Gå til innhold

ultralyd så tidlig?


i love my baby

Anbefalte innlegg

heia!

leser at flere her allerede har vært til ultralyd i uke 11 og sånn. hva kan dette være? trodde ikke det var før i uke 17 eller noe.jeg er ti uker på vei, og har ikke hørt noe om noe ultralyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ordinær ultralyd er ikke før i uke 17-19. En del blir sendt til ultralyd tidligere av medisinske grunner, men det er også en del som betaler for ultralyd på private klinikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt henvist av legen min pga sterke magesmerter fra uke 5 til nå(6+5)

Han trodde ikke noe var galt,men anbefalte å ta en ul for sikkerhetskyld.

I mitt første svangerskap så var jeg ikke på ul før i uke 19,det er det som er den ordinære ul.Det som er vanlig er mellom uke 17 -19....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestilte meg ultralys i uke 8 (15 nov) men tenkte å avbestille da det er litt tidlig kanskje (tror jeg er kortere på vei nemlig). MEN; hvor tidlig kan man se ved hjelp av UL om det er ting som tyder på at barnet kan ha Downs? er det først i uke 17-18?? Eller kan man se det allerede ved uke 10-11..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med Downs tror de bare kan se mellom uke 10 og 14, best rundt uke 11-12.

 

Jeg har fått tidelig UL pga blødninger, og tro meg, sjeg skulle heller hatt et problemfritt 1.trimester og ingen tidelig UL enn tidelig UL og alle de veldig mange bekymrede dagene og nettene jeg har hatt pga disse blødningene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen fastleger har også ultralydutstyr på kontoret, så da kan du få det tidligere der...jeg skal ta ultralyd i uke 8-9 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...