Gå til innhold

Farlig å jogge???

2store1liten-kanskje en til..

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt forskjellig, så ble usikker..

Løper 3-4 ganger i uka jeg og liker det veldig godt. Bør man avstå fra å løpe og bare gå eller kan jeg fortsette som før??

Tenker kroppen sier i fra hvis det blir for tungt, men ble usikker da jeg hørte at sjansen for SA kunne være større i 1. tri.

Noen som vet??? Andre som jogger???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6941958-farlig-%C3%A5-jogge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen..

Jeg løper selv en del, og tenker som så at spiren sitter dersom den skal sitte.....Kjenner jeg noe under løpingen roer jeg selvsagt ned, og går istedet..

Jeg har alltid trent under tidligere svangerskap, og det har alltid gått bra... ( har 3 barn fra før)

Viktig å kjenne etter hva kroppen sier.....

Go helg!!

Det er absolutt ikke farlig å jogge kjære deg:-) Det er masse forskning gjort på dette området - og faktisk oppfatter den lille det som vugging inni magen når du løper. Så hvis du ikke har andre plager ved å løpe er det bare å løpe i vei! Magen kommer fort nok, pass på å løpe nå som du kan, og som det føles behagelig:-)

Annonse

hei fia73!

nå er jeg kommet over på 1 trimester med deg!

går det bra med deg? du virker som en utrolig sporty dame da!

jeg har alltid beundret de som orker å jogge ute! det høres slitsomt ut for meg....hihiih jeg er mer inne og trener,drar på elixia et par ganger i uken.

men så morsomt da, for jeg har termin 11.07.2007

så det er ikke mange dager i mellom oss.

kan jeg spørre hvor du bor?

hvilken sykehus skal du føde i?

klem

Hei igjen;-)

Nå har jeg vært ute og løpt en herlig tur, ca 1 time. Bare vinglasset som mangler nå, ellers er alt som vanlig...;-)) Noen symptoner du? Har ikke kjent noe ennå jeg.

Bor midt i landet, sør i Nordland, hva med deg? Her er litt til og fra med åpne fødeavdelinger på sommeren så aner ikke hvor fødselen blir!!

Hva med deg? Barn fra før?

Blir min tredje, en attpåklatt;-))

God helg til deg;-)

Ang. løping har jeg nå lest at man ikke bør ha altfor høy puls, det anbefales kun rundt 150-160, da din puls også påvirker barnets. Men jeg er usikker hvor tidlig i svangerskapet dette gjelder.

Selv har jeg av denne grunn kuttet ut intervalltrening som jeg gjorde 2 ganger pr. uke, og holder meg til aerobic (m/pulsklokke), ligger sjelden over 170 i puls (min max er 206).

hei igjen!

du er skikkelig sporty altså!

jeg har begynt¨å få skikkelig ømme bryster,også er jeg sånn skikkelig trøtt hele tiden!

ellers så har jeg ikke merket så mye til kvalme(takk og lov for det)

jeg bor i asker og skal føde på bærum sykeshus,dette er barn nr 2.har en gutt på 2 1/2.

så koselig med en attpåklatt da! fikk ikke med hvor lenge dere prøvde før det satt? ganske fort var det ikke?

vi får bare holde kontakten og følge hverandre videre!

Det ø løpe er bare bra for babyen- bra for blodomløpet . Det er viktig å lytte til kroppen, den sier stopp når det er nok.

Man må derimot være forsiktig med aerobictimer med mye hopp. Man skal også være forsiktig med heftig styrketrening og dype knebøy etc.

Jeg er ganske sikker på dette, har snakket mye med min PT om det, og hun er ekspert på området.

Det ø løpe er bare bra for babyen- bra for blodomløpet . Det er viktig å lytte til kroppen, den sier stopp når det er nok.

Man må derimot være forsiktig med aerobictimer med mye hopp. Man skal også være forsiktig med heftig styrketrening og dype knebøy etc.

Jeg er ganske sikker på dette, har snakket mye med min PT om det, og hun er ekspert på området.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...