Gjest Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Kjennes helt sår og lemster ut! Kjenner det ikke konstant, men om jeg kommer borti magen verker det så ( Noen andre som har d slik, eller evt vet hva d kan være? Er 28+1 i dag...
Hermine. Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Har hatt det akkurat sånn! Kjempe sårt og liksom svir... Kanskje fordi det blir så strekt der? Vet ikke... Det har hvertfall gått over nå da. Måtte bare smøre forsiktig jeg, og passe på å ikke kommer borti så mye - da er det godt å ha mamma-buksa godt dratt over! :-)
Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Ja, jeg har sittet og massert med litt krem nå, det hjalp noe faktisk... Men øverste huden er ikke kjempestram heller...kanskje det er huden under som er stram og som strekkes i vokseperioden... Ja, godt med mamma-joggebuksa i dag )
paulinemamma Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Hvis du har vondt på et bestemt og ganske lite område ved navlen, kan det være en liten navlebrokk. Jeg har hatt det, og det er veldig vondt, kan være ilende smerter om en tar på det. Det kan hjelpe å bare legge seg ned litt, slik at livmoren ikke presser på tarmen....høres ekkelt ut, men tarmen er jo overalt der inne:-) Det er litt max uflaks å ha en slik brokk når man er gravid (og den kjennes ikke etter at man har født, og det ikke er noe press)- men det er ikke farlig!-uansett hvor vondt det gjør! Men hvis det altså er brokk, kan du prøve å presse inn dette området litt....ikke noe godt, men du kjenner fort om du kan dytte litt inn, for da blir det bra...ikke så lenge kanskje, men for en stund. Dette er selvfølgelig bare et "kan være", ikke så veldig unormalt, og absolutt ikke farlig. Men veldig vondt ja:-)
Bellen Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 Jeg har også vært veldig øm rundt navlen etter at jeg begynte å få skikkelig kulemage. Jeg har hatt en piercing der som jeg tok ut da jeg var ca i uke 13-14, så jeg trodde det var pga det. Det er ikke vondt hvis jeg ikke får noe press på den, men dulter jeg borti noe, som jeg ofte gjør for jeg er ikke vant til at magen stikker så langt ut, skvetter jeg ofte bakover fordi det er ubehagelig.
Gjest Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Håper ikke det er navlebrokk :o/ Men jeg har ikke utovermage, så kanskje ikke det er det da? Og Bellen, dette høres helt likt ut, og jeg har oxo hatt piercing som jeg tok ut på den tiden en gang... Det er nok det at vi vokser ja...jeg spurte mamma'n min ;o)
Gjest Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 FEIL, feil ord!! hahaha!! Jeg HAR fått utovermage nå altså!!! Det var utovernavle jeg ikke hadde fått!!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 jeg har også vont rundt navlen, det hjelper å massere godt med krem morgen og kveld, Tror det har noe med musklene som "sklir" fra hverandre.....Får ikke håpe det er tegn på at her kommer det strekkmerker....smører/masserere iallefall så godt jeg kan!!
Gjest Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 Ja, det hjalp meg masse og massere med krem i går. Da skal jeg gjøre dette fast jeg oxo )
hemmeligvemmelig Skrevet 4. november 2006 #10 Skrevet 4. november 2006 Har mistet følelsen helt på noen deler av magen jeg.. og innovernavlen min er blitt til en skikkelig utovernavle! Uææ!
Gjest Skrevet 4. november 2006 #11 Skrevet 4. november 2006 hahaha :oD jammen utovernavnle er finest når man går gravid da! syns jeg...så venter kjært på den ;o) og nervene dine er sikkert ikke lange nok til å rekke til overalt :oP
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #12 Skrevet 4. november 2006 Musklene som går ned langs magen, under navlen, deler eller flytter seg etter hvert som livmora vokser. Da blir området under navlen "ubeskyttet", og man kan få "blåmerkevondt".
Gjest Skrevet 4. november 2006 #13 Skrevet 4. november 2006 JA, det er AKKURAT som blåmerkevondt!!! Takk for logisk svar )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå