Gå til innhold

Tilrettelegging fra arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i en litt kjedelig arbeidssituasjon, med nesten bare nattevakter (har sagt opp, men må gå ut oppsigelsestiden min). Jeg syns det er forferdelig tungt, og sliter med å få sove mellom vaktene. I dag snakket jeg med lege og han mente det ikke var grunnlag for å redusere antall nattevakter - da det ikke er påvist noen fare for fosteret ved at man jobber nattevakter. Må en lege involveres, eller kan jeg kreve tilrettelegging fra arbeidsgiver dersom jeg selv føler at det er nødvendig. Hvordan har dere andre løst dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6947681-tilrettelegging-fra-arbeidsgiver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!

Jobber selv som sykepleier og har noen nattevakter.Disse kan du søke om svangerskapspenger for.Da får du fri disse vaktene men likevel betalt.Det er trygdekontoret som dekker dette.Søkte om dette i første svangerskap,da var det avdelingsleder som ga meg skjemaet og jeg fikk underskrift av jordmor.Du kan også søke om tilrettelegging slik at du bytter til andre vakter i stedet for netter.Har lest mange plasser at det er større sjanse for spontanabort,for tidlig fødsel og lav fødselsvekt når mor jobber natt.Jeg tør i hvertfall ikke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...