DK+2 Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Æ tænke no mykje rart, så kom æ te å tenke på, ka om man får blindtarmbetennelse når man e gravid? Det må jo være farlig for fosteret, me tanke på operasjon å sånn...E jo sykt å gå å tenke sånn, men det bære datt inni haue mett en dag.
Gjest Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 blindtarmsbetennelse er noe man kan få når som helst. Men man er vel ikke akkurat mer disponibel for det nå enn ellers. Man kan operere når man er gravid, det er noe mer risikabelt, men det går. Jeg ble laproskopi operert når jeg var i uke 8/9, så det går an, men det er ikke hele heldig.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Når du har kommet inn i 2 trimester er det mindre farlig med inngrep enn tidligere. dog alltid en risiko. men jeg kjenner to stykker som måtte operere i løpet av første trimseter og det gikk alt bra med barna. den ene hadde en tvilling i egglederen, den andre nyresten (tror jeg). De opererer jo til og med på fostre inni magen nå for tiden hvis det er livsnødvendig. og selv om det er økt risiko går det som oftest bra. og heldigvis er det jo slik at de aller fleste av oss ikke får blindtarmbetennelse og iallefall svært sjelden mens man er gravid.
DK+2 Skrevet 3. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2006 Takk førr svar Æ både tenke mykje rart, å ikkje minst drømme mykje rart no som æ e gravid.. snodig det der, men men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå