Gå til innhold

April: Liten oppdatering fra meg...

Lykketrollet 05♂+06♀+10♀

Anbefalte innlegg

... her jeg ligger på sofaen med stor mage. Sukk...

Den siste uka har jeg hatt tre kvelder med maserier som er jevnlige over flere timer, og har da optimistisk trodd at fødselen var igang men så stopper det opp igjen. Siste gangen hadde vi til og med fått barnevakt til småen. Og når det da stoppet opp igjen sa jeg til mannen min at: "Neste gang tror jeg ikke på at det er fødselen før du kan se hodet!"

Men nå kan det være vi slipper den problemstillingen. For jeg var hos legen i går, og hun var redd det var en svangerskapsforgiftning i annmarsj. Så jeg skal inn og sjekke blodtrykk og urin på nytt i morgen, så får vi se hvordan det ligger ann da. (Jeg er veldig hoven, og har fått veldig høyt blodtrykk veldig fort, men urinen var foreløpig fin.) Og i så fall ender vi vel gjerne opp med igangsetting? Egentlig frister ikke det heller, for jeg har hørt at det er noen tøffe fødsler...

Noen av dere som har erfaring (eller kjenner noen) med igangsetting eller svangerskapsforgiftning?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6943379-april-liten-oppdatering-fra-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Uff- det er slitsomt når man tror at fødselen er i gang, også stopper det bare opp igjen. Sånn hadde jeg det med Sondre også. Maserier i over to døgn før fødselen kom igang.

Ang. svangerskapsforgiftning, kjenner jeg bare en som ble satt igang pga.dette. Hun fødte tvillinger. Var ganske tøft å få ut førstemann, mens andremann kom på en måte i dragsuget, så jeg har ikke akkurat allverdens erfaring på det området...

Håper likevel du slipper igangsetting og at riene nå blir effektive. Masse lykke til med fødsel!!! Så spennende å endelig skulle få hilse på og bli kjent med det lille mennesket som bor inni deg!

Har enda noen uker og måneder igjen her...

Åh, sånne falske alarmer er utrolig irriterende og tålmodighetsprøvende! Hadde to sånne før Matilde bestemte seg for å komme ut, ene gangen tok Øyvind fri fra jobb og alt - sånn er det å være førstegangs, ja ;o)

Svangerskapsforgiftning har jeg ikke erfaring med selv (heldigvis) men flere bekjente har hatt det uten at jeg egentlig har noe mer kjennskap til det av den grunn. Ene venninna mi har hatt keisersnitt to ganger pga det (litt akutt), ene begynte med igangsetting men endte med keisersnitt og tredje hadde helt vanlig igangsettingsfødsel som gikk "over" på en drøy time, så det kan variere litt. Svigerinne ble satt i gang da vannet hadde gått men ingen rier startet. Det gikk veldig fint, og hun hadde en normal fødsel med "normal" lengde.

Håper ikke forgiftninga skaper noe trøbbel for deg og at du kan få en positiv fødselsopplevelse denne gangen (også?).

Klemmer!!

Hei.. jeg ble satt på drypp etter tolv timer tror jeg.. vannet gikk men riene ville ikke starte skikkerlig.. Jeg hadde en kjempefin fødselsopplevelse føler jeg selv. Jeg vet jo ikke hvordan "vanlige" rier er da.. men jeg ba om epidural etter en og en halv time og det tok jo riene, så jeg slapp fint unna siste timene :-p

Lykke til! Håper du får en kjempefin fødselsopplevelse, og at du slipper å vente så mye mer nå... Sender over masse fødestøv!! :-)

Hadde ei veninde som hadde svangerskapsforgoftning og hunble lagt inn med en gang de fant det ut. Hun hadde en ganske hard type av det, men hun lå der i 3 uker til oppservasjon og til slutt satte de i gang henne og det tok bare noen få timer så var det over.

Det finnes så mange grader av denne tyepen forgiftning.

Det å bli satt igang skal vist väre vondt ja.

Jeg fikk dropp etter noen timer for hjelp på veien og jeg syntes ikke det var noe spesielt vondt. Etter att dryppet var satt gikk det 2-3 timer bare til siri var ute.

Men i alle fall lykke til så håper vi det hander noe snart.

Annonse

Tusen takk for erfaringene deres.

Jeg var hos legen i dag, og blodtrykket har roet seg, så det er ikke lenger fare for svangerskapsforgiftning. Så det er jo veldig bra! Men jeg er jo over termin nå, så jeg ville tro de setter ganske fort igang hvis det skulle skje noe "galt" nå.

Ja, jeg hadde en superlett fødsel forrige gang, så jeg satser på reprise av den. (Jeg har til gjengjeld ganske tunge svangerskap, så jeg føler liksom den lette fødselen blir litt "plaster på såret", da. Det var derfor jeg var veldig lite lysten på å bli snytt for min lette fødsel, pga en igangsetting som kunne klusse til alt..)

Hi, hi, må forresten ta med at jeg foriige gang uttalte at jeg heller ville føde tre ganger, enn å gå gravid i ni måneder. Det var under pressriene og uten bedøvelse.

Får håpe du slipper å bli satt i gang ja. Det er vel veldig forskjellig, men en venninne av meg fikk forrige helg etter å ha fått modningspiller siden onsdagen og blitt satt på drypp fredagen ble det keisersnitt natt til søndag. 18 dager på overtid. Det ville rett og slett ikke åpne seg...

Men de trodde kanskje det var fordi hodet lå forskjært og ikke klarte å komme ned i fødselskanalen.

Det kan jo gå annerledes med deg....

Masse lykke til hvertfall:-)

Jeg har hatt svangerskapsforgiftning med begge to, og den første endte med igangsetting og etter 22 timer med MASSE rier og 40 i feber ble han tatt med hastekeisersnitt. Ikke til å anbefale, hehe... ;)

Mirja ble tatt med planlagt keisersnitt en uke før termin men det gikk heldigvis bedre denne gangen.

Ønsker deg lykke til og håper det snart er over for deg!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...