epleprinsessen Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Saken er den at sambo og jeg ønsker oss veldig et barn. Men egentlig vil vi begge vente i ett år, slik at hvertfall en av oss er ferdig med å studere. Jeg har selv 2 år igjen. Vi har likevel vært noe uforsiktig med beskyttelse, da det ikke er krise om jeg skulle bli gravid nå, og barnet vil alltid være velkomment. Men det har liksom vært så fjernt at jeg kunne komme til å bli graivd nå, siden vi har unngått og ha sex rundt el blant annet. Nå hadde vi en fuktig kveld for litt over 2 uker siden, og det endte med sengekos hvor vi ikke gadd å tenke på beskyttelse. Dette var samme dagen som jeg hadde el (fant slim) Siden har jeg vært svært aktiv her inne, og sett på dette som min første pp, selv om vi ikke aktivt har forsøkt å bli gravide. Jeg har liksom hele tiden tenkt at tanta, hun kommer. Hun kommer jo alltid. Jeg har jo også håpet inderlig på at det skal være en spire der.... Men nå - som jeg er 2 dager over ikm, har masse utflod, kvalm, vondt i ryggen, menssmerter +++ , så har jeg fått panikk! Tenk om jeg faktisk er gravid??! Hva gjør jeg da? Denne reaksjonen kom egentlig som et sjokk på meg, for jeg vil jo så gjere ha en baby.. Så nå sitter jeg her og er livredd for å teste :s Noen råd? Og en annen ting; er det vanlig å ha masse utflod rett før tr? Eller er dette som regel når man er gravid?
zzzzz-frøken Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Ta en test du Siden du er to dager over ikm, burde den kunne påvise riktig resultat nå. Ad utflodspm: Vet ikke om det er valig å masse utflod før mens. Tror det varierer men at det vanligste er at man er ganske tørr. Se www.pernille.info om dette. Jeg ble gravid i denne pp'en og da hadde jeg mer utflod enn vanlig (altså før tr). Tror at pga hormoner vil bakteriefloaren øke som gir økt utflod og i mange tilfeller uvi eller skjedekatarr hos nygravide. Lykke til med testing og eventuell graviditet Skjønner godt at du er livredd. Vår spire er veldig planlagt, men synes det er veldig skummelt med både svangerskap og ansvar for et liv etc - men det er vel vanlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå