Gå til innhold

Til "Baby4påvei"......(samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Virker som vi har en del til "felles"....venter nr 4, ønsker keisersnitt pga tidligere fødselsopplevelser, bor i Tr.heim.

Har lest litt om at du har problemer med å få ks ved st.olav. Skal selv på samtale der, den 15.nov. Må innrømme at jeg gruer meg !!!!!!!! Virker som om ks ikke er ønkselig på dette sykehuset??!!

Grunnen til at jeg ønsker er at ved siste fødsel, 6 år siden, fikk jeg en gutt på 5,3 kg, 56 cm lang og 40 cm i hodeokr. En hurtig fødsel, men endte med stor blødning for min del (ikke pga sår/rift, men morkaka som ikke ville trekke seg sammen) Gutten klarte ikke å puste så godt, og ble lagt på kuvøseavd, og var der i 3 dager. Etter at jeg ble gravid, har jeg fått panikk for å oppleve det samme igjen. En annen underliggende årsak er også at pappa ble feilmedisinert på sykehuset for 5 år siden, og fikk en stor hjerneskade pga oksygenmangel. Ble lam, blind og har kun mulighet til å si ja og nei. Jeg skal kjempe med nebb og klør for å bli hørt. Har så mange negative opplevelser av det norske helsevesen, at bare det er grunn nok til å få panikk.

Kommer du til å forsette "kampen" med sykehuset?? Bare stå på ditt. De kan egentlig ikke nekte oss.......!!!!

Ble litt langt dette. Er foresten 31 år, bor ikke så langt unna City Syd. Bor i en koselig enebolig, har tre herlige barn på 6,8 og 10 år, og gift med ungdomskjæresten min.Også har vi Trampe da....familiens kjælende kanin. Og er som du forstår gravid med nr 4. er 17+3 i dag. Termin 12.april.

Fortsetter under...

Ser at du skal samtale og ul den 15. også Jeg har ul den 10. og skal til samtalen den 15. kl 12.50. Jeg kommer til å argumentere for ks, til at de kommer til å bli lei av meg. Har ikke redsel for smertene, men for å oppleve den tiden etter siste fødsel på nytt.....

Jeg bor nærmere bestemt i Sjetnemarka. Er du født og oppvokst i Tr.heim?? Jeg er det. Vokste opp på Nardo. Gikk på Nardo barneskole, og Sunnland ungdomsskole.

Og hvem er du da?? Spennende det her............ Jeg har ikke vært på noen bim-treff. Enn du??

Hei.

Fikk brev fra sykehuset igår om at timen min var flyttet til 16. Skal på ul da kl 08.00 og legesamtale kl 09.20. Fikk ny lege. Dr Bolaas eller noe sånt.

Skal spørre på nytt om ks.

Jeg bodde på Othilienborg til jeg var 7 år. Gikk på Steindal barneskole i 1 .klasse. Så flyttet vi til tiller. Gikk da på Tonstad barne og ungdomsskole.

Sjetnemarka... Kjenner nesten ingen som bor der.

Kjenner flere som er like gamle som oss (75-mod) som gikk på Sunnland ungdomsskole. :-)

Hei.

Blir ikke så mye data i helgene. Får litt konkuranse av barna også da. Særlig når vi har så dårlig vær.....

Du får stå på når du skal til samtalen. Hva argumenterer de med at du ikke får ks?? Stod ikke noe navn på lege i mitt brev...

Hvem kjenner du av 75 mod som gikk på Sunnland?? Jeg har et søskenbarn like gammel som oss, som gikk på Steindal. Roger Gaustad heter han. Så kjenner jeg noen andre på samme trinnet som Roger...........Ola, Arild og Snorre. Husker ikke etternavn på de.

Er du hjemmeværende, sykm eller i arb?? Jeg jobber ikke mere. Jobbet nattv, men fikk ikke lov til det lengre. Fikk forhøyet blodtrykk, kvalm, svimmel, fikk ikke sove før og etter jobb. Var ikke særlig til mor og kone. Satt bare i sofaen og så bare tomt ut i rommet. Jeg har nå svangerskapspenger. Så om dagene er jeg en del hjemme, også en del turer på City Syd. Barna er på skolen.

Vi snakkes.........

Annonse

Hei.

De jeg kjenner heter Torill, Nina og Jeanette. Også var det et tvillingpar : Charlotte og Cathrine. Og Åshild og Mie.

Jeg husker ingen av de som gikk på Steindal. Var der bare i førstte klasse.

Jeg er hjemme og får svangerskapspenger også. Barna er i barnehage og skole. Jeg har hatt svangerskapsforgiftning og morkakeløsning tidligere så legen ville at jeg ikke skulle stresse og ikke løfte. Da kan jeg ikke jobbe på småbarnsavdeling.

Får tett oppfølging. Er på svangerskapspoliklinikken ca hver 14 dag.

Får ikke ks fordi jeg har født to friske barn vaginalt, legen mente det var helt problemfrie fødsler.

Jeg synes den første var grei. Den andre var kjempevond pluss at jordmora og jeg hadde dårlig kjemi. Den tredje endte jo med hastekeisersnitt etter morkakeløsning.

Så jeg får prøve å krangle litt til.

Verden er ikke stor. Jeg gikk i samme klasse som Nina og Torill i 9 år. Jeanette vet jeg også hvem er. Hadde en periode for litt siden kontakt med Nina, men etter at hun ble singel, så "mistet" vi kontakten igjen. Torill har jeg ikke snakeet med på flere år. Så at hun nylig hadde blitt mamma. Jeg og Torill var veldig mye sammen da vi gikk på skolen.

Bare stå på ang ks. Jeg kommer i allefall til å stå på mitt. Jeg er livredd for å oppleve en fødsel lik den siste. Unner ingen til å oppleve det samme. Så har jeg for vane å få store barn. Den eldste, ei jente, var 4330 gr og 53 cm. Nr 2, ei jente, var 4475 gr og 52 cm. Minsten, en gutt, var 5240 og 56 cm. Håper ikke denne blir større, for da kommer jeg til å kniiiiiiiiipe igejn...............

Gruer meg også til ul på fred. Min bror skulle bli pappa igjen 12.februar, men på ul i uke 19, ble det oppdaget 4 store hjertefeil på jenta. De gjennomførte da en senabort i uke 20. Må innrømme at jeg er livredd for å oppleve det de har gjort. Minsten min har hjertefeil også, men av liten grad. Klaffefeil, men må følges opp i oppveksten for feilen kan bli verre.

Nei, nå skal jeg begynne å få barna til å stelle seg for kvelden. Vi snakkes senere...........

Hei igjen.

Jasså så du vet hvem alle de er... Da lurer jeg fælt på hvem du er. Snakket med Nina på tlf tidligere ikveld. Blir desverre ikke så vi møtes så ofte. Jeg har det jo travelt med mine tre og hun er alltid opptatt med et eller annet. :-)

Ikke mye rolig den dama der. :-)

Vi snakkes da. :-)

Heisann.

Nina er stadig på farten.... Hvordan går det med henne da??

Du må hilse Nina fra meg, Tror ikke hun vet at jeg er gravid igjen. Jeg heter Tonje, og barna mine heter Camilla, Marlene og Christer.

Vi prates........

Hei.

Skal hilse Nina ja. Hun holder på med akupunkturutdanning nå. Går bra ettersom jeg har forstått. Hun er singel ennå og jeg tror hun trives med det for tida.

Torill sender sms unnimellom. Eline vokser og blir stor. Pappan er jo på nordsjøen, så han er borte noen uker i gangen, men så er han veldig tilstede når han er hjemme da. Eline er vel ca 2 måneder nå.

Jeanette har foreløpig ingen barn. Nettopp fått seg ny kjærest. :-)

Skal hilse Nina fra deg ja, :-)

Når er det du har termin? :-)

Snakkes...

Heisann....

jeg har termin 12.april. Regner med at det blir før. Skal jo som sagt på samtale den 15., og får da høre mere. Enten satt igang tidligere, eller ks.

Skal på ul i dag. Gruer meg som bare det.......pga det som skjedde med broren og svigerinna mi. Kommer til å gi en tilbakemeld i kveld, så du får høre hvordan ul gikk.

Snakkes.........

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...