Gå til innhold

Har alle fortalt at de er gravide, eller er det flere som oss som holder det hemmelig litt til?

Anbefalte innlegg

Vi har som målsetting å ikke si det til familie og venner før til jul, men synes det er veldig vanskelig å ikke snakke om dette som opptar meg så mye hver dag. Tenkte å si det til familie til jul, og til venner etterhvert som de oppdager det selv (da helst ikke før jul, har jo lyst til å si det til familien først). Tror kanskje det tar litt tid før folk oppdager det, i og med at jeg har litt mage fra før av, og folk tør vel ikke spørre så mye når man er overvektig.

Lurer på om det er flere som holder den gode nyheten for seg selv, eller om alle har informert omgivelsene om at de er gravide?

Fortsetter under...

Jeg fortalte det til familien etter at jeg hadde vert på ultralyd i min 9 uke. Fikk da vite at det var 95 % sjanse for at alt skulle gå bra. ellers har venner fått vite de siste ukene. Jeg går nå inn i min 14 uke.

Jeg skulle også vente lengst mulig, men nå som jeg er i 2. tri og ting likksom er litt tryggere så endret jeg mening. Fikk lyst ti å fortelle likevel :-)

Har fortalt familien og noen på jobben. Et par venner vet det allerede og resten venter jeg med til jeg treffer dem. Jeg orker ikke ringe rundt til alle samme dag og fortelle det samme.

Det er rart å plutseig fortlele det som ovefor de fleste har vært en stor og godt skjult hemelighet!!!!

Jeg synes det er godt gjort hvis du klarer å holde det hemmelig til jul, altså! Sånn sett er det kjekt å ha litt mage fra før, da ;-) På meg synes det ikke enda. Og jeg synes ukene går så fort!

Bestevenninna mi fikk vite det med en gang.

Ellers så klarte samboeren min å røpe det til min far. Min far klarte å røpe det til min søster. Så da fortalte jeg det til min bror. Mamma vet ikke noe foreløpig.

Samboeren min sa det også til hans mor selv om vi hadde en avtale om å ikke fortelle det til foreldrene våre før det syntes. Det verste var at han ikke fortalte meg at han hadde fortalt noe til moren, så da hun spurte meg hvordan jeg følte meg, så da løy jeg henne rett opp i trynet og hun visste at jeg løy.

Er noe missfornøyd for tiden..

Annonse

har fortalt det no, er i uke 12 i morra. er blitt sj,mld fra jobben, pga blødninger, og siden jeg er daglig leder og må på jobb litt innimellom likevel følte vi at det var greit å si det

Fortalte det til nærmeste familie da vi passerte uke 12, ellers er det bare sjefen min som vet det pga tilrettelegging på arbeidsplassen. Jobber som sykepleier og skal ikke ha nattevakter i svangerskapet. Regner med det ikke går lenge til kollegaer lurer på hvorfor jeg ikke skal jobbe natt...Har også litt mage fra før så det tar nok litt tid før det blir synlig for allmennheten.Er i uke 15 med nummer to, tror det blir tidligere synlig nå enn forrige gang.

Jeg fortalte det til mine foreldre med en gang jeg fant det ut, men så var det også kjæresten til pappa som kjøpte testen til meg da. Jeg blir helt alene med omsorgen, så jeg trengte også litt hjelp og støtte i førsten. Er nå i uke 15, og gleder meg kjempemye, mamma her også begynt å glede seg. Mens pappa er litt mer ambivalent. :-)

Fortalte familien (nærmeste) i uke 9 og jobben i uke 11. Noen veldig gode venner vet det også, men det er flere venner og flere i familien som vi ikke har sagt noe til enda... Resten får vite det i julebrev som sendes ut i midten av desember.

Vi har kun sagt det til søsteren min og hennes forlovede. Vi bor i utlandet, men skal føde hjemme, så klarer å skjule det ganske godt. Skal på UL den 22. desember, så tenkte å gi bort UL bildet til foreldrene våre tidlig på julaften. Så i desember skal ikke denne jenta bruke trange klær. Er i uke 12 nå, men ingenting vises. Søsteren min er også gravid (termin i feb), så vi går til samme jordmor på samme dager som en liten dekkoperasjon.

Men det er jammen ikke lett å holde det hemmelig da...

Vi fortalte det ca uke 10. Hadde allerede da fått litt mage, og var i så dårlig form, at det var "rettferdig" å si det synes jeg. Ikke noe gøy å prøve å holde noe skjult når en er sååå dårlig! Er nå 15+3, har en mage som ikke levner noen tvil, formen er MYE bedre, og jeg nyter rett å slett å være gravid, og den oppmerksomheten det medfølger:) Hehe!!

Annonse

har bare fortalt det til nermeste familie og noen venner,men langt ifra Alle som vet det... Synes det er litt morsomt å vente med å si noe til noen kan komentere det;) Ser vel bare litt små feit ut og er i uke 14... hehe

Jeg fortalte det allerede i uke 6 til familie og venner:) Jobben fikk ikke vite det i uke 12.

Klarte ikke aa holde det hemmelig, og jeg teknte som saa at hvis jeg mistet babyen saa hadde jeg kommet til aa fortelle folk om det uansett saa ingen vits i aa holde det hemmelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...