Gå til innhold

Hjelp, var hos jordmor i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nr 3 nå, er 36+0 i dag. Og jeg har lest at det er ikke så vanlig at hodet fester seg så tidlig når en er 3 gangs.

Men det jeg lurte på var, hun sa at hodet lå helt nede i bekkenet at det ikke kunne komme lengere ned.

Og på helsekortet skrev hun på leie: HKF.. ? noen som vet hva det betyr ?

Jeg har også hatt de stikkningene nedentil, er helt grusomt vondt og spurte hva det var ogda så hun at det var enten at hodet fester seg eller at man blir mere moden :)

Fikk også time om 2 uker, men hun sa bare til meg, tror ikke du kommer tilbake da, så du må ha lykke til !!!

Hjelp!!.... har ikke tid til det nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, hjelp hadde jeg sagt også!!!!! HKF betyr vel at hodet er festet???

Godt du fikk svar på de stikkningene (har de til gangs jeg også)....

Tror jeg må komme meg til jordmor selv, jeg...

Lykke til og takk for det du skrev!

Skrevet

Hmmm....var til jordmor forrige torsdag,var da 34+6.

Hun sa bebisen lå langt ned i bekkenet,og hun trodde hun hadde festet seg.Jeg er andregangs,så ble litt overrasket.

Etter jeg var der har jeg hatt mye stikkinger.

Hvofor trodde jordmor at du ikke kom på neste time?Spent jeg nå:-)

Skrevet

Ja, var bra jeg kom meg til jordmor i dag, orka egentlig ikke for har hatt endel kynnere, men de gjor ikke vondt, kjenner bare at magen blir hard, så har vært ganske heldig sånn :)

Men at hodet har festet seg allerede nå!!

For med 1mann festet det seg en uke før termin og 2mann var det festet når jeg var på kontroll 2 uker før termin men fikk en uke etter. (altså jeg fikk han en uke før termin)

Uff kjenner jeg ble ganske redd nå... har ikke tid til det... må kanskje begynne og skru sammen babysenga og få på plass ting...

Typisk meg å være så treig !!!

Skrevet

Hei. spennende dette da..ønsker deg lykke til :-), men ville bare si at HKF står for: Hodet Knapt Festet.

Skrevet

Det er det jeg ikke vet, hun hintet litt til på timen at hun var sikker på at jeg ikke kom til å gå over tiden, men at det kan skje når som helst, og det var på vei ut døra hun da at jeg måtte ha lykke til !!!

Og da tenkte jeg mitt, jeg føder snart !!!:)

Skrevet

Hvis ikke du vil føde enda,kan jeg godt ta over plassen din,hehe.

Går greit at jeg venter et par uker til,men DA vil jeg!:-)

Skrevet

hm..,spennende. Rar følelse når det går opp at:hjelp jeg skal jo snart føde...hehe.. Selv om hodet er Knapt festet som hun sa så kan jo fødselen sette igang i dag for den saks skyld...eller gå lenger.. ingen som vet....:-) når er terminen din?

Skrevet

Her festet hodet seg i uke 32, la seg ned i uke 28. Var hos jordmor på onsdag, og hodet lå langt nedi bekkenet og var godt festet sa jordmor. Hun ville jeg skulle komme tilbake om en uke for å snakke om fødsel, så det ikke ble forseint sa hun...hmm....!!

Er i uke 36 nå.

Skrevet

Kanskje jeg kan håpe å komme i veien litt før jeg og da???Håpe,håpe!

Skrevet

Jeg er tredjegangs og hodet er alllerede festet.Og jeg er bare i uke 33.

Skrevet

hehe, jeg har det så fint og greit sånn jeg har det nå, at å føde frister meg ikke..

Høres sikkert veldig rart ut, men kroppen er som den skal og har ikke noe særlige plager, egentlig ingen. Må ikke opp om natta lengere for å bare gå på do.

Sover gjennom hele natta og har begge ungene i bhg og har fri her på dagene, så jeg tar bare livet med ro, tror det må være derfor jeg ikke føler meg klar...

Gleder meg selvfølgelig kjempemasse til å møte den lille guttebassen :) , men når jeg har det så fint om dagen så føler jeg liksom at jeg godt kan gå til termin:)

Så det er bare å føde før meg !!!

Skrevet

Hehe, før vi vet ordet av det så raser desemberbabyene ut i verden! : ) Det er jo bare koselig, når alt er bra!

Men hadd blitt litt stressa selv hvis jordmor mente vi ikke skulle ses til neste time, er en del igjen som må ordnes enda!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...