annri 71 Mamma til 3. Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Hei alle sammen.. Er litt bekymret her, og lurer på om noen har samme erfaring. Er 32+1 i dag og har kjent en bevegelse inne i magen som kan ligne på skjelvinger, eller rykninger. Akkurat nesten som leamus. Varer bare en brøkdel av et sekund omtrent. Men det kommer som lyn fra klar himmel. Har bare kjent det tre ganger i løpet av de siste ukene, og jeg skvetter litt når det kommer. Kjenner ellers masse med liv der inne og han er en aktiv krabat. Ringte nettop fødeavd der jeg skal føde og snakket med en jordmor, hun hadde ikke kjennskap til disse skjelvingene, men tilbudte meg en sparkeprøve evt en UL når jeg kjente det igjen.... Jeg skulle bare ringe igjen sa hun. Dette er min nr. 2 og jeg må si at de bevegelsene kjente jeg ikke da jeg gikk med nr.1 Er der noen av dere som har kjent det samme?
Anne mor36 +Siw-Angelica Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Ja jeg har også kjent dette... Kan det være baby som tisser??? Å grøsser kansje...
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 3. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2006 Godt å høre at det ikke bare er meg som kjenner det. Men det kunne nesten kjennes ut som den grøsser... Merkelige greier det der.. Har du vært og sjekket det?
Anne mor36 +Siw-Angelica Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Nei det har jeg ikke... Men skal på kontroll på sykehuset på mandag så kan spørre de da om de vet hva det kan være... For rart er det jo... )
Bellen Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Jeg opplever det samme, og spurte legen min sist jeg var på kotroll (var da 29 uker på vei). Legen hadde ikke egentlig noen god forklaring på det så jeg postet spørsmålet her på BIM og fikk svar at det var flere som hadde hørt at det skjedde når babyen tisset. Høres litt snodig ut, men det er jo så mye snodig som skjer med kroppen for tiden at det skulle egentlig ikke forundre meg Hvis det er noen andre som har noen gode forklaringer så hadde det vært artig å høre......
Euo Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Ja - dette høres kjent ut. Jeg har også hatt en del rykninger i magen - akkurat som om babyen grøsser eller plutselig rykker til i hele kroppen. Er gravid med nr. 2 og er i uke 29. Kjente ikke noe lignende med førstemann - men nr 2 er desidert mye mer aktiv!! Og baby nr. 2 (vet ikke kjønnet) hikker mye mer enn førstemann også : ) Det kommer rytmiske dunk rett som det er..
Mayken Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Disse rykningene er kjente for meg også. Her lest her inne at det er babyen som tisser eller noe sånt. Jeg har ikke tenkt så mye over det egentlig, for jeg vet at babyen har det bra i magen min. Er nok ikke noe galt.
noje Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 Går med min nr. 2. Jeg har også kjent denne ristinga eller rykningene den siste uka. Har to uker til termin. Jeg var redd det skulle være noe annfall av noe slag, har ikke peiling hva det kan være som dere hører. Blir fort bekymret for babyen der inne for tiden. Det er ikke hikking, det kjennes annerledes. Min også hikker mye, hver dag. Hadde vært fint visst noen vet....
Meg&Lilleskatten Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Måtte bare skrive att jeg også har det slik med min lille.. Har vært innom tanken på noe slags annfall jeg også..heehe.. Er utrolig hvor lite som skal til før en lurer på om det er noe galt... Men skatten min har det bra han..så da er det vel iorden å "grøsse" litt da;)
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 3. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 3. november 2006 Jeg blir mer og mer rolig på at alt er som det skal når jeg leser innleggene deres.. Og det er sant som dere sier, det er mye rart som skjer der inne som vi ikke har peiling på. Og det er vel egentlig like greit, hadde sikkert bekymret oss mer om vi visste alt he he :-) Tusen takk for alle svar.... Nå får han bare "grøsse" litt uten at jeg bekymrer meg så mye av den grunn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå