Gå til innhold

Ultralyd i uke 13.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til ultralyd igjen i uke 13, og gyn. legen sa at da kunne vi nok ta utvendig ul.

Noen her som vet om man kan det eller om det må kanskje bli innvendig.

Tenkte å ta med gutten min på 5 år, men gjør ikke det om det blir innvendig ul..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på UL da jeg var 12 + 1. Fikk da innvendig UL. Men hvis livmoren din har kommet litt opp og ikke ligger så langt nede, så får du sikkert utvendig.

Skrevet

Hei! Jeg var på UL når jeg var 11+6 og 13+4 og begge gangene tok de utvendig UL. Synes dog at bildene var klarere når jeg tok innvendig UL i uke 10, i og med at livmoren min ikke er kommet så høyt opp. Så, kommer an på hvor detaljert du skal se.

Skrevet

Jeg var og på UL i uke 12+x og prøvde da utvendig UL først... Legen så bra det han skulle, men jeg var ikke fornøyd, mulig det var pga at skjermen var så langt unna da, men da tok vi innvendig og. Og da fikk jeg se kjempe masse. Det var mye bedre..:) Så det er mulig de prøver utvendig først altså...

Ligger bilder fra UL`N nder nicket mitt på album :)

Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 13 og hun prøvde først med innvendig ul, men da hun ikke så så veldig klart tok hun utvendig. Trodde virkelig ikke jeg skulle få se så mye, men det var bare kjempeherlig å se det lille nurket for første gang.

Så til meg var det altså omvendt i forhold til Iselin 79, men de gjør sikkert litt forskjellig vil jeg tro. Lykke til ihvertfall og nyt det =0)

Skrevet

Jeg var på UL igår. 12+1, og fikk utvendig UL. fikk beskjed om at det var best å ikke ha tisset rett på forhånd fordi blæra dytter livmora litt opp. i tillegg stod det på et skilt ved resepsjonen at barn under 12 år ikke fikk lov å være med på undersøkelsen. så jeg ville nok latt være å ta med 5åringen uannsett.

kjempeartig å endelig se skyggen av noe som ligner på en baby.

klem

Skrevet

I mitt første svangerskap hadde jeg ul i uke 9 som var innvendig og utvendig i uke 14

I mitt andre svangerskap hadde jeg ul i uke 9 som var utvendig og utvendig også i uke 14

Skrevet

Hei!

Er du tykk eller tynn?

Da jeg var på utvidet UL i fjor pga. alder, tok dei både innvendig og utvendig UL.

Dei sa at dei så mye bedre på utvendig UL fordi jeg var tynn!

Alt var bra med babyen, og han er i dag 1 år! :-)

Lykke til!

Skrevet

Glemte å skrive at da jeg var på UL, var jeg 12+1.

Skrevet

Hei!!!

Koffor he dokke fått UL so tidlig????

Ej me vil, men her får vi kunn i veke 18.E veldig nyskjerrig å veldig bekymra, pga 2 spontan aborta fra før. ej måtte mase mej til en me siste mann, å da va ej ca 10 veke på vei, å d ente me blødning, va sikker på at no mista ej for 3 gang men d gikk heldigvis bra...

Skrevet

Til whoopsi!

Kan kun svare for min egen del; jeg har vært på 4 ultralyder + rutine-ultralyden. Dette pga blødninger og ren og skjær bekymmer.... 3 av disse har vært på Volvat, så de har jeg da betalt selv (trodde ikke brun blødning var grunn nok til å få en UL). Den 4. tok jeg på sykehuset etter en skikkelig blødning jeg hadde....

Men for å svare på HI`s spørsmål; jeg tok UL da jeg var 13+0 og det var innvendig. Hun prøvde ikke