Gå til innhold

Tjohooo, Turbotrollet! ;o)

hjertebank m/gutt07&jente09

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg, fått noen svar fra legen??

Og har forkjølesen gitt seg?

Koselig med snø, kulde og glattis på Oppsal da? hehe... jeg tasser til og fra t-banen og holdt bare på å falle tre ganger i går morges. småglatt gitt....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6944392-tjohooo-turbotrollet-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe... ja, det er kjempeglatt! Var en tur nede på senteret nå og bare lusket rolig nedover :) Begynner å bli gammel vettu...kan jo ikke ramle og brekke lårhalsen :) Haha...

Forkjølelsen er mye bedre. Kjennes ut som siste del av gørret i nesa renner ut i løpet av dagen :)

Ringte legekontoret i formiddag. Alle blodprøver er fine og hCG under 5 (=ikke gravid). Så da vet jeg ikke jeg... Har jo hatt uregelmessige blødninger tidligere før jeg begynte på pillene. Da jeg gikk på pillene hadde jeg ikke mens på 1 år og var lykkelig da det såg ut til at blødningene var regelmessige nå etter å ha sluttet.

Har jo hatt masse mens-smerter denne mnd. Legen sa at dersom smertene ikke gir seg og tanta ikke kommer, måtte jeg komme tilbake. Men nå har jo smertene gitt seg, så da dukker hun vel opp. Regner med det sikkert bare er litt kluss i systemet.

Men lurer på om jeg kanskje burde få sjekket ut litt mer. Kan jo være noe med hormonene som gjør at det er uregelmessigheter kanskje. Men nå har jeg jo ikke prøvd mer enn i 3 pp (selv om jeg sluttet med pillene i april), så bør vel smøre meg med litt tålmodighet :)

Enn du da?? IKM snart??

Så bra at de ikke fant noe krøll da, men kjipt å fortsatt bare vente... Kan jo være noen hormoner som har løpt løpsk eller noe? Kroppen er jo en artig maskin! ;o)

Jeg venter på IKM, utfra Fertiliyfriend.com så bør jeg vente med å teste til 16.november. Er litt usikker på syklusen min, ettersom pergoen kødda litt.

Jeg slutta på p-pillene i februar jeg, og fikk veldig raskt regelmessig mens, tok det som et tegn på at kroppen var klar for graviditet! ;o) før det hadde jeg nemlig mye blødningsforstyrrelser og smerter. Så nå er jeg litt irritert på at pergoen har laget litt krøll altså, men får bare håpe det den faktisk hjelper.

Men jeg merker jeg er litt negativ og har ikke noe tro på at jeg blir gravid med det første. har liksom vært like spent/skuffet hver måned og da blir man litt lei av å tenke positivt hele tiden. (også var jeg på forpremiere på en norsk film som heter Kunsten å tenke negativt i går! bra inspirasjon til å være negativ... hehe)

Jippi, endelig fredag!!!! sitter på jobben og gleder meg til å gå hjem skjønner du..... ;o)

Fortsatt god bedring, og så krysser jeg fingrene for at TR kommer snart til deg!

Hehe..."Kunsten å tenke negativt" ja... Kanskje jeg burde se den også :) Eller trenger jeg det??

Da vi begynte å prøve hadde jeg jo belaget meg på at dette kommer til å ta tid. Vet egentlig ikke hvorfor, men har fått det for meg at slik kommer det til å bli :) Haha...

Endelig fredag ja... sier du som har fir :) Vel, nå skal jeg ikke klage som først hadde 2 dager fri pga at jeg trkket over, så gikk jeg ut i ferie og hadde fri hele forrige uke. Jobbet 2 nattevakter nå og hatt fri siden jeg gikk av onsdag morgen. Må jobbe i helga jeg da. Men fri igjen mandag :) Jippi!!! Elsker fridager! Jobber kun for å få fri jeg :) Hehe... Lever for fridagene mine :)

Må vel snart ut på julehandel også... Da er det utmerket å ha fri på dagen midt i uka. Orker ALDRI på shopping her i Oslo på en lørdag! Det er jo vilt kaos her da! Kø overalt og jeg HATER kø!!! Og desember mnd er enda verre... Nei, i år skal jeg være ferdig med julegavene før desember! Er jo genialt at siden vi giftet oss i sommer, blir det en del bilder i gave til foreldre osv :) Så da er den saken ute av verden :)

Har du bodd lenge her på Oppsal? Var det så at du var innflyttet Hedmarking om jeg ikke husker feil?? Har litt forkjærlighet for Hedmark jeg da... Bodde i Elverum i 3 år da jeg gikk på sykepleien :) Har fortsatt en venninne der, så har ofte vært tilbake der bl.a på Mart`n osv... En gang i tiden mente jeg at å skaffe seg villa ved Mjøsstranda (i Hamar) måtte være perfekt :) Hehe... men slik ser det ikke ut til at det blir.

