sjettejuli Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 jenta vår på 3,5 mnd våkner så innmari ofte om natta. Noen ganger for mat, men veldig ofte utenom det også. jeg ammer rett før hun legger seg, så når jeg legger meg igjen. Likevel skal hun ha mat to timer etter det osv. Slitsomt!!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Da er det på tide med grøt. Noen må begynne tidlig, andre klarer seg med melk frem til 6mnd. Har hatt det på samme måte selv. Vi brukte 14 dager på grøttillvenning - og like mange dager på å få nattesøvnen tilbake.
Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 da kan du starte med smaksprøve på grøt. har ei som krever mye mat. fikk grøt fra hun var 3mnd og når hun ble 6mnd kunne hun sove hele natta innimellom
Guttemamma til tusen :) Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Hvordan kan dere anbefale noen å begynne med grøt før de er 4 mnd??Hun skriver jo ingenting om vektoppgang..kun at hun våkner ofte, og NOEN ganger for mat! Vil fåreslå at du tar turen ned på helsestasjonen og hører med dem! Skal ikke begynne med grøt så tidlig uten samarbeid med helsepersonell! Kan være andre grunner til hun våkner ofte... For varmt rom? Behov for kos? Vansker med å sovne igjen selv? Tenner?
sjettejuli Skrevet 3. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2006 jeg ønsker ikke å begynne med grøt før hun er seks mnd. Hun legger fint på seg. Dessuten er dette noe hun har holdt på med de siste to ukene, så det kan jo være en form for uro i forbindelse med vekst, eller tenner.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 kan godt være! Min gutt har også perioder der han våkner flere ganger pr natt, og de nettene han er sånn (varer opp til ei uke) så sender jeg mannen inn på gjesterommet, så tar jeg poden opp i senga vår etter første gangen han har våkna. Da pleier han å sove resten av natta som han pleier! Legger jeg han ned igjen så kan jeg garantere at han våkter minst 5 ganger til før morningen! Dette er det som hjelper for oss ihvertfall! Og uansett så er det helt vanlig at så små babyer er urolige om natta..men slitsomt er det.. det kan jeg skrive under på
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Vi fikk beskjed om å gi poden litt grøt til kvelden, når han holdt på som værst her...etter at vi hadde fått beskjed om å prøve å gi han litt mme på flaske, etter puppen..kunne være at han ikke ble mett nok bare på den...men det vet nok du best, om det virker som hun blir fornøyd etter puppen..
Skorpion77 med Gull-Fisk Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 Kan det være det at det er for varmt på rommet? Lillegutt sover veldig dårlig hvis det er varmt på rommet hans. Liker best å ha det kjølig og ha det varmt og godt under dyna. Sover da MYE bedre:-)
2 + 1 Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 mange forskjellige meninger her ja.. det jeg tenker er når pjokken blir litt større og ser på alle bildene fra sin første jul og ser at nissen ikke var der å spør: mamma hvorfor ville ikke nissen besøke oss hos bestemor og bestefar... hva sier jeg da?? Da vil jeg heller HA julenissen der også!!
Tigergutt Skrevet 3. november 2006 #11 Skrevet 3. november 2006 Heisan! Jeg har det akkurat som deg, men snuppa mi er 7 måneder!!!!! Hun har våknet for pupp 3 ganger hver natt i alle disse månedene. Noen over her skriver at det er på tide med grøt, men det har ikke endret mønsteret her hos oss. Hun spiser nå grøt morgen og kveld, og litt middag midt på dagen. I tillegg får hun så mye pupp hun vil. Til tross for dette, våkner hun hver eneste kveld kl 24 for mer mat. Jeg har flyttet henne inn på eget rom, men hun har samme mønster for det. Ved siden av å våkne for mat 3 ganger, kan hun også finne på å våkne et par ganger til inni mellom. Slitsom! Hun tar ikke smukk, så jeg kan ikke bare putte inn denne og snu henne rundt. Ikke så oppløftende dette svaret, men ville bare si at du ikke er alene!
mukle Skrevet 3. november 2006 #12 Skrevet 3. november 2006 Samme her.. Jenta vår har fått grøt i over en mnd nå, får to ganger per dag, men skal fortsatt ha pupp tre ganger om natten.. Men - det skal sies at hun sover bedre og er mye mer fornøyd på dagen etter hun begynte å få grøt. Hun sov som en engel nesten hele natten til hun var 3 mnnd, da begynte moroa...Hun er 5 mnd nå. Det er godt vi er flere synes jeg da:)
Tigergutt Skrevet 3. november 2006 #13 Skrevet 3. november 2006 He he.....er så enig med deg! Jeg blir liksom lettet når jeg ser at det er flere som har det som meg. Du får ha en fin "slitsom" natt!
mukle Skrevet 3. november 2006 #14 Skrevet 3. november 2006 Ja det er sant! Føler jo av og til at alle andre sover fra sju til sju uten et pip... Ha en god natt selv:)
Sina73 Skrevet 3. november 2006 #15 Skrevet 3. november 2006 Jeg tror det har noe med den alderen å gjøre. Gutten min sov hele natta fra han var ca 2 mnd til ca 3 1/2. Nå er han 5 1/2 og jeg er fortsatt oppe med han, men bare en gang. Han får grøt 1-2 ganger om dagen men likevel våkner han om natta. Han får bare mme som drikke. Jeg tror heller du skal prøve mme fremfor grøt. Men som sagt tror jeg de fleste babyer i den alderen er våkne en eller flere ganger om natta.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 3. november 2006 #17 Skrevet 3. november 2006 Har dessverre ingen gode råd å gi. Knøttet her er også vaken minst 3 ganger for pupp om natta. Er passert 9 mnd, får grøt til frokost middagsglass til middag og grøt til kvelds, og pupp innimellom, og før sengetid.... Må vel avvenne snart. Er slitsomt dette, men likevel enklere enn å løpe med smokken 10 ganger hver natt, og våkeperioder på flere timer med hyling. Har eget rom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå