Gå til innhold

en tolmodighetsprøve til 1000.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man må ha tolmodighet til de grader for å få i lillegutt morsmelkerstatning på kopp...Har prøvd flaske og alt uten hell. De man må suge på for at melka skal komme ut forstår han ikke noe av. Tygger bare på tuten. Har kjøpt avent magic cup, og tar ut plastdelen inni slik at jeg bare kan helle Det fungerer delvis med denne tutekoppen, men blir klissete overalt. Lillegutt tygger på tuten, spytter ut melka hvis det kommer for fort og for mye...Bruker 1/2 time for å få i han 120 ml melk og da er jeg helt utslitt....Nå gir mannen han MME med skje..tar litt tid da

Gjør alt dette for å vende han til med kopp. Han er nå 7 måneder og ammer han fortsatt 5 ganger i døgnet utenom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som har vært oppi noelunde samme situasjon som har råd å komme med?

Skrevet

tror kanskje det er litt tidlig med kopp jeg! har du prøvd forskjellige flaske tuter til flasken? avent sin var ikke så populær her, men mam sin fungerer kjempefint. mange har også godt resultat med nuk sine flasketuter.

Skrevet

prøvd avent med alle tutter og mam. Ikke prøvd nuk, men tviler på at den hadde fungert

Skrevet

dr brown finnes jo også. ellers hadde jeg prøvd alt jeg ikke har prøvd, for som sagt så kanskje tute kopp er litt tidlig i og med at han ikke tar den..

Skrevet

men det er akkurat som han ikke forstår athan skal få mat når jeg gir ham kopp eller flaske...Han oppfører seg som om det er en leke han kan bite og tøyse med

Skrevet

Du kan prøve å kjøpe en Imsdal barnevannflaske. Jeg sliter med å få i tassen min vann, men med den så får jeg helt det inn i munnen hans.

Min tar vanlig tåteflaske, men ikke noe annet. Lykke til:)

Skrevet

Hvorfor MÅ du venne en 7 mnd gammen baby til komm med mme når du ammer 5 ganger i døgnet?? Babyen din får vel i seg det den skal ha av melk da vil jeg tro. Prøv heller å venne til vann, det er greit. Hadde prøvd med flaske jeg hvis kopp ikke funker, og enig med Mumimamma at mange har suksess med NUK-tutter..så sjekk ut det.

Noen barn er tregere til å forstå det med drikking tydeligvis, for det er faktisk først de siste dagene lillenupp her på snart 10 mnd forstår det med å drikke..altså suge av flaske. Har prøvd alle mulige kopper og flaske tutter i månedsvis, men hun har ikke skjønt hvordan. Så vi har også bare helt i henne litt og litt. Nå de siste dagenen har hun begynt å suge av tåteflaska med vann, så da fortsetter vei litt til med det før vi prøver med kopp igjen.

Men mme ville jeg gitt på flaske....

Skrevet

fordi jeg gradvis vil trappe ned med amming. Vil slutte helt med det når han er 1 år. Har sluttet med kveldsmåltid med pupp. Så nå får han 4 ganger til døgnet med MM. Han sovner fint, men problemet er bare dette kavet med å få i han drikken enten det er vann, juice, mm eller MME

Skrevet

cicco sine sutter er mykere enn andre sutter.. hvis du i tillegg koker den i ca 15 min, så blir den enda mykere.. og la den være ca 37 grader når du skal gi han melk..da er det mere likt brystet.. dra opp genseren din og legg han til akkurat som du skl gi bryst..men når han nesten er helt inntill gir du heller flaska.. da suger han kanskje noen tak og skjønner at melka kommer da!

lykke til

Skrevet

gutten min på snart 10 mnd har drukket av tut-kopp sia han va ca 4 mnd. det tok noen dager før han forsto hva han skulle gjøre,men det kom seg fort:) det er forskjell på barn hvor fort de lærer,men det kommer nok skal dere se:)

kjøpte avent sine kopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...