Gå til innhold

Skravletråden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg tenke meg ja... 3 uker i bunad.. hihi...;O) Du får strikke på noen ekstra omganger nå... så kan neste bruke den. Eller kanskje den passer som dukke klær.

Jeg syns små babyer er veldig søte i hjemme strikket.. og det er utrolig deilig å ha når man får på denne tiden, supert å ha på ull tøy nedi skinnposen!!

ÅÅÅÅÅHHHH, jeg er så utolmodig nå... vil så gjerne ha baby!! Føler det er så lenge tid siden vi skal igjennom julen først.... men 9 uker er jo ikke mye heller da..og hvis jeg får før..som sist er det bare 7/8 uker igjen!!! Skal bli så koselig ;O) (håper vi på da selvfølgelig!!!)

Fikk jeg 50??????????????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jammenmei stjal du ikke nr 50.... ;o)

Håper det blir 2007 før babyen kommer da;o) Kanskje dere får nyttårsbarnet? Hadde jo vært litt moro!

Nei, får vel komme oss ut vi, er jo strålende vær her i dag, og Ruth sover, så da får vi passe på....

Skrevet

Vi satser IKKE på nyttårs barnet.. men bare vent.. sikkert derfor vi får det!!! Men da skal hun bli født etter kl 24.00 ihverfall!!

Jeg fikk nr 2, 12 dager før... om jeg gjør det nå, så er det faktisk nyttårsaften... det er sikkelig mareritt for meg!!

Dere får kose dere ute i god været... gleder meg til å kunne gå tur og nyte det igjen jeg også!!!

Skrevet

Så aktive dere var her inne, mens jeg lå og sov. Takk skal dere f...... meg ha....er det et hint ?? ;op

Gratulerer med innlegg nr. 50 Vinterbarn !!

Jeg har lagd matpakke til ham siden jeg ikke får sove eller går rundt og tasser - føler det blir litt feil å tusle rundt på den tiden uten å gjøre noe fornuftig. Dessuten liker jeg å stelle for ham - kjipt. Han har blitt veldig bortskjemt etter jeg kom i hus...men så er han så søøøøt også da. Synes det blir litt lenge uten mat på ham hvis ikke han får med seg mat ellers kjøper han noen gang mat. Men når han kommer hjem uten matpakke den dagen så er han driiiitsulten og maser på mat, men de gangene han har hatt med mat så kan han godt vente ;o) Hehehe.....

Hahaha...var nettopp ute med Fant, følte jeg klarte det idag. Slapp han løs rett før huset og han svinsa frem og tilbake - så sprang han oppi bedet som ligger langs veien hos naboen rett ovenfor oss. Jeg mumla bare for kødd at der kunne han bare drite - tror du ikke han tok en velkjent posisjon . wææææ - han skulle jo ikke det (enda naboen fortjener det - liker ham ikke). Så jeg måtte gå bort å fjerne det, men stoppet opp. Det var jo tyntflytende så det gadd ikke jeg stresse med - det regner bort uansett *håper jeg*.

Skrevet

Ja her skravles det.. Tror vi må kalle tråden for husmortråden, for her går det i strikking, hekling og baking hehe.. Nå er jo det en gang slik at vi faktisk er husmødre da.. Men liker ikke ordet :o)

Hebbie.. du er nå godt herdet til bleier når den tid kommer hehe. Fortjente sikkert litt gjødsling den naboen der ja.

Så heldig dere er som har fint vær. Her er det helt tragisk. Grått, surt og trist. (Passe vær å føde i..)

Ikke greit Mamma Mø når de små blir tett når man ammer. Faktisk veldig problematisk. Får så vondt av de når de ligger der å snøfter og kaver og det blir vanskelig å svelge.

Begge barna har kommet før termin her. Sistemann 5 dager før. Hadde veldig mye lurerier før han kom, så denne gangen skal jeg ikke la meg lure. (Selv om jeg ble det i natt ):

Noen som har hørt noe mer fra Idefix?

