Gå til innhold

hvordan går man egentlig frem for å få pergo???

Anbefalte innlegg

lurer sånn på dette......

jeg og mannen min giftet oss i sommer og jeg sluttet på p-pillene

i april, og syklusen vil ikke stabilisere seg...

jeg er så livredd for å ikke bli tatt på alvor av legen min siden jeg bare er 22 år....men vi ønsker oss dette over alt på jord!!!!!!!

klem...

Fortsetter under...

Hei!

Det kan ta god tid før kroppen stabiliserer seg etter p-pilleslutt. Må desverre være tålmodig og håpe at den stabiliserer seg etterhvert. Tommelfingerregelen er vel at man skal gå ca 1 år før man kan begynne en evt utredning for å finne ut om noe er galt. Jeg sluttet på p-sprøyte i april 2005 og har enda ikke fått igjen menstrasjon. Denne mnd har jeg gått på pergo etter jeg var hos gyn for noen mnd siden og fortalte at jeg ønsker å bli gravid. Er kun 22 år selv, og ble tatt på alvor av gyn. Veldig betrygende at man kan få hjelp.

Ha litt tålmodighet med kroppen, men be om hjelp hvis det ikke ordner seg. Lykke til!

Hei Nille!

Jeg forstår godt at dere venter veldig på baby, - den lengselen har ingen ting med hvor gammel man er å gjøre:)

Men du har alderen på din side når det gjelder mulighet for å bli gravid! Jeg synes du skal gi kroppen din tid, og ikke begynne med kunstig stimulering.

Bruk av eggløsningsstimulerende midler kan øke muligheten for tvillingsvangerskap.

Tvillinger er søtt og spennende, men et flerlingesvangerskap gir økt riksiko for for tidlig fødsel, - med de komplikasjonene det kan føre med seg.

Det synes jeg du bør ta med i betraktningen.

Du kan imidlertid stimulere kroppen på annen måte; det er mange som har utbytte av akupunktur. Finnes det en seriøs akupunktur på ditt hjemsted, så prøv det! Det er helt ufarlig, og kan hjelpe kroppen på "rett veg".

Homeopater jobber også ofte med ufrivillig barnløshet.

Prøv så godt du kan å ikke stresse. Stress er veldig negativt på alle måter.

Kos deg med livet og mannen din. Gjør hyggelig ting sammen, og prøv å nyte denne tiden det bare er dere to...

Ta godt vare på kroppen din, spis sunn og god mat, og ta folinsyre.

Røyking er ugunstig, - også hvis man vil bli gravid...

Jeg håper du kan ha utbytte av rådene mine, og jeg ønsker deg lykke til!

Alle gode ønsker fra

Hei!

Ser du har fått noen gode råd her! og jeg er enig at man må smøre seg litt tålmodighet og få kroppen i riktig gjenge.

Og jeg må påpeke at pergo IKKE er noen vidunderkur. Noen har blitt gravide med hjelp av det, mens andre har ikke lykkes. Veldig mange får også en del bivirkinger og det er også fare for å få eggstokkreft.

Jeg går nå på min andre kur, og dobbel denne gang. Har slitt med en del bivirkinger i form av super-PMS, svimmelhel, hetetokter, synsforstyrrelser og smerter i eggstokkene.

Jeg kan anbefale deg å få en time hos gynokolog for å få sjekket ut om noe er galt. Og tar det lang tid for å få henvisning fra fastlegen, så er jo også en mulighet å gå til en privat klinikk. Det koster litt mer, men det går jo veldig kjapt å få en time.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...