Gå til innhold

positiv test, men negativ følelse...

Anbefalte innlegg

skulle hatt mensen for 1 uke siden, og har tatt 2 svakt, positive tester, så jeg er vel gravid? føler absolutt ikke det... skal være i 4+6... når skal jeg ringe lege? har så lyst å dra dit for å se om jeg virkelig er gravid, noen som har følt lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6945635-positiv-test-men-negativ-f%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke følt meg det minste gravid i begynnelsen av svangersapene mine med guttene, selv når symptomene kom så følte jeg meg egentlig ikke gravid, ikke slik som denne gangen. Du trenger ikke kontakte legen før i uke 10-12, eller bestille time til da. Legen har samma for for test som deg, så h*n kan nok ikke gjøre noe mer til eller fra før den tid.

Mulig jeg missforsår deg litt nå, men sjangsen for SA minsker hele veien opp til uke 12-14, etter det er det svært, svært sjeldent. Tror det er en 15-20% risiko i uke 4, så en 8-10% i uke 8 og 1% i uke 12, men er ikke helt sikker på tallene. Og, ja, dette er vel noe de fleste av oss fryker...

Annonse

Hei anonym, skjønner veldig hvordan du har det, tror det er veldig vanlig å ha en en sånn delt opplevelse (skrekkblandet fyrd) når man er nygravid. Nedenfor er noe som er sakset fra en tidligere tråd her på bim om sjansen for at det går bra/dårlig i de forskjellige uke. Vet ikke hvor den kommer fra opprinnelig, men tror den er ok:

5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

(Sjansen for SA/MA er da:

5-8 uke 10,8%

9-12 uke 6,2%

13-16 uke 3,7%

17-20 uke 1,1%

21-24 uke 0,7%

25-28 uke 0,2%)

hei....du er nok gravid ja..gratulerer...men du kan såklart ringe legen din nå..jeg ringte med en gang...deilig å få ringt...føles mye bedre...men du gjør som du vil..du kan spørre om en blodprøve da...så får du vite eksakt...

lykke til...

hei !!!

vet akk hvordan du har det jeg!!!

måtte faktisk ta 7 tester før jeg kunne tro at jeg var gravid!!!

jeg er i uke 9 nå...å jeg har ingen symptomer...ikke sånne veldige hvertfall...har fått kviser, luft i magen å er trøtt!!

men det er jo ikke noe!!!!

så er rart å ikke ha veldi konkrete symptomer....

men vi er jo heldige da!!!!!!

Jeg har det akkurat som deg!! Det trenger ikke bety noe som helst. Det er visst ofte man ikke føler noe så tidlig, og noen får ikke symptomer i det hele tatt... bortsett fra de mest tydelige da... har noen kloke hoder her og der fortalt meg.

Dra til legen hvis du er redd. Jeg har ringt ned riksen og tatt ekstra blodprøve, og foreløpig ser alt helt tipp topp. (Jeg er 5+3, forresten...

Eg følte meg ikkje gravid i det heile då eg testa postivt. Tok berre ein test for og forsikre meg at eg kunne drikke på fest på kvelden, men det kunne eg jo IKKJE... Tok litt tid før symptoma kom, så det skal du ikkje tenkje på - dei kjem tidsnok!

Gratulerer så mykje med spiren din! :) Og velkommen inn hit på 1tri!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...