Gå til innhold

Tungt å trekke pusten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere som har opplevd at det er tungt å trekke pusten spesielt når man sitter allerde i 26.svangersskapsuke? synes det er litt ubehagelig. det blir til at jeg puster så overflatisk at jeg nesten blir litt ør av det til tider. er ikke noe spesielt stor. magen går kanskje litt høyere opp en det som er vanlig i uke 26, men..SF målet ligger noen cm over det øverste grønne feltet.. eller kan det være noe annet som gjør at jeg er tungpust? står på jern så skal ikke ha lav hb nå. når jeg hadde det var jeg tungpust bare jeg så en trapp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er også i 26.uke og har kjent noen uker et press på lungene av og til etter å ha ligget enten i senga eller på sofaen. Det er kjempeekkelt, ekkelt å puste. Jordmor sa det ikke var farlig. Det er nok bare mange innvoller som blir presset på slik at man merker det i brystkassen:) Mye rart vi skal kjenne på:) En morgen var det så ekkelt at jeg kasta opp, for å lette på trykket.... og det hjalp:) Lykke til videre i svangerskapet! Vi er inne i en enorm vekstperiode nå, og det er kjempespennende!

Skrevet

Hei, hei. Jeg er også i uke 26:)Jeg har egentlig vært ganske tungpust i hele svangerskapet og det er ikke noe bedre nå, kan man si. Og ja, det er spesiellt når jeg sitter.Har vanskligheter med å spise for jeg greier ikke å sitte å puste og tygge samtidig hvis du skjønner?Jeg har heller ikke noe stor mage, men har merka den siste uka at den kryper mer og mer oppover.Litt ubehagelig.Men sånn er det tydeligvis bare:):)Lykke til med resten av svangerskapet begget to!!

Skrevet

Jeg er 25 uker på vei og synes jeg har vært tungpustet under gåturer siden sensommeren. De siste to ukene har jeg opplevd at det er vanskelig å puste normalt når eg ikke er i aktivitet også. Det føles som det ikke er plass nok til lungene. Mannen min har hintet om at snorkenivået har nådd nye høyder.

De eneste gangene jeg har opplevd rolig pust har vært under gravide-yoga. Så når jeg opplever pusten som for anspent, fokuserer jeg på å puste dypt og rolig,- etter noen minuter funker det. Ellers leste jeg et sted at man under graviditeten har økt lungekapasitet, selv om det ikke føles sånn. Så da får vi kanskje prøve å manipulere kroppen tilbake?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...