IdaJacobine Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Hei, Er det flere her som har hatt kolikk-barn og slitt med søvn i etterkant? Lurer på om det har en sammenheng. Datteren min har slitt med mye uro og vondt i magen. Nå som hun er 4,5 mnd er kolikken over, men det er kjempevanskelig å få henne til å sovne! Er bare jeg som klarer det, så det blir ikke så lett å få avlastning liksom. Hun kan hylskrike leeenge til hun sovner av utmattelse hvis ikke jeg ammer henne i søvn før hun blir for trøtt, og det er jo ikke så hyggelig...
LivetErEnLek Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Jeg har ikke kolikkbarn selv, men kjenner flere som har/har hatt, og det du forteller er nok ganske vanlig. Man kan ikke skjemme bort så små babyer, men man kan gi de dårlige vaner.....Når man får en kolikkbaby i hus, blir det mye byssing og bæring, og sånn må det være, men da er det ofte sånn at når kolikken forsvinner, sitter vanene igjen.
Gøril (210406) Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Hei, Jenta vår hadde kolikk og hun slet også med å finne søvnen alene. Jeg må sant og si at jeg ammet henne i søvn. La meg i sengen vår og bar henne til hennes seng en stund. . Hun begynte å bli urolig i senga vår og jeg begynte å amme henne ved sengkanten istedet og så la henne. Holdt henne i hånden... Nå ammer jeg henne på stua og hun får si god natta til pappa så legger vi henne bare ned. Ingen problem akkurat nå på leggerutinen og alle sa jeg ville få problemer med henne når jeg skjemte henne bort.. men det gikk over av seg selv og nå er det ikke noe problem. Kos deg med jenta di du og amm henne i søvn hvis det hjelper. Det er slitsomt når det står på, men det går faktisk over. Jenta vår er nå litt over 6 mnd og ting går enklere og enklere for hver dag. Ble litt langt dette, men ønsker deg lykke til!
IdaJacobine Skrevet 3. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2006 Tusen takk! Var i grunn det jeg lurte på: Om det gikk over av seg selv eller om jeg måtte være "slem"... :-)
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Har du prøvd Minifom? Jeg bruker det enda, min er 5 måneder. Da raper han lettere når han sover, og promper mer. Slipper å ligge og kjenne på den knipen. Jeg bruker kun morgen og kveld nå, fungerer kjempebra. Da raper han hele natta. Fenikkel-te funker også bra.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Samme her også. Jenta vår har hatt kolikk og er nå 4,5 mnd gammel. Hun har vært veldig vanskelig til å få til å sovne av seg selv. Men det går lettere og lettere for hver dag nå. Men det er jo ikke så rart når hun hadde vondt i magen i 3 måneder og så venne seg til at det ikke gjør vondt noe sted.
mai mammaen til to Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 jeg har ikke kolikk barn,men har latt datteren min få dårlige vanner..hun ammes/bysses i søvn..er snart 6 mnd...hun pleier våkne 3 ganger om natten , men får da bare puppen og sovner igjen...syns det er helt greit eg...tenker å ta kampen med å legge seg selv når hun blir større..
IdaJacobine Skrevet 3. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 3. november 2006 Minifom virket ikke hos oss! :-( Brukte det derfor bare en stund og har ikke prøvd igjen. Tror du hun kan ha vondt i magen enda?
IdaJacobine Skrevet 3. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2006 Hva gjør du for å prøve å venne henne til å sovne selv?
Skogro Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 Min første var kolikkbarn og skrek fra 23 til 06 de første månedene. Når H..... var over, haddehun snudd døgnet. Vi var da så desperate etter søvn at vi kontaktet legen. Han skrev ut en type allergimedisin som har trøtthet som bivirkning, phenamin.Hun fikk dette i en uke på kvelden. Høres kanskje fælt ut å gi små friske babyer sovemedisin, men alt ble så bra og hun har sovet på natten siden.: Er i dag en sunn og frisk 14-åring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå