Gå til innhold

Gravere ringer - hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte å forlove oss neste helg, og reiser da til København alene på kjærlighetstur..;) Så er vi inne på tanken om å finne ringer der nede, da det er noen veldig flotte butikker med litt annerledes ringer enn de vi har her hjemme.

Tror dere det er mulig å finne et fint par, få de inngravert og sette de på i løpet av en langhelg? Kjører ned torsdag, ser på ringer fredag tenker jeg og kjører hjem på søndag. Pleier det å være lang ventetid?

Husker nemlig at jeg skulle ha inngravert en lysestake en gang, og det tok sin tid.. men ringer har jeg aldri vært borti på den måten..;)

Samboer fortalte meg at da svigermor jobbet i en eksklusiv gullsmed i Tyrkia, var det vanlig at de kunne ta inn størrelsen, sette på steiner eller inngravere i løpet av en time..

Og nå må jeg nok signere med anonym, fordi ingen vet at vi skal forlove oss enda..;)

Skrevet

Det tok nærmere 14 dager da vi skulle få gravert inn navn i våre ringer, men det var her i Norge. All logisk tankegang tilsier at det burde gå an å gjøre det raskere dersom du treffer den rette gullsmeden. Sikkert lurt å forhøre seg litt rundt der nede?

Skrevet

En uke. Vi har både utenpå og inni, og begge gangene tok det en uke...

Skrevet

Heia. Vi forlovet oss i Tyrkia, vi bestemte oss for ett par ringer der og fikk de gravert samme dag.

Skrevet

Det tok 3 dager å vente for oss, men valgte da ringer de hadde på lager.

Skrevet

Takk for svar dere! :)

Egentlig har vi også kommet frem til at hvis det skulle være slik at de ikke har tid til å gravere ringene før vi reiser, så er det jo faktisk ikke verre enn at vi får de inngravert her hjemme.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...