Gå til innhold

Tilrettelegging fra arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i en litt kjedelig arbeidssituasjon, med nesten bare nattevakter (har sagt opp, men må gå ut oppsigelsestiden min). Jeg syns det er forferdelig tungt, og sliter med å få sove mellom vaktene. I dag snakket jeg med lege og han mente det ikke var grunnlag for å redusere antall nattevakter - da det ikke er påvist noen fare for fosteret ved at man jobber nattevakter. Må en lege involveres, eller kan jeg kreve tilrettelegging fra arbeidsgiver dersom jeg selv føler at det er nødvendig. Hvordan har dere andre løst dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6947679-tilrettelegging-fra-arbeidsgiver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener da bestemt at jeg har lest på ei eller annen nettside at d var påvist at det ikke var bra med nattevakter når man var gravid...

Hvis du blir for sliten og ikke får hvilt deg, er d klart d ikke er bra for barnet.

Hvis du ber arb. giver om tilrettelegging, og dette ikke blir gjort, bør du få sykemelding.

Ikke slit deg ut, ingen kommer til å takke deg for d. Ta vare på deg selv heller, det er best for deg og baby :)

Jeg mener også bestemt å ha lest det... Legen var ikke enig! Må si jeg ikke følte at jeg ble forstått og at jeg ble skuffet.

Har forsøkt å komme i dialog med min arbeidsplass angående dette, men de er i bemannings"krise" og ikke spesielt god til å se dette fra min synsvinkel de heller. I og med at jeg skal slutte kjenner jeg at jeg har enda mindre lyst til å være lojal - som du sier, ingen vil takke.

Får prøve å komme i dialog enda en gang. Har blant annet 5 nattevakter på ei uke, og ser ikke akkurat lyst på det...

Annonse

Tusen takk! Jeg vasker leilighet ig er derfor litt "fraværende". Har funnet flere artikler om dette selv også. Det er jo gjerne slik at man finner det man leter etter, så det kan jo være at andre har sagt at dette ikke er noe en trenger tenke så mye på - men nyere(!) forskning sier jo noe annet.

Kjenner jeg blir litt provosert av legen, rett og slett!

Hei.. kjøp nyeste utgave av bladet gravid (kom på mandag). der er det en artikkel om gravide og turnus arb. er i samme situasjon selv, går tre delt turnus. Det stod at de fraråder nattevakter hele svangerskapet pga at det kan skade fosteret med lav fødsel vekt, for tidlig fødsel eller spontan abort.......

Så flink du er!!!

Ligger på sofa jeg...

Syns virkelig du skal snakke med sjefen din og legen din, dette er jo helt dumt.

Jeg jobber nå bare dagvakter selv, men har tenkt å be om å få gå redusert en periode, for jeg greier ikke over alt jeg skal gjøre. Har feks null energi igjen til egne unger når jeg kommer hjem etter lange dager...

jeg jobber turnus med en ukes nattevakt pr. femte uke. Frem netter på rad. Tok en prat med arb.giver for å se om jeg kunne slippe nattevaktene mine. Det ville bli veldig vanskelig mente han, da sa jeg at da må jeg sykemelde meg de ukene jeg får natt, og han sa at det var mye greiere. Da måtte han sette inn ekstra, og de som brukes til det sier lettere ja om de vet det er litt "krise"... hmm.. merkelig, men han bærer altså ikke noe nag for det, og mente selv at sykemelding var best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...