Hedmark er bra!!! hehe... jeg stammer fra ei lita bygd helt sør i Hedmark jeg da, mens samboer stammer fra Trysil. Så vi kjører gjennom Elverum innimellom da... Kunne faktisk tenkt meg å bo der eller i Hamar engang, men samboer er ikke helt enig. Han elsker å bo i byen han, den kjipingen! hehe..

Jeg har bodd på Oppsal bare i ti måneder faktisk, men har bodd i Oslo-området i 12 år nå. Flytta til oslo for å studere og vips ble jeg der.... har for det meste bodd i Lillestrøm/Rælingen-området.

Så lurt å starte med juleshopping alt nå a gitt! har planer om det hvert år jeg også.... men det tar litt tid å komme igang, må liksom ha skikkelig julestemning først jeg. En ting er klart; det blir i hvertfall ikke noe lørdag/søndags-juleshopping på meg. Jeg hater også kø, og blir rett og slett litt gal av det. hehe... Så da blir det heller noen kvelder med intensiv shopping. Jeg har kontorjobb og må være på jobben hver dag, men i år har jeg planer om å ta fri både i romjula og en uke før jul. Det skal bli digg! Kontoret flytter i begynnelsen av desember, så da passer det å ta litt fri etter det for å komme seg etter flyttestress. Og dessuten har samboer fri da, før han reiser til USA for å gå skole etter nyttår. Må benytte anledningen til å være masse sammen med han før jul.

Vet du hva, når vi begynte å prøve å gli gravide så trodde jeg faktisk at det ikke skulle ta så lang tid jeg.. selv om jeg visste at jeg haddde problemer med at eggene ikke poppet ut. Var kanskje litt for optimist da egentlig! hehe... men man må jo bare smøre seg med tålmodighet og håpe at det klaffer snart. Det føles litt urettferdig at det ikke har klaffet ennå, mens to av mine kusiner tilfeldigvis er blitt gravide og vurderte å ta abort. Men sånn er livet gitt!

Ha en god jobbehelg da!! ;o)

Annonse

Internett er en bra måte å gjøre unna juleshoppingen på :) Haha...

Sitter her og skal prøve lamineringsmaskina mi for første gang! Skummelt! Usikker på om dette går bra :) Håper ikke alt brenner seg her nå da...

Hvordan blir det med graviditet og prøving og sånt da etter jul? Skal du også bli med til USA??

Oi, Romsdalen er kult!! ;o)

Vi flytta hit 2.januar vi da. vi løp på visninger på harde livet i fjor høst, og fant endelig noe som var perfekt for oss i slutten av oktober. Men så kunne vi ikke ta over før i januar. det var kjipt å vente!!! hehe..

Så dere holdt på med flytting midt i den værste vinter og snøkaoset dere da? uff, det var en hard tid. jeg slet og måket fram bilen min gang på gang.... gruer meg litt til mye snø igjen.

Prøvinga må nok stoppe litt fra januar, ellers blir det litt stress å kaste seg på flyet til USA når EL nærmer seg... hehe... Planen er at jeg reiser etter i april, men så må jeg pendle hjem for å jobbe da. Litt stress egentlig, men sjefen slipper meg ikke avgårde. Så da kommer jeg til å jobbe halv stilling. Typisk at samboern plutselig skulle studere når vi var godt i gang med prøvinga og greier. Snudde litt oppned på livet vårt liksom. Men det hadde jo passet kjempebra å få barn mens han studerer, for da kan jo jeg være der sammen med han under permisjon. Vi får bare være tålmodig og håpe at det klaffer snart, og helst før han reiser. hehe...

Lamineringsmaskin? Hmm.. nå ble jeg nyfiken, hva brukes den til?

Ja, vi vasket ned siste rest i den gamle leiligheten akkurat den dagen der verste snøkaoset var i Oslo forrige vinter! Var så glad jeg hadde fri fra jobb den dagen. Folk snakket om at de brukte opptil 5 timer på å komme seg hjem fra jobb den dagen! Uff...

Nå håper vi å få biloppstillingsplass før denne vinteren. Men kan aldri tenke meg at det blir like mye snø i år som det var i fjor!

