Gå til innhold

Hjertelyden 132, er det lavt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har ligget på 140 hele veien, i dag hos legen plutselig 132. Han sa ikke noe om det, så det er jo sikkert greit..., jeg så det på skjema først når jeg kom hjem.. Men hva har deres baby?

forresten 33 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

132 er normalt, så du kan slappe av. Hos meg har hjertelyden hos jordmor variert alt fra 140 til 160

Skrevet

ok.. Forrige babyen hadde nemlig 144-155, så derfor syns jeg at 132 var veldig lavt da... Andre som har under 140?????

Skrevet

Min har variert fra 130-140 :-) Helt fin hjerterytme sier legen til meg :-)

Skrevet

Man kan ikke sammenligne forige baby da dette er individuellt:)

Skrevet

hehe ja vet at det er helt individuelt, og jeg sammenligner ikke sånn sett, men når jeg ikke er VANT til så lav hjertefrekvens på babyene mine, så lurer jeg da...:-) og siden denne babyen også har ligget fra 140 TIL 144 så er det vel ikke rart jeg syns 132 ble litt lavt... men nå har jeg jo fått svar over, en annen som også var nede på 130-tallet! Takk for svarene. :-)

Skrevet

Alt mellom 115 og 160 er helt normalt. Det er også vanlig at pulsen går noe ned mot slutten av svangerskapet.

Skrevet

å....javel..:-) helt ned til 115 ja.. jau, da har eg litt å gå på! takk mamman til trolla. :-)

Skrevet

Pulsen på bebisen kan vareiere veldig fra kontroll til kontroll den.

Ene gangen lå den på 122 på kontroll hos jordmor.Antakelig lå hun og sov akkurat da,eller var veldig rolig.

Så det er helt normalt:-)

Skrevet

Her har den ligget på 130-135 hele veien.

Skrevet

Her har d blitt registrert alt mellom 129 og 162... og han var aktiv begge gangene:-)

Skrevet

Pulsen er oftest høyest i starten av svangerskapet, og rundt termin ligger babyen oftest og slapper mer av, og da synker dermed pulsen. Og så er det jo også kjent at jentebabyer har høyere puls enn gutter...

Skrevet

Gutten min hadde rundt 140 i starten av svangerskapet. Nå er jeg helt mot slutten, og da har pulsen vært nede i 126. Babyen min har rett og slett roet seg ned litt:-) Så det er ikke noe å bekymre seg for!

Skrevet

Jeg har fått målt hjertelydene mye....og mine har ligget på alt fra 120-160 på samme måling (CTG). Når de er avslappet ligger de stortsett rundt ca 135, men når de sparker skyter målingen i taket. 132 er nok ikke noe lavt...er nok bare det at den lille var avslappet under målingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...