Skrevet

Husmortråd ja... kanskje det blir overskriften neste gang ;O) Liker heller ikke noe særlig det navnet, virker så gamle da.. og er jo ikke det... eller er vi????????? Etter å ha tenkt over hva vi skriver i disse trådene, er det ikke mye som minner om karierekvinner ihverfall ;O)

Titsi; fikk ikke svart deg istad, for mannen prøvde å oppdat msn min.. var ikke lett det, spørs hva jeg får for noe greier neste gang vi prøver nå altså... ;O) Men vi lo godt av deg da.. du prata i vei alene du ;O) Han lurte på om han skulle svare deg.. jada, sa jeg... bare hyggelig sikkert det!!!

Gud i dag har jeg vært flink, jeg har skrubba ned hele badet... doen, dusjen, skapene ++++ værste dritt jobben jeg veit, men det trengtes virkelig fant jeg ut.. og nå skinner det.. bare så fornøyd over meg selv!!

Ikke har jeg vondt i bekkenet heller, så var sikkert perfekt arbeidsmengde.... smart!!!!!!!!

Skrevet

he he.. prata i vei :o) Sendte deg to linjer bare.. Men godt du er oppdaternt nå Vinterbarn. Den er god!

Er så sliten.. klarer nesten ikke ha øynene åpne. Så håper på en god natt søvn.

Har endelig karret meg på loftet og hentet ned babytøy. Ligger i en gedigen haug på vaskerommet. Tror jeg må hive mye av det. Bodyer jeg trodde var hvite, men som ikke er det mer. Skikkelig mimrestund da.. de søte plaggene jeg har glemt ungene har brukt. Sukk..

Hvordan står det ellers til med skranglegjengen? (Mamma Mø, du er et unntak ;)

Skrevet

Ja, dere skrangler og jeg stråler... he he...;op NOT! (føler jeg stinker svette uansett hvor mange ganger jeg vasker meg, har masse på magen jeg helst skulle vært kvitt, buksene mine må ha krympa i skapet mens jeg var gravid, har alltid melke-flekker eller gulp på genseren min, klesdunken på vaskerommet ser jeg ikke lenger, har druknet i møkkete klær.... Gled dere! Ikke bare velstand på være nybakt mamma, nei.... Har nesten slutta å blø da, det er vel litt positivt... MEN jeg har jo noe som ikke dere har da; en nydelig liten baby som jeg kan kose så mye jeg vil med)

Hatt besøk av ei fra svangerskapskurset (fra jeg gikk med eldstejenta) i dag. Vi møtes de som kan 1, søndag i mnd enda!! Er 7 par. Jeg er den eneste som har fått nr 2... Hun som var her i dag skal ha i april da :o) Storesøster fikk ikke lekt noe særlig da, for hun ble i dårlig form etterat vi hadde vært ute i dag. Så jeg måtte bare legge henne. Hun hadde visst 40,7 i feber da hun la seg... stakkars jenta mi :o( Ikke blir det "fri" på meg i morgen heller da, kan jo ikke i barnehagen med feber...

Gøy å finne frem baby-klær ja! Vaska str 62 her en dag, såå mye søtt da!! :o) Husker anledninger som storesøster brukte de :o) mimre mimre ja....

Nei, lille snuppa har sovna, så da får vel jeg legge meg og. Dessuten må jeg sikkert opp til feber-jinta mi i natt og, så jeg får vel sove det jeg kan...

Skrevet

God morgen spreke, smidige, lettpustede, hoppende venner ;O)

Ny dag.. nye muligheter!! Til husvask... igjen... skulle gjerne hatt en vaskehjelp jeg.. tror jeg seriøst jeg skal få meg når jeg starter opp etter permisjonen min. Tenk så deilig å komme hjem fra jobb fredag ettermiddag, alle gulv er vasket, badet og kjøkkenet. Bare å starte helga og kose seg. Drømmen spør du meg ;O) (ja, jeg haaaater husarbeid) Føler jeg ordner og ordner, men blir aldri strøkent her, flere??

Skrevet

Hmmm, jeg var sist i går og først i dag... det var en sjeldenhet...

God morgen, jenter!!

Hatt en brukbar natt med alle bekkenplagene deres? Jeg slapp å opp til størstejenta mi i natt da ;o) Hun kom inn til meg 7.20. Så lå vi og kosa oss til 8 før vi sto opp. Hun har nok feber enda og, målte ikke, for hun syns det er så fælt... Så vi måler bare når vi må... Ruth sover enda... Må nok vekke henne snart, skal på ktr 10.20, så det er på tide hun står opp snart da...

Strålende vær her i dag og, men blir nok inne-dag på oss i dag da, ikke noe særlig å være ute når hun har feber... Kanskje jeg kan snike meg til å gå en tur når hun sover, la bestemor i nabohuset få babycallen...

Ha en superduper dag da, jenter!!

Skrevet

Helt enig med deg, vinterbarn, husvask er noe dritt!! Og når du endelig har tatt i et tak så går det 1, toppen 2 dager før det ser like ille ut... Så en hushjelp hadde ikke vært å forakte nei...

Skrevet

Hehe.. jeg slo deg ja.. men du fikk innlegg 60 da! God trøst det ;o)

Skrevet

Heisann! Her er husmortråden i full gang :o)

Skal si meg enig Mamma Mø at man føler seg ikke alltid så fraiche som nybakt mor heller, spesielt om man får et gulpebarn.

Liker du ikke husarbeid Vinterbarn? Trodde du hadde hushjelp jeg. Er du ikke en ekte fotballkone da??

Er et ordak som sier at ; å gjøre husarbeid med småbarn i hus er som å måke snø mens det fortsat snør`. Så hva er vitsen liksom he he..

Vært på kontroll i dag da. Hjertelyd 140. Hodet er ikke helt festet, men fikk vite at antagelig kommer det ikke til å feste seg heller.

Festet begge dine seg i uke 34 Vinterbarn?? Det er tidlig!

God bedring til jenta di Mamma Mø, så får vi satse på at den siste skrangla snart dukker opp og/står opp :o)

Skrevet

God morgen titsi, vært på kontoll ja..derfor jeg slapp å sloss om første innlegget idag ;O)

ja, begge festet seg i uke 34... de veit å finne den rette plassen til rett tid se ;O)

Er jo ikke veldig vanlig at 2 eller 3 fester seg før fødslen har jeg hørt... ihverfall ikke så tidlig!! Men jeg har sånne perfekte barn som gjør a

lt som er best for mamman sin se ;O) (eh...)

Åh, er så spent på hva du får jeg titsi... har litt tro på en jente til jeg. Men jeg er ikke mye pålitelig.. ikke sett deg engang ;O) hehe...

Hebbie da?? Nå er det morgen... STÅ OPP!!!!! Satser på at hun hørte det til drammen jeg... ;O)

Skrevet

Hahaha...jeg sto faktisk opp 12.08 - så det på klokka. Men det var faktisk som alltid gubben som mååå ringe og plage meg. Har nesten ikke fått sovet fordi nesen var tett i natt og imorges, måtte tisse ørten ganger og en budbil kom med noe til leieboeren og nå er jeg snyltete og nyser. Hadde nettopp et anfall på 10 nys og skvetta på meg !!

Føler meg såååå lekker ;op

Mamma mø - det høres ut som du har et perfekt barn, tenk at du må vekke en nyfødt baby ;o) Det er det mange som drømmer om. Jeg har en sterk anelse og håp om at jeg får en slik hehehehe....siden gubben eeeelsker å sove...

Vinterbarn - begynte å skrive igår på ett innlegg i 9 tiden, men så ble jeg avbrutt pga. mat og da jeg kom tilbake så hadde sambo lukket vinduet. Da gadd jeg ikke stresse med å skrive - var så trøtt.

Var herlig i går da - sambo var litt engstelig før han ble henta og så ut som en unge på første skoledag :o) Men smilte da han var ferdig...

Han er så kilen og grua seg til å få massasje, det var tider han hadde lyst å slå til dama eller knekke seg av latter sa han.

Vi fikk beholde morgenkåpene - er tynne svarte og lange med logo fra spaet og tøflene - er faktisk veldig behagelige å gå med enda dem er tynne. Bruker dem hjemme hele tiden jeg nå :o)

Skrevet

Fra og med i dag er jeg

HØYGRAVID :o)

Skrevet

Så kult at jeg klarte å vekke deg idag da,... hehe... ;O)

Åj, en skål for hebbie.. høygravid ja!!! ;O) Hvor mange dager har du igjen da 40?? Jeg har igjen 66 dager ser jeg... er noen etter deg, men satser på at du går over og jeg får før jeg, sånn at vi kan holde koken her inne sammen.... ;O)

Skikkelig snill egentlig jeg, ønsker dere alle overtid ser jeg.. men er jo bare for at jeg syns det er litt trist at dere alle skal nedkomme før meg... *snufs* (hilsen ego meg)

Så spa var vellykket da.. så deilig!! Gikk det greit med deg og magen også hebbie?? For det er jeg spent på. Mage leie er jo ikke det mest behagelige om dagen mener jeg ;O)

I morgen kommer kanskje Idefix hjem, det blir koselig å få henne inn på tråden igjen... regner med at hun får litt tid innimellom alle barna ihverfall ;O) Kanskje det blir en liten pause i bakingen nå da... eller er de kanskje tomme for brød nå;O) hehe.. Syns ho er imponerende baker jeg ;O)

Skrevet

Det gikk egentlig ok å ligge på ryggen, men da jeg skulle ligge alene i 10 min så ble jeg litt engstelig så jeg satt på benken som var dritvarm - kunne svetta i rumpesprekken ja....Har begynt å få litt ubehag når jeg ligger for flatt og for lenge på ryggen, ellers pleier jeg å bygge opp litt og da skulle det går greit - da skal ikke noe presse på noen ledninger.

Hun liker å bake :o) Har nettopp skrevet noen meldinger med henne...

Stakkars er så lei av sykehuset - det hadde jeg vært etter en dag !!! Så jeg håper jeg får dra hjem rimelig kjapt !!

Så snill du er å ønske oss overtid :o) hahaha....blir vel du som går på overtid da siden du ønsker det på oss ;op

Skrevet

He..he.. du skal ikke se bort ifra det. Jeg er redd for å få barnet i desember.. og kanskje ho ikke kommer før i februar faktisk.... da klikker jeg.. og da mener jeg KLIKKER!!! Da tror jeg at jeg må føde på psykriatisk istdet ;O)

Gud jeg kjeder meg idag.... kjede...kjede...kjede...kjede....kjede...kjede..kjede...kjede...kjede.........

Har plutselig gått opp for meg her at jeg sitter faktisk helt alene dag på dag.. og bare lar dagenen gå med mitt, ikke mye sosialt liv jeg har fortiden. Egentlig så fatter jeg ikke at jeg har klart det, men har ikke så mange som går hjemme nå om dage, i tillegg orker jeg ikke å jobbe så mye med det heller... Når jeg tenker over dette, ble plutselig livet mitt litt kjiipt... synd jeg kom på dette nå ;O(

Nå skal jeg til fysio ihverfall, da får jeg jo litt frisk luft i panna!!

Skrevet

Du får samle sammen til BIM treff borte hos deg eller være med oss :o)

Skal være kaffetreff i drammen her imorgen formiddag og på fredag så er det tur til Bærums Verk, men jeg tar forbehold på det siden jeg må bruke krykkene. Men da skulle alle sammen sitte med meg på kafe etter tur.....for da føler jeg meg ikke til bryderi !!!! hehehe......

Ellers jeg er treg - skulle vært hos Theaokt flere ganger, men det kommer enten noe i veien eller jeg blir dårlig. Og hun bor 5 min fra meg. Hadde lyst i dag, men jeg sto opp så sent og nå må jeg finne på noe mat siden jeg snart dra til behandling ellers blir jeg svimmel og dårlig.

Her er det 17 grader og sol !!! Har verandadøren åpen hele tiden for å få frisk luft inn og bikkja kan gå inn og ut så mye han vil. Men det gidder han ikke - han skal ligge i gangen i nærheten av meg...dust !!

Skrevet

17 grader og sol høres deilig ut!! Det vil jeg og ha.

Virker som det er mange aktive bimmere i Drammen, litt koselig da.

Har prøvd å være sosial frem til nå. Men litt slitsom å invitere når man har to små apekatter her. Liker å ha det på stell. Så er rett og slett ikke i form til å shine et helt hus om morningen for å plapre litt over en kaffekopp noen timer. Får ha det litt stille før stormen.. kommer vel et helt lass etter fødselen.

Men i dag blir jeg helt aleine med ungene frem til 22. Det er litt lenge. Er i ræva form i dag og. Snufs.

Spurte om krykker hos legen da, men de hadde ikke liggendes.

Så kan du slenge over litt fint vær og den ene krykken Hebbie?? Du skal få den tilbake straks!

Så du Vinterbarn går å håper på overtid. Ikke snilt ;o) Husk! Det er vi som skal backe deg opp på slutten i februar.. øh 12 januar, så bare sleng over noen fødevibber takk, til ei fødeklar skrangle :o)

Kan godt forstå Idefix lengter hjem. Pyton å ligge der så lenge. Mannen tar visst fri i 2 uker, så litt bimming må hun få til.

Håper det går bedre med jenta di da Mamma Mø, og god bedring til deg og Hebbie! Bli frisk! Og hjalp det med litt luft i panna Vinterbarn?

Skrevet

*løper ut med flagget for å feire Hebbie* Hurra!! Du har vel planlagt storslått feiring med 3 retters middag nå??

Snuppa sover nå da, slokna 13.30. Får la henne sove 1/2 time til... Fortsatt feber da, men det går vel over får vi tru.

Var på ktr med Ruth da, nå er hun 4810 g og 56 cm. Så hun vokser da!! Lagt på seg 1370g og 6 cm på 5,5 uke. Ikke verst. Ingen fare med dårlig melk her i gården, nei.... ;o) Ellers så alt bra ut på legektr. Neste kontroll er 2.januar. Har du født da, vinterbarn?? Da skal hun ha vaksine, stakkar... Og så blir det 2 stikk da, for de har ikke fått den pneumokokk-vaksina inn i den andre... Men skulle tro det holdt med et stikk og så kan nåla sitte der og hun kan bare skifte sprøyta? Ja, ja, helsesøster vet sikkert best...

Blir nok bra for Idefix å komme seg hjem, borte bra, men hjemme er definitivt best!! Og vertfall bedre enn sykehus... Dro hjem 2 dager etter jeg, da hadde jeg fått nok... Men så hadde jeg ingen komplikasjoner da.

Dere er jo ikke ensomme da!! Har jo oss her på bim!! ;o) Skal holde deg med selskap jeg, titsi, hvis du har tid til å være på bim da... Etter ungene har lagt seg vertfall :o) Men jeg må ha med meg "jakten på kjærligheten" og Grey's anatomy da. (Ja, jeg vet jeg er tv-slave...) En jeg kjenner er frier til Anne i Jakten på kjærligheten (bor jo midt i "bondeland" vet dere...) Men jeg tror nok han ryker i dag... Torjus heter han, hvis noen av dere ser på?

Kom på at jeg har helt glemt å spørre deg, titsi; Hva gjør du på gjøvik innimellom da? Noen jeg kjenner tro?

Nei, kanskje jeg skal begynne på middagen...

Skrevet

Stakkars jinta mi har feber på 39,7 hun... Sov 3,5 time... Ikke helt bra, nei... Kjekt å ha parabol med barnekanaler nå ja... :o) Håper bare ikke minstesnuppa blir syk da...

Skrevet

Ser på en tråd lenger ned her at det visstnok skal lages en dokumentar fra føden i Drammen. Nå har du virkelig muligheten til å få dine minutter i rampelyset, Hebbie ;op Svett og jævlig på en fødestue der du hyler og skriker og er sikker på at du kommer til å dø... høres ikke det fint ut?? he he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...