almilo Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Noen som vet hvor man kan finne oversikt over barneforsikringer, er jo mye å sette seg inn i. Noen tips om hvem som er best?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 når det gjelder premature er det ikke alle forsikringsselskaper som vil forsikre de. selv har jeg forsikring i storebrand (det sies at det er den beste, men det er vel opp til hver enkelt å finne ut hvilket forsikringsselskap som passer best), og snuppa mi er født 7 uker før tiden... gikk helt greit det.
Made in Oman Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Postbanken har en ulykkesforsikring - dersom en setter barnetrygda rett inn i postbanken, får en gratis med en ulykkesforsikring. Men den har jo mange begrensinger, setter meg inn i dette i disse dager. Vet ikke om de kommer til å protestere på at sønnen min er prematur ..? Skal gi beskjed for de som vil vite )
Made in Oman Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Barnas trygghetskonto, heter det ... kun ulykkesforsikring ...
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 VI har forsikring i IF. Aner ikke hva som er best jeg. For oss var det naturlig, siden vi har all forsikring i IF akkurat nå. Fikk ikke noe problem i forholdt til at barnet er prematur, men har hørt om noen som sier nei til å forsikre premature i de første årene.
Guttemamma x 3 Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Vi prøvde Gjensidige for det har vi på¨bil/innbo, men de forsikrer ikke barn med fødselsvekt under 2 kg. Vi kunne ev. søke på nytt når han blir 2 år.
Galskapens overhode Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 En test fastsloo en gang at IF hadde den beste barneforsikringen. Betaler ut dobbelt så mye som andre selskap ved mer enn 50 % uførhet.
*Maggi* Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 http://www.nettavisen.no/innenriks/article705715.ece Sender deg en link til en artikkel som dreier seg om forsikring av premature barn. Tror det avgjørende for mange forsikringsselskaoer er hvor mye barnet ditt veide når det ble født, og hvor gammelt det er når du søker. Inne i artikkelen ligger det henvisninger til flere artikler som bl.a. handler om hvilke selskaper som som gir hvilke forsikringer til premature barn.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Jeg har ikke vært innom den siden du henviser til - men ble litt overasket over det du sier om det og forsikre prematur barn ! Jeg har en som ble tatt 1-2-måneder for tidlig , ved planlagt ks - men han veide 3900 da han komm til - men da vi søkte om og forsike han - så fikk vi et klart nei ! Han er fortsatt under utredning - og det var det som var begrunnelsen til Terras avslag - har undersøkt hos de fleste andre - og det er ingen som vil forsikre vesle gutten vår :-( Men det er godt og høre at det er noen som får forsikring ! Håpe vi også får det en gang ! Gutten vår er frisk og rask-men henger litt i gjen på grov og fin motorikk-ingen språk , men noen få ord ! Men han får hjelp av både : pedagog,fysejoterapaut og kiropraktor - og alle er ganske fornøyd med han - bare ikke bra nok for forsikrings selskapene :-(
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 her en minin forsikra hos ace europe, syntes det virker til og være bra forsikrings vilkår der.. og sønnen min er 7uker prematur.. men hadde vist ingen betydning det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå