Gå til innhold

Noen som ble gravid med sex 2 dager etter EL?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har planer om å begynne å prøve å bli gravid i neste måned. Jeg sluttet på p-piller allerede. Vi hadde ubeskyttet sex 2 dager etter EL denne måneden (ikke før EL, siden vi ikke skulle prøve enda), og fikk i dag (6 dager etter EL) rød utflod og har små kramper i magen som minner om menstruasjonskramper.

 

Så, spørsmålet mitt, til dere gravide jenter - har noen her blitt gravide fra sex 2 dager etter EL? Eller hørt om noen som har det? Det ville vært veldig flott om jeg var gravid, men er litt skeptisk, må ikke legge for mye i det tenker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke være mulig å bli gravid 2.dager etter EL, da vi kun er mottakelige i ca 24.timer.

Kan det hende du hadde EL en dag før samleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at egget bare lever i 24 timer, men skulle bare spørre om noen allikevel har opplevd noe annet, bare for å være sikker. Nei, vi hadde ikke samleie før, siden vi skulle være forsiktig (skulle begynne i neste måned).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tro det er mulig jeg. hvis du har fått positiv EL-test så betyr det at sannsynligvis skjer eggløsning et sted mellom 12-48 timer. og egget kan leve i inntil et døgn. så hvis du får el (max) 48 timer etter positiv test da, og egget i tillegg lever en stund, så er det jo sjanser da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg brukte ikke EL test, men kjente eggeløsningen pga EL-smerter og min temperatur gikk opp. Så det var 2 dager etter selve EL, ikke 2 dager etter positiv EL-test.

 

Begyner å miste litt håpet, høres ikke ut som om det er mulig...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nei da skal det vel kaanskje mye til.. men men, neste periode:-) du er jo faktisk heldig som kan kjenne når du har EL da. sparer penger på tester:-)

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke ut som det er mulig....Ja ja, neste måned begynner vi på ordentlig. Og ja, jeg er heldig at jeg kjenner EL, fornøyd med det (selv om det er litt smertefult!) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hadde bare lyst til å svare deg. Jeg hadde EL på en lørdag, hadde el-slim og greier(veit ikke hvor sikkert tegn det er da men en skulle jo tro det) hadde sex på mandag og jeg er gravid nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym! Gratulerer med svangerskapet! Jeg håper fremdeles på at jeg er gravid, men tviler på det. Det kan godt hende at du hadde EL på søndag, ikke lørdag - EL-slim kan komme dagen før også. Har bare hørt at det ikke er mulig etter 2 dager. Så jeg venter bare til neste runde....Ikke noe vits å håpe på ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...