Lamineringsmaskin er sånn "varmrulls-maskin" som man smeler "plast" over f.eks bilder og sånt. De gamle førerkortene vi hadde i "gamle dager" var jo laminerte :) Fikk forresten nytt førerkort her en dag. Du verden...ser ut som en kråke og skulle tro det var en treåring som hadde signert på det :) Haha... men de der elektroniske greiene som man skal signere på er jo helt umulig. Kan jo ikke skrive bra der!

Da krysser jeg fingrene for at pergo`n gjør susen for dere før jul!!!

Jeg venter også på å få parkeringsplass, men fikk beskjed om at det tar fra 1 år og utover... Så jeg venter og venter!

Og i februar når snøkaoset var som værste, så havnet samboern på sykehuset med kollapset lunge. typisk, da var jo han ikke brukbar til å grave frem bilen min..... hehe...

Vi får krysse fingrene på at det ikke blir like snøkaos denne vinteren. Håper å grave frem bilen.... Også må jeg reise en del til Stavanger fra februar, så da passer det dårlig at det kommer for mye snø og bilen blir totalt borte i snøbrøytene.

Så fancy med slik lamineringsmaskin da! husker de gode gamle førerkortene ja..hehe... Og mopedførerbeviset jeg tok på ungdomsskoen var også laminert. og det knakk da jeg hadde det i baklomma en et par dager husker jeg...

De nye førerkortene er søte og små da, jeg har mitt andre nå. Jeg har nemlig bytta litt navn og mann og slik de siste åra. Da jeg endelig hadde fått somlet meg til å bytte både pass, førerkort og visa etter jeg ble gift, så ble jeg skilt og måtte bytte alt igjen. hehe... Så nå skal jeg ALDRI bytte navn igjen! (mulig jeg var litt treig med å ordne de greiene, for jeg var jo gift i hele 4,5 år da... hehe)

Var det så at du giftet deg i sommer? ble det kirkebryllup i Romsdalen eller?

Neste gang jeg skal gifte meg har jeg lyst på kirkebryllup, for første gangen ble det nemlig ambassaden i Paris. Ikke så mye seremoni over det egentlig.... men gøy alikevel. Men nå må jeg bare vente på at samboern skal fri til meg.... og det kan jo ta litt tid, siden han også har vært gift før og er fortsatt litt forskremt! ;o)

Ja, det er kjipt å vente så lenge på bilplass. Sendte mail til styret i mai- da var et 4 foran osspå lista. I agust var det bare 1 foran oss, så da regnet jeg med vi kom til å få plass ganske fort, men nei da... Nå vil ikke styret en gang svare på mail fra eg :) ikkert lei av masingen min :) Men vet det er solgt masse leiligheter rundt her den siste tiden, og NOEN av dem må da vel hatt bilplass!!!

Bor dere i Fuglemyra også??

Jepp, vi bor også i Fuglemyra.

Tror jammen jeg også skal sende mail til styret og sjekk hvor jeg står på lista. Har ikke hørt noe mer siden jeg sendte mail i januar.

jeg har også tenkt at det snart må finnes en plass, siden det stadig flytter folk. Og jeg ser også plasser hvor det står biler som er avskiltet og ikke blir brukt, og i reglene står det jo at da skal plassene bli fratatt.

Tror ikke de jobber så hardt det styret... De er vel helst bare opptatt med bad-oppussingen. Litt av en prosjekt når så mange blokker skal ha nye rør og pusse opp badene. Men det trengs! vårt bad er helt greit, siden de vi kjøpte av la fliser på veggene, men golvet er ikke pent og rørene er rustne. Og vi syns det var greit å ikke gjøre noen ting før det skal pusses opp. Men det tar litt tid gitt.

Når vi skulle kjøpe leilighet i fjor så var vi faktisk på mange visninger fuglemyra, det er jo absolutt flotte leiligheter. Og passe størrelse! vi kjøpte i en treroms på 65 kvm og har akkurat passe med plass. Men hovedargumentet til samboer for å kjøpe leilighet i fuglemyra var at det kunne vi få bredbånd fra Bredbåndsfabrikken! hehe... skikkelig bra argument i boligjakten....

Annonse

Det var et BRA argument i boligjakten ja... :) Mannen min mente også det var et av de viktigste argumentene :) Hehe

Leiligheten vår er en 3,5 roms på 72 kvm. Badet var pusset opp av de som bodde her før oss og er flislagt både på golv og vegger. Men skal jo uansett bli bra å få nytt bad :)

Vel, da logger jeg nok av her snart. Skal begynne å lage middag. Vi snakkes! God helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...