Gå til innhold

Erfaring med Cubus sitt ull/bomullsundertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi stort sett brukt Janus og Tom&Trine som er i 100 % ull, men var innom Cubus i går og fant noen fine bodyer/stømpebukser med ull utvendig og bomull innvendig. Er disse blandingsproduktene like varme og funksjonelle som rene ullprodukter? Virker jo myke og gode - kanskje ikke så "kløete" som ren ull? Poden har aldri protestert når vi tar på ullundertøy da... Bor på Vestlandet, så det er jo sjelden mange minusgrader her, men mye surt og vått regn- og slapsevær, så ullundertøy brukes flittig både høst, vinter og vår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt disse plaggene masse og er veldig fornøyd. Gutten min har atopisk eksem, så vi kan ikke bruke ull rett på kroppen, men med disse funker det!

Skrevet

Vi har positiv erfaring med dette. Vær obs på at de er ganske små i str, iallefall i forhold til Janus.

Vet at noen ikke anbefaler ull/bomullsmix siden ikke bomull blir helt rent på 30-40 grader på ullprogram.

Skrevet

Jeg trodde noe av vitsen med ullundertøy var å ha ull helt innerst mot hunden. Mye av poenget blir jo borte når det er bomull innerst. Men det er jo selvfølgelig et godt alternativ til barn som har eksem eller synes det er ubehagelig av andre årsaker.

Skrevet

Jeg har selv gått bort fra Janus og tom&trine sitt ulltøy for å kjøpe mer på Cubus.

Først var jeg usikker ettersom det er bomull innerst - og tenkte at hele hensikten er å ha ull innerst. Men gutten min blir fort så varm i bare ull.

Jeg har prøvd å kjøpe ull superundertøy med glidelås i halsen, men selv i dette svetter han. Så Cubus fungerer kjempeflott for oss. Et stor pluss for at det ikke nupper etter vask.

Skrevet

Ja, det er derfor jeg lurer på om dette er noe å satse på, m@rihøna. Men bomull er jo også et naturprodukt, men altså med andre egenskaper enn ull. I disse plaggene er jo ull og bomull vevd i hverandre på en slik måte at bomullen vender inn og ullen ut, så ullen er jo nær huden, men altså ikke helt inntil... Avanserte greier man må begi seg ut på som mor!

Skrevet

Vi er veldig godt fornøyd med det. Bruker kun ull helt innerst når det er minus to-tre og mer.

Husk å alltid vaske Cubus ull/bomull på håndvask- eller ullprogram . Jeg gjorde ikke det i fjor (vasket det sammen med de andre tingene hennes) og det ble veldig fort slitt.

Skrevet

Jeg synes det hadde dårlig passform og ble fort slitt. Mye raskere enn alt det andre vi hadde av reint ullundertøy fra Janus og Nøstebarn. Jeg vil aldri kjøpe det igjen.

Skrevet

Mine bruker dette, siden dei har eller har hatt eksem. Idag kjøpte eg Tom & Trine ull, for det ser ut for at dei toler det. Ønsker egentlig ikkje å bruke ull/bomull til dei. Merker stor forskjell på kva dei bruker. Dei blir fort klamme i ull/bomull, og blir kaldere når det er vått. Bur på Vestlandet, så det er ikkje det beste synest eg.

Skrevet

Jeg har begge variantene til tulla mi. Er faktisk mest fornøyd med cubus sitt. Vi har brukt det masse, og synes det fortsatt holder seg fint.

Skrevet

Ulempen med bomull/ull er at plagget ikke kan vaskes på høy nok temperatur som kreves for å få bomullen ren.

Men hvis barnet ditt ikke klager på ullen ser jeg ingen grunn til at du ska bytte! Ren ull er det beste om det fungerer.

Skrevet

vil bare nevne at vi arvet en ull-bomulls genser fra cubus..peanuts het vel merket...blå tynn genser...med ull ytters og bomull inni...denne vasket jeg på 60 grader og heiv i tørketrommel...gikk helt fint...så den ble ren og fin..og ser fortsatt ikke slitt ut..

Skrevet

Å varme funskjonen til ulla da...like bra...ingen ødelagte ullfibre, 1974?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...