Gjest Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Den siste uka nå har jeg hatt grusomme smerter helt nederst av magen, i "bøyen"... Men de smertene er ikke konstant. De kommer når jeg har gjort en del ting, eller når jeg har beveget meg. Men de har også bare kommet når jeg har sittet litt, og skal reise meg igjen. Da er smertene så sterke at jeg klarer nesten ikke å ha vekt på beina og reise meg opp. Og tar litt tid før jeg klarer å rette meg opp og gå. Andre som har kjent sånne smerter? Jeg er plaget med bekkenløsning fra før, kan det være pga det smertene kommer? Har ikke ringt lege/jordmor pga dette, er nesten sikker på at de svarer at det er strekkesmerter i livmoren. Er det så vondt?
Januarjubel! Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Har ikke akkurat smerter der du beskriver, så det er vanskelig å stille noen diagnose for deg, men det første jeg tenkte var bekkenløsning. Det er jo muskler og ledd(?) i magen også, og siden det er verre etter bevegelse osv. kan det jo absolutt være en sammeheng. Farlig er det helt sikkert ikke. Men nå er jeg hverken lege eller fysioterapaut, så jeg syns du skal ta den telefonen allikevel. Lykke til!
2flottebarn;) Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Jeg har en del strekninger og ondt når jeg har vært mye i aktivitet. Når det er mest vondt er magen også mye strammere enn til vanlig. Har snakket med lege/jordmor og det er strekninger og kynnere. Det er ikke noe farlig, men man bør kanskje ta det med ro hvis aktivitet øker smertene. Hør med legen/jordmoren din, så får du kanskje avklart hva det er og hvordan du skal forholde deg til det.
la102 Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Ja har det sånn av og til selv og det er skikkelig vondt. Tror det er strekkesmerter.
klompen - Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Høres veldig ut som det jeg har. Jeg har hatt det siden ca uke 8, men er bare blitt værre. (spesielt etter uke 20) Legen tror det kan være at livmoren vokser, men jeg er usikker. Han mente det ikke var farlig, men at jeg likevel må ta det med ro. Får vondt bare jeg går 5 meter eller står rett opp og ned. Klarer ikke å gjøre noe som helst. Skulle ønske jeg viste hva det var.
Gjest Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Kan høres ut som vokse smerter. Jeg har det og det er j.vla vondt...... Snakket med jordmor om dette på onsdag. Var ikke farlig bare veldig vondt....
Guri-mamma Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Har sånne vondter i "bøyen", sånn under der magen er og det er ikke no godt! Merker det særlig hvis jeg skal løfte noe, eller tar lange skritt/spriker med beina *knise*, eller hvis jeg har sittet/ligget lenge og skal skifte stilling... Da må jeg gjøre ting i slow motion! Har også bekkenløsning, og har lissom regna med at disse smertene var en av symptomene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå