Gå til innhold

Noen som ble gravid med sex 2 dager etter EL?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har planer om å begynne å prøve å bli gravid i neste måned. Jeg sluttet på p-piller allerede. Vi hadde ubeskyttet sex 2 dager etter EL denne måneden (ikke før EL, siden vi ikke skulle prøve enda), og fikk i dag (6 dager etter EL) rød utflod og har små kramper i magen som minner om menstruasjonskramper.

Så, spørsmålet mitt, til dere gravide jenter - har noen her blitt gravide fra sex 2 dager etter EL? Eller hørt om noen som har det? Det ville vært veldig flott om jeg var gravid, men er litt skeptisk, må ikke legge for mye i det tenker jeg....

Fortsetter under...

Jeg har også hørt at egget bare lever i 24 timer, men skulle bare spørre om noen allikevel har opplevd noe annet, bare for å være sikker. Nei, vi hadde ikke samleie før, siden vi skulle være forsiktig (skulle begynne i neste måned).

jeg vil tro det er mulig jeg. hvis du har fått positiv EL-test så betyr det at sannsynligvis skjer eggløsning et sted mellom 12-48 timer. og egget kan leve i inntil et døgn. så hvis du får el (max) 48 timer etter positiv test da, og egget i tillegg lever en stund, så er det jo sjanser da?

Hei! Jeg brukte ikke EL test, men kjente eggeløsningen pga EL-smerter og min temperatur gikk opp. Så det var 2 dager etter selve EL, ikke 2 dager etter positiv EL-test.

Begyner å miste litt håpet, høres ikke ut som om det er mulig...:(

Annonse

Hei anonym! Gratulerer med svangerskapet! Jeg håper fremdeles på at jeg er gravid, men tviler på det. Det kan godt hende at du hadde EL på søndag, ikke lørdag - EL-slim kan komme dagen før også. Har bare hørt at det ikke er mulig etter 2 dager. Så jeg venter bare til neste runde....Ikke noe vits å håpe på ingenting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...