Gå til innhold

April: Erfaring med Cubus sitt ull/bomullsundertøy?

Anbefalte innlegg

Her har vi stort sett brukt Janus og Tom&Trine som er i 100 % ull, men var innom Cubus i går og fant noen fine bodyer/stømpebukser med ull utvendig og bomull innvendig. Er disse blandingsproduktene like varme og funksjonelle som rene ullprodukter? Virker jo myke og gode - kanskje ikke så "kløete" som ren ull? Sondre har aldri protestert når vi tar på ullundertøy da... Tenker jo litt på den lille som kommer i januar også. Sjelden mange minusgrader her, men mye surt og vått regn- og slapsevær, så ullundertøy brukes flittig både høst, vinter og vår.

Fortsetter under...

Jeg bruker for det meste cubus sine ull/bomull bodyer. De er litt fastere i seg, og ikke gjennomsiktige. Så jeg bruker dem som vanlige bodyer (uten noe utenpå innendørs), og har aldri reagert på at han er kald. Det eneste jeg kan tenke meg er at de holder nok ikke like godt på varmen hvis det blir vått, der er jo ren ull unik.

Vi hadde noen bodyer (høyhalsede) av dette i fjor og har kjøpt nye i år. Hadde også noen rosa med hvite striper og blomster og har vært kjempefornøyd. Regner med, som Lykketrollet sier, at det ikke er like bra når det blir vått, men jeg syns Matilde holder seg varm og tørr i det (ikke svett). Dessuten er de litt tykkere så de kan brukes uten noe over + at jeg syns de er litt strammere så dersom jeg vil ha noe over likevel så blir det ikke så klumpete.

Strømpebukser derimot kjøper jeg utelukkende på SparKjøp (Safa, ikke T&T).

Lillegutt har hatt mye eksem, og da har vi blitt anbefalt bomull innerst for å unngå å forsterke kløen. Det fungerer godt, og han pleier å være akkurat passe varm. Men eg ser tydelig forskjell på behovet hos lillegutt sammenliknet med storesøsters. Hun går i utebarnehage, og der oppfordres barna til alltid å ha ren ull innerst. Barna her i aprilklubben er jo ikke 2 år ennå, og de er foreløpig ikke ute mange timer i strekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...