Gå til innhold

Brystbetennelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i natt å få skikkelig vondt i ene puppen, og har det fortsatt, ganske lokalt. Har fått lillegutt til å suge på den puppen først hele tiden, pluss pumpet meg, men det går ikke over. Nå kjenner jeg at feberen kommer og jeg blir slapp... Hva gjør jeg????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo

Uff, så trasig.Men du, få mannen din til å kjøpe ein boks med kesam,las det nett i foreldre og barn.Men har du såre vorter, eller sprekker?At det kan være bakterielt?Då må du gjerne få antibiotika.Men som sagt, smør tjukt lag, på begge brystene, to-fire ganger for dagen, ha på i 20-40 min.

Varmt bad,ikkje fryse,smertestill,drikke godt,varme drikker,og passe på å tømme brystet godt.Bruk olje,gjerne mat olje,og håndmjelk over der det er vondt,rundt der du trur den mjelkegangen som er tett er.Lecitin er ikkje så lett å få tak i idag,men kjøp i morgon på helsekost.Les tidligere innlegg her.Mange om det.Lykke til.Men å bruke olje gjer det MYKJE lettere å håndmjelke.Klem

Skrevet

noe som hjalp meg da jeg fikk feber og vondt i venstre bryst var å ta varm dusj og stå å håndmelke på brysten. Massere brystvorten og gjøre den bløt og prøv for all del og få ut melka:)

Skrevet

Har såvidt fått testa Kesam selv. So far so good.....

Men brystet bør tømmes hver annen time på dagtid og et par ganger i løpet av natta. Også som du gjør tilby det vonde brystet først.

Hvis du skal prøve Kesam, så husk å behandle begge brystene selvom kun det ene er rammet. Etter at man har sitti innsmurt med Kesam, så passer det greit med en dusj etterpå. ...

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...