DiddiDaddi Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Godmorgen jenter ) Så var det fredag og helg igjen! 06.45 våknet jeg...holdt ut i senga til 07.15, men kapitulerte til slutt, så nå er frokosten inntatt og jeg koser meg med en kopp te. Hva er poenget med å våkne så tidlig når jeg er sykemeldt og har hele dagen for meg?!? Sukk...får mye utav dagen da ) Noen andre som er tidlig i gang i dag da? Håper dere alle har det bra!! Er jo spesielt spent på Vims - hva skjer hos deg? Kommer det en baby snart?
konvall Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 God morgen til deg også...... Har sendt unger på skolen, frokosten er unna og bare å slappe av litt før en begynner å være husmor. Endelig fått sove en natt, så formen er bra...... Ønsker deg en fin dag.....
rahi Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Gomorgen! Her startet dagen 6.30. Nå er mann og barnet ut av huset og jeg kan sulle for meg selv med pc, avis og frokost tv i bakgrunnen. Snille mannen har fyrt opp vedovnen også. Som vanlig dårlig natttesøvn, så en liten formiddagsblund blir det gjerne etterhvert... joda, _skal_ gjøre litt husarbeid også
SpongeBob Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Fikk sove helt til 0650 i dag! Herlig uthvilt, og har fått beskjed av sjefen om å ta fri i dag... Så har bare sjekket jobbmail én gang - er jeg ikke flink? Drømmen er å få ryddet i kjelleren i dag, vi har kasser som står hulter-til-bulter etter at vi måtte tømme loftet for to mnd siden, og i kaoset er det både babyting og alt av juleting. Kunne være greit å finne ut av det _før_ henholdsvis termin og 1. desember... Har min kjære hjemme til en forandring, og han har faktisk uoppfordret endret planene sine så han kan hjelpe til! LT sitter og leser fiskeboken sin, så her er idyllen komplett...
DiddiDaddi Skrevet 3. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2006 Høres ut som en veldig koselig dag ) Deilig å kunne kose seg i lag hjemme alle 3 + nurket i magen. Forresten veldig fint magebilde du har lagt ut Sponge ) Skal avgårde på kontroll snart, til legen denne gangen. Av alle rare tilfeldigheter har faktisk mammaen min timen før meg (rart nok har vi samme lege også), så skal spørre snille legen om ikke han kan høre etter fosterlyd først, så kan mamma også få høre. Tror en spent bestemor hadde satt pris på det )
rahi Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Greitt å få beskjed om å ta fri Har også ambisjoner om diverse opprydning før babyen kommer. ( er det lov å skrive beibi nå - synes jeg leste det et sted?) Er liksom en egen type fornøyelse å få system og orden på ting. Har mange babyklær å sortere fra sist og må se hva som trengs av nye klær. Mye lillebror ikke kan bruke etter storesøster - må vel begynne å gi bort søte kjoler og mengder med rosa klær...litt vemodig også - har ikke tenkt å få flere barn. Har ikke begynt å ordne med noen babyting ennå eller kjøpt noe nytt, men gleder meg til å kjøpe noen små søte klær sammen med kommende storesøster. Hun har allerede kjøpt en kosedyr til han som hun passer på og koser med imellomtiden... Lurer litt på om jeg skal sette opp sprinkelsenge fra starten denne gangen - den er jo kjempesvær for en nyfødt baby. Forrige gang endte det med at vi hadde bagen fra vogna ved siden av senga i begynnelsen.
vims-74 Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Hallo og god morgen! Alt bra med dere? stinemor: ingen baby ennå gitt, på tide nå sant? Nå venter jeg på legevisitt for å høre hva som skjer, så skal vel modning og evt åpning sjekkes.. holder dere informert!
rahi Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 Lykke til med legebesøk begge to - når har dere termin da?
Nr-3-i-Magen Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Heisann! Tidlig oppe i dag jeg også... Hadde besøk av et par karer fra Canal Digital kl 8 som installerte digital dekoder. Ikke noe vi egentlig hadde lyst på, men borettslaget ordna... Da de hadde gått fant jeg ut at vi hadde mista nettet - skrekk og gru!! Jeg fikk fiksa det, men da mista vi tv... Nå sitter jeg og venter på vaktmesteren som skal ordne dlra vår... Etter det kan jeg ta meg en kopp gløgg og slappe ev litt :-)
SpongeBob Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 Lykke til med legevisitt, Vims! Spennende. Og Stinemor, så gøy at du får la bestemor høre Knotten! Her har ikke pappaen fått høre hjertelyd ennå, og er meget fornærmet over det... Rahi - jeg har nesten det motsatte "problemet" som deg når jeg rydder i babytøyet, får gutt nr to og pappaen mener det får holde - men jeg har så lyst på en datter en gang! Er bare glad jeg fikk vite kjønn på UL så jeg har hatt litt tid til å forberede meg:) Så her skal alle de tøffe små klærne brukes om igjen, alle søte små kjoler mormor strikket til meg ligger fortsatt godt nedpakket. Jeg er 33, så det er vel litt ungt å begynne å tenke på barnebarna???
rahi Skrevet 3. november 2006 #11 Skrevet 3. november 2006 SpongeBob - har lest et sted at par med to barn av samme kjønn generelt har større tendens til å få et barn til _særlig_ om de har to gutter fra før......men ikke helt tiden for å ta stilling til det tenker jeg. Ikke seint i forhold til alder å få flere ihvertfall. Jeg fikk første da jeg var 32 og er nå 37....) Litt tidlig å tenke på barnebarn ja Jeg tenkte jeg kunne bruke mulige tantebarn som unnskyldnign til å spare på de fine jenteklærne LITT til selv om det ikke ser så lovende ut på den fronten...
selfangerkjerringa Skrevet 3. november 2006 #12 Skrevet 3. november 2006 Du store min, idag er jeg seint ute gitt! Har for en gangs skyld sovet godt inatt dvs etter jeg var oppe rundt tre for å tisse og smøre ny runde anti-klø-krem... hehe... Nå har jeg levert ungen i barnehage (med søte små fletter og glitresmykke - det er ei som har bursdag idag), tatt en laaaang, varm dusj, vurdert om det kanskje ikke var så innmari lurt å klippe meg pannelugg igår, men innsett at det uansett er lite jeg kan gjøre med det nå, jeg har spist frokost og endelig tatt fram pc'n. Idag høljregner det her på Fosen... igår var det 5-10cm snø på veien, idag er det 5-10cm sørpe. Brøyting? Neeeeh... ikke her i hvert fall Syns litt synd på gubben som skal kjøre lastebil og levere varer idag i dette været... tror jeg skal steike litt lapper til kveldsmat Vims: Krysser fingre, og sender en varm tanke til vimsemannen for hans utrolig underholdende tråd om Kristi Himmelfartsdag Sponge: flinke mannen din som hjelper til! Lurer litt på hva som har skjedd jeg... min har nemlig også tatt i et tak - han rydda lekene til lilletrollet etter jeg la meg igår, og har begynt å hive matrestene på tallerknene når han rydder inn av middagen! Kanskje de har lest loggene våre? hm... Stinemor: kos deg med hjertelyd! Blir nok flott for bestemor å bli med også, vet at min mamma satte veldig pris på å få være med på kontroll i hvert fall! rahi: Heldigvis slipper jeg å gi fra meg alle kjolene og rosa klærne, i familien her får vi til stort sett bare jenter... vi brukte forresten sprinkelseng fra starten av sist, med sprinkelbeskytter (eller sengekant eller hva det nå heter) og ei tynn dyne som vi rulla til ei pølse og la langs kanten. Dermed ble det et koselig lite "reir" til lillemor, som sov god i sprinkelsenga si. andrea: det er nesten sånn det skal være det... den dagen sånne elektroniske innretninger fungerer nøyaktig som de skal ved første forsøk, blir de gjerne akkompagnert av flaksingen av vingene på de rosa grisene utenfor vinduet. beth72: welcome to the twilight zone!
DiddiDaddi Skrevet 3. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 3. november 2006 Vet ikke helt om det spørsmålet var til meg...) Men jeg har ihvertfall termin 5 januar - ganske avslørende nick sånn sett! Er bortskjemt med hyppige kontroller pga litt trøbbel, men er så kos å få høre hjertelyd og vite at alt er bra ofte!
selfangerkjerringa Skrevet 3. november 2006 #14 Skrevet 3. november 2006 rahi: Hm, interessant teori! Jeg er bare 27 (neste uke faktisk!), og snart tobarnsmor - til to småjenter. Jeg og mannen skal ikke få flere barn, men det er hovedsakelig snakk om egenproduserte. Vi holder definitivt mulighetene åpne for å øke søskenflokken til tre etterhvert, men da kommer siste knøtt med fly og ikke stork Så kanskje teorien stemmer likevel?
Nr-3-i-Magen Skrevet 3. november 2006 #15 Skrevet 3. november 2006 Det var døra vaktmesteren skulle ordna, ikke dlra... Men nå er jeg både på nett og kan se på tv! Måtte bare skru av dekoderen og se gjennom harddiskopptageren vår :-) Den flotte snøen som kom her i byen i går, har også begynt å synke litt sammen - det ser ikke helt lovende ut, litt gråere og tristere i dag. Hadde skikkelig julestemning i går, og måtte ut og handle litt julepynt :-). Cornelias Hus (i Trondheim for de som ikke vet...) har så utrolig mye fint - anbefales!
rahi Skrevet 3. november 2006 #16 Skrevet 3. november 2006 Var også innom tanken på adopsjon uten at det ble vurdert så veldig reellt, men ventetid, alder og muligens også økonomi talte imot for vår del. Tror det der med nr 3 hadde spesielt å gjøre med kvinners ønske om også å få en jente. Leste nettopp på forskning.no at en mener årsaken til krybbedød kan være lavere antall serotoninreseptorer i hjernen -- noe som gjør en mer følsom for karbondioksyd. Stod imidlertid ikke noe om hvorfor noen får færre serotoninreseptorer enn andre. Over til et mindre alvorlig tema: forskning viser også at den eldste i søskenflokken gir flere og dyrere gaver enn yngre søsken - de i midten minst. Jeg er i midten...og storesøster gir definitivt dyrere og finere gaver til jul, men jeg har tenkt at dette bare har med at hun har myyye bedre økonomi enn meg....
selfangerkjerringa Skrevet 3. november 2006 #17 Skrevet 3. november 2006 hehe, sånn forskning er interessant, men sjelden noe å prøve å overføre til egne forhold. ang. den forskningen på serotoninreseptorer og krybbedød så gjør jo disse funnene boka til hun svenske 9-barnsmoren og forståsegpåeren enda mer skremmende... hvis ungen har lave sensorer for økte karbondioksidmengder, så er det vel ikke særlig smart å legge'n til å sove på magen, eller hva?
Nr-3-i-Magen Skrevet 3. november 2006 #18 Skrevet 3. november 2006 He he... jeg har også tenkt at dette har med økonomi å gjøre. Jeg er minst, og storesøskna mine har hatt jobb kjempelenge, mens jeg har vært student. I tillegg er søskna mine gift og har masse unger, mens jeg har bare vært meg (og samboeren da), så jeg har måttet gi 10 gaver og fått 2 tilbake, da har jeg jo ikke råd til så mye pr. gave... Men totalt blir det jo mye mer... Står det noe om hvem som ønsker seg dyrest gaver eller? Broren min og familien (som er i midten) ønsker seg alltid sinnsykt dyre gaver, langt over det som er "uskreven regel" i familien min. Argh...
Zummi Skrevet 3. november 2006 #19 Skrevet 3. november 2006 Kjapp oppsummering av status her på St. Olav To leger var innom vimsemor sånn i 10-tida og undersøkte. Hun ene kjente og sa hmm, bla bla, det er mulig å ta vannet. Så kjente han andre på etter mye krav om dirigering av de stakkars vannsprengte beina til vims. Og så oj, der kom vannet... Så var den saken grei Så her skjer ting i dag, han siste legen sa at her blir det baby i løpet av dagen så gjenstår det bare å se på hvilken måte. Vims ligger nå til registrering igjen før legene kommer tilbake rundt 11. Jeg garanterer ikke helt hvor hyppig jeg får oppdatert informasjon men vi er i de beste hender og hvis de nå også klarer å finne en ledig fødestue blir jo det hele riktig så bra
selfangerkjerringa Skrevet 3. november 2006 #20 Skrevet 3. november 2006 Zummi: spennende, spennende! Vi venter spent! Det gjør vel du og tenker jeg Godt at det endelig skjer noe da. Hos meg satte provosert vannavgang i hvert fall fart i sakene!
selfangerkjerringa Skrevet 3. november 2006 #21 Skrevet 3. november 2006 ps: ka-ping-mannen lurte litt på om du hadde tjuvtesta lystgassen da jeg leste fra kristi himmelfartsdag-tråden igår kveld...
Zummi Skrevet 3. november 2006 #22 Skrevet 3. november 2006 Hehe Neida, ble bare litt lei at alle skal være så forbaska seriøse på det forumet til enhver tid jeg (+ at det har hopa seg litt opp med alle de utrolig mange olike juleinnleggene som har kommet, gjerne fra en og samme person i det siste) Nå er vimsemor på do stakkar, med en schvær stor tom eske som det står Klyx på ved siden av... Jeg er jo kjempespent og prøver bare å følge med etter beste evne, selv om legene prøvde å kaste meg på gangen her
selfangerkjerringa Skrevet 3. november 2006 #23 Skrevet 3. november 2006 Klyx er gøy! Er vel eneste gangen i mitt liv jeg har opplevd å sitte på dritern og kjenne duften av såpe og blomstereng
Zummi Skrevet 3. november 2006 #24 Skrevet 3. november 2006 I følge hun på andre sida av dodøra her så er ikke alle blomstene i den enga helt friske...
Nr-3-i-Magen Skrevet 3. november 2006 #25 Skrevet 3. november 2006 Oi oi - så spennende! Dere må ha masse lykke til! Jeg har bestilt fødsel på søndag-mandag, så satser på å komme og holde dere med selskap da ;-) Nei, man kan jo aldri vite når det setter i gang, men håper det skjer snart nå for meg også - dere hadde jo termin etter meg... Lykke til, og hold oss oppdatert når det er mulig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå