Gå til innhold

Var forresten på svangerskapskurs igår!

Anbefalte innlegg

På Ahus, gjennom jordmorhuset.no.

Det var nyttig og litt koselig og skummelt på samme tid, skjønner jo liksom at det nærmer seg når man går på sånt!

Men det var litt lenge for ryggen å sitte på sånn rett-opp-og-ned-stol i flere timer!

Det var en hyggelig jordmor som fortalte om fødselens faser, smertelindring, pappaens rolle og oppgaver og vi så film med to normale fødsler. Og så fortalte hun om hva som skjedde hvis det ikke gikk som normalt.

Og etterpå var vi på fødeavdelingen og fikk se et bad med badekar som kunne brukes både til avslapning og smertelindring og fødsel (litt lyst på det) og en fødestue. Og til slutt var vi innom barselavdelingen der vi fikk hilse på ei nydelig lita jente som bare var tre dager gammel : )

Men tror faktisk ikke at jeg skal gå fra parkeringshuset og bort på glatta med rier og en stressa samboer!!

Fortsetter under...

Vi skal på det den 15, så håper det er bra det vi skal på og (Er sykehuset som har det som vi skal på) Har også tenkt at det kan være greit å unngå å gå den veien fra p-huset.. Da får heller han som er den del av dette sette meg av ved inngangen og jogge bort etterpå :)

Bruker nok ikke lang tid på den joggeturen skal du se! : )

Må bare instruere dem om at de må ta det med ro, sånn at vi kan ha dem med oss i stedet for at de skal ramle og brekke armen eller beinet og må gipses mens vi føder!!

Annonse

Ja, det var fint. Så er ikke alt så fremmed når man er førstegangsreisende! : ) Er sikkert nok av nye ting som skal skje akkurat den dagen man skal inn dit!!

Er nok kjekt for samboeren å vite hvor vi skal og!

Gleder meg veldig til lille smurfen er ute og vi får se hvem det er som har gjemt seg der inne så lenge! : )

Fødselen kommer vel uansett til å gjøre vondt, men ettersom det er første gangen så kan jeg jo leve lykkelig uvitende om akkurat hvor vondt det kommer til å bli! Har ikke lyst til å gå og grue meg til det, men vil jo være forberedt på at det ikke akkurat blir en tur i skogen!

Hva med deg da ronja? Har du begynt å grue deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...