Gå til innhold

Bare et lite sp.m. ang samsoving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om morningen tar jeg som regel snuppa opp i sengen min for å sove en ekstra time. I dag tok hun pupp liggende for første gang. Gjorde ikke det på klinikken heller selv hvor mye vi prøvde.

Men etterpå sovnet hun og det ble jo bare rot når jeg skulle få en rap.

Dere som samsover reiser dere dere opp og får rapen eller? Dette var jo bare tungvindt. Når jeg reiste meg opp trilte hun ned i sprekken...uff nei!

Når jeg ammer på sengekanten sovner hun jo og, men da sover hun gjennom rapen siden jeg har samme grepet hele tiden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nattmåltidet her i huset er kl 05 på morgenen. Fra da av ligger hun hos meg til vi står opp. Men jeg stresser aldri for at hun skal rape. Hun sovner ved puppen og det gjør jeg og.....:)

Skrevet

Hei :-)

Vi samsover som regel litt på morningen..

Snuppa får flaske kl 06 og sover da igjen til kl 08-09..

Jeg tar hun opp og raper etter hun er ferdig å spise ja ;-)

Har erfart at hvis jeg ikke gjort det kommer veldig mye opp igjen...

Skrevet

Gratulerer med liggende amming. Det gjør det hele mye enklere!

Hvis gutten min sovner av seg selv, hvilket han stort sett gjør nå, dropper jeg bare å få han til å rape. Ser ikke ut til å plage han og han gulper ikke etterpå heller. Hva med å bare prøve deg frem?

Skrevet

jeg tok keisersnitt og var kjempe sliten lenge etter at lillegutt kom.

min redning ble å samsove for å få ro selv på natta. hver gang jegtok han opp forå rape våkna han.. så vår lille oppskrift ble å la han sovne på puppen. det var greit for oss begge:) har hørt at når man ligger renner melka saktere og de svelger mindre luft. meeen det er noe jeg har lest her inne..vet ikke om detstemmer. sov dere sammen! nå må de sies at min gutt ikke har hatt mageplager heller..

Skrevet

leste en plass at de fleste barn hadde i det store behovet for å rape når de spiste liggende.. fikk ikke i seg så mye luft eller noe.. husker ikke.. min rapa aldri på natta...

Skrevet

Jeg og jenta mi har samsovet fra samboer går på jobb rundt åtte til neste måltid rundt ti elleve.. syns det er så koselig og tror nok hun liker det godt også.. da ligger hun helt inntil meg(og puppen) og koser seg :) hun ligger på siden ettersom vi ofte sovner under amming. Men de siste dagene har jeg vært litt redd for å ha henne i sengen ettersom jeg leste et sted at det er risiko for krybbedød hvis hun ligger på siden.. er dette noe jeg bør bekymre meg over og heller legge henne over på ryggen når hun sover hos meg?

Da blir jo litt av kosen borte syns jeg for det er jo det at hun ligger helt inntil( hudkontakt )som er kos og bra tror jeg. Også virker det som hun sover så godt når hun ligger litt på siden.

Når jeg legger henne over i egen seng om morningen så lager hun masse lyder.. da pleier jeg å ta henne opp å rape. Hvis hun sover sammen med meg sovner hun som en stein ved puppen(eneste gangen hun sovner uten å lage masse lyder) og da sovner somregel jeg og. uten å rape

Skrevet

Jeg har hele tiden samsovet og gutten har sovet mye på siden. Spurte legen om det siden jeg og var bekymret for krybbedød, men hun sa det var ingen fare fordi han var sunn og sterk og hadde egen dyne. Pass bare på at hun ikke blir overopphetet. Men om du klarer det er det fint om du får snudd henne over på ryggen (min ville ikke det, bare våknet med en gang...slitsomt).

Skrevet

Glemte å si at jeg ikke tar han opp og raper han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...