det meste er vanskelig, men som fysioterapauten min sier.. lat som du har en pute mellom beina hele tiden, dvs mye samlet ben og små skritt!!

Jeg ligger med dyne surret sammen, mellom beina fra tåa og opp til tissen.. så ligger resten under magen. Og når jeg snur meg i sengen, tar jeg med den over til andre siden.

Så gå med samla bein ut av bil og senga. Og vær forsiktig på isen.. den er drit skummel for bekkenet!!

Du har helt sikkert fått disse rådene før, men da har du de igjen. De hjelper meg ihverfall litt... alt er jo bedre enn ingenting!!!!

Skrevet

Jeg tok feil - er i uke 34 nå, men hodet har ikke festet seg iflg. JM og lege.

Men hvordan kan det være en fordel ?

Jeg går ikke lufteturene med Fant lengre - klarer det ikke lengre. Stakkars sambo - blir mye på ham nå for tida.

Men jeg er flinkere å samle beina - er ikke damaktig å spre beina så mye uansett ;op Men jeg er flinkere å ta mer hensyn til hva jeg skal gjøre.

Hahaha...har skrevet en del meldinger med Idefix nå, sambo ville ikke jeg skulle ha mer kontakt med henne....hahaha....mobilen knegger som bare det - har hesteknegg på smsvarsling...

Kan jeg kjenne det når hodet er festet ? er det ikke slik at man føler at man har hodet mellom beina ?

Skrevet

Hehe.. du er så søt hebbie... ;O)

Det er en fordel forde bekkenet skal "løsne" under fødslen, for at det skal bli plass til hodet nedi der. Veit ikke helt om du kjenner at hodet er nedi der... jeg merket det pga bekkenplagene forandra seg.. ble smerter andre steder..feks isjasnerva, men er jo noen som har vondt der hele tiden også da... er så forskjellig. Men tror ikke du skal bekymre deg for bekkenløsningen under fødslen ihvertfall!!

R ikke mye turgåing på meg med hund lenger heller.. hun drar endel i starten og det tåler ikke kroppen min.. er en stund siden jeg gikk sist, savner virkelig å gå tur!!! Men hun får endel små turer med meg hver dag da.. for hun følger etter meg hele tiden, inn på kjøkkenet, inn i stua, så på kjøkkenet igjen ;O) hehe...

Du må forresten ikke sitte med beina i kors heller.. så skal du heller ligge enn å sitte lenge.. så bare sleng deg ned i sofaen. Jeg har skikkelig problemer med kveldstissingen jeg.. for da har jeg så vondt i bekkenet at jeg har problemer med å sitte på do, vanskelig å stå og treffe syns jeg ;O)

Skrevet

Her var mange gode råd Hebbie!

Sto egentlig opp av senga for å si at kanskje noe er i gjære.. Men tror sannelig jeg er blitt lurt. For nå tok sammentrekningene seg en pause git. Hmm..

Går å laller igjen jeg.

Slemmebabyen bare lurer meg..

Natta! ;o)

Skrevet

Ja, og glemte å si en ting..

Til helvete med nymåne! Den er oppskrytt..

Skrevet

Du sier noe der vinterbarn.....blir mye gåing på deg - skikkelig aktiv når du er hjemme......trasking til og fra kjøkkenet :o) hahahaha.......

Det er faktisk den siste uka jeg har slitt virkelig med isjasnerven....

Var jo hos legen på tirsdag, men han mente ikke hodet hadde festa seg - MEN.....så klarte han heller ikke finne hjertelyden ;o) Visste ikke om jeg skulle opplyse ham at det han hadde funnet var min puls, men siden han hadde en annen lege med seg så turde jeg ikke. Dessuten så var det ikke viktig for meg fordi JM finner den med en gang og jeg kjenner liv...Så det han sier tar jeg nå med en klype salt hahahaha......

I dag har jeg salat til sambo - han er drittlei brødskivene, forstår han godt der. Og han vil begynne å leve sunnere igjen...er faktisk flink å spise både grønnsaker og masse fisk. Så jeg får følge det opp - itilfelle det skulle snu seg.....Fikk nyfanget torsk og makrell igår av svigers som jeg frøs med en gang - det blir digg. Hahaha....dem har fisket fordi sambo sa til dem for lenge siden at jeg ville ha mer fisk av dem - flaut. Men det er jo til eget forbruk også da.

Glemte hva du skrev jeg Titsi....men jeg håper det skjer noe hos deg snart da....tiltross for at nymånen ikke gjorde jobben sin ;o)

Ellers jenter - vil jeg bare opplyse at vi skal i dag til Holmsbu spa og få oss massasje - begge to :o) Tror faktisk jeg skal spandere hans behandling - han er så fæl å gjøre det på meg hele tiden. Og han trenger massasje selv, jeg får ikke lov til å gjøre det på ham fordi han er så kilen. Tenk deg - en person som takker nei hver gang til massasje. Men gidder han gjøre det på meg ? nei.....

Tenkte at hvis jeg spør han om han vil ha massasje så blir det ikke så ego å spørre om det til seg selv ;o)

Skrevet

Åh, det hørtes veldig deilig ut.. spa ;O) Der ble jeg misunnelig ihvertfall!! Jeg vil også ;O)

Titsi, nå er jeg spent.. har du fått sovi i hele natt, eller har det skjedd noe artig??? Jeg har ikke lyst til å bli misunnelig 2 ganger på en dag altså.... så vent litt a!! Da blir det litt for mye for meg på morgnen her ;O)

Hebbie; det kan jo hende han ikke er helt festet ennå da, bare at han ligger langt nedi bekkenet nå... men leger og jordmødre mener ofte forskjellige ting.. jeg kunne være hos legen en uke, da var de festet, så uken etter var de ikke.. Veit nesten ikke helt om de 100% kan kjenne det jeg...

Hvordan har det vært med dere der titsi og mamma mø???

Her er det ingen store planer idag, sovna ikke ordenlig før halv 4, har hosta og hosta og hosta.. det er igrunn veldig godt for livmor strekk har jeg funnet ut ;O)

Så nå sitter jeg å ser godmorgen norge små fuglene utenfor vinduet spiser av maten jeg hang ut igår, og mannen har tatt med jentene i dag.. livet er herlig ;O)

Skrevet

Morna. Er her jeg ja. Hadde 1 min sammentrekninger hver 5 minutt i et par timer etter leggetid. Så stopp. Men sånn var det sist og, i en uke!! Første fødsel, bare en dag før..

Massasje ja... det vil jeg og ha. Men klarer du å ligge godt på benken nå da Hebbie? Det er jo liksom sideleie som teller når man har passert en viss størrelse. Svimler for meg når jeg ligger på rygg. Synst nå du er snill. Lage lunsj og sende mannen på massasje. Den er grei ;o)

Synst du er snill du og Vinterbarn, som mater fuglene ;o)

Skrevet

Hehehe... ja ikke sant titsi ;O) mannen sin klarer seg jo selv da... værre med de kalde små fuglene ;O)

Kan vel med hånda på hjertet si at jeg aldri har laget matpakke til han, ikke forde han pleier å ha det med heller men.. har nok med å lage det til barna jeg... han er jo voksen, kan ikke skjemme han bort helt heller da ;O) enig???

Hvor mange uker har du igjen nå titsi, 2???

Bedre med jenta idag??

Skrevet

Ja du har rett. Menn kan bli bortskjemt, og da sitter du i klisteret he he..

Jeg har 9 dager til menstermin og 11 dager til UL-termin.

Jenta mi er svært så oppegående i dag. Man blir litt lurt, for på kvelden stiger feberen igjen. Så satser på en innedag i dag, for sikkerhets skyld.

Du skal bare ta det piano og strikke litt i dag da eller?

Skrevet

åj, da er du jo mye nærmere baby en jeg trodde da ;O) heldiggrisen!!

Greit med en innedag da, som du sier stiger den jo alltid mot kvelden!

Hun som er surogatmoren for meg har noen uker igjen ho da... de sære eggene hennes gjorde at det tok sin tid å bli gravid denne gangen... hadde jo mest lyst på en i våres vi da men.... ;O)

Skal forresten hilse fra David og Victoria...!!!

Har startet på buksa nå, så er redd for at det blir noe strikking idag også ja....

Skrevet

Hei jenter!!

Jeg vil og på spa.... Ble bare sååå misunnelig nå da!! Har faktisk fått spa på Gjøvik og, må nok dra dit når vesla blir litt mindre avhengig av mamma'n sin...

Hodet var ikke festa på noen av mine snupper... Men vet ikke om de kjenner det så godt heller... Sist nå nemlig så syntes jm at hodet sto veldig høyt da jeg kom på føden med vannavgang. De tilkalte lege for å høre om jeg måtte ligge eller om jeg fikk gå ut av senga. Legen mente hodet var langt nedi bekkenet, for hun kunne nesten ikke kjenne det.... Men kjente skuldrene godt da...

Så bra Idefix er bedre da!! Marius får nok masse oppmerksomhet med så mange søsken :o)

Snertingdal ligger ca 3 mil fra Gjøvik, kjører av fra riksvei 4 ca 12 km nord for Gjøvik (mot Lillehammer).

Husker ikke alt dere skravla om jeg men....

Skjer kanskje noe snart da Titsi. Hvordan starta de andre 2 fødslene dine? Før termin med dem eller?

Veslesnuppa har blitt skikkelig tett i nesa stakkar... Må ringe gubben så han kan ta med et par engangspipetter hjem så jeg kan dryppe litt morsmelk oppi der... Høres ikke noe godt ut når jeg ammer, hun får jo nesten ikke puste stakkar...

Skrevet

hehe.. synst nå at hun surrogaten din kunne tatt bekkenløsningen og da, når hun først var i sving :o)

Skal se at om noen dager er skuldrene dine også vonde, så du må ikke ta helt av på strikkingen!!

Skrevet

strikker du til babyen, vinterbarn? Hva strikker du da? hvilken farge? Jeg driver med en kjempesøt kanindress til snuppa her, håper bare den blir ferdig før den blir for liten.... Snart bare armer og hette igjen da, så det går nok bra ;o)

Skrevet

Mamma mø; ja, jeg strikker hente sett til babyen, jakke, bukse, lue og sokker.. i helt hvitt! Falt så innmari for det settet... Har strikket noen til alle sammen. Nr 1 fikk en kjempe søt bamse dress.. med labber, ører og votter, den er så skjønn. Eldste fikk litt mere, bland annet en kjole. Syns det er så morsomt å strikke sånne små plagg ;O)

Så du strikker du også?? så artig, vi er en sjelden rase nå om dagen!! Men er jo så morsomt da!!!

Tenkte jeg skulle prøve meg på hekling etterpå, har funnet et fint vogn teppe.. men hekle har jeg aldri prøvd før, så må nok litt i lære først tenker jeg ;O)

Skrevet

Vi er ikke så vanlige i vår generasjon, nei...... Er veldig morsomt ja!! Strikka masse til størstejenta jeg og, så det var i grunn greit at det ble en jente til, så jeg får brukt det igjen... Strikket bl.a en bunad str 50 (hun er født 25.april), har ikke fått brukt den igjen, men hun var utrolig søt sin første 17.mai ;o) Hekling er egentlig ganske enkelt, når en først har lært det ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...