Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jr får to måltider med grøt og har sluttet å spise omnatten. Naturligvis har da behovet for mm synket, og jeg tror jeg har MYE mindre melk enn før. Han dier veldig kort tid av gangen om dagen, og vil ha oftere mat og sutrer litt (nå er det tenner på gang også, så det kan også gjøre han litt urolig).

Han er jo straks 6 mnd, og har kanskje behov for et måltid med fast føde mer, men jeg vil ikke miste melken min, så jeg trenger tips for hvordan jeg kan opprettholde melkeproduksjonen.

Jeg prøvde å pumpe meg i sted og fikk ut 40 ml til sammen på begge brystene, og det er ikke all verden da...

Jeg har hørt om ammete, men hva er det egentlig?

Hva kan jeg gjøre for at ikke melken skal forsvinne helt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg tror du kan ta det helt med ro. Du mister ikke melka så fort. Jeg snakket med HS om akkurat dette, for jeg vil jo heller ikke miste melka, men amme mindre, ja, det er greit... De på hs sa at jeg kunne amme FØR grøt måltid og middag. Da kunne jeg opprettholde produksjonen lengre.

Håper det hjelp deg litt...

Skrevet

Ammete kan hjelpe på produksjonen, men i noen tilfeller kan det gi barnet luft i magen så det ville ikke vært mitt førstevalg til løsning..

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg skal begynne å gi han pupp først ja, det er nok lurt.

Ellers så er det vel slik at noen ikke er så interessert i puppen etter at de har fått smaken på fast føde, og jeg får bare ta det om det kommer.

Bare litt trasig når han sutrer så mye som han har gjort de siste dagene, og jeg vet ikke om han er sulten eller hva det er...

Skrevet

Når du pumper tar det ofte lenger tid for utdrivningsrefleksene å fungere enn når du ammer. Ta deg litt tid og stimuler brystene litt før du begynner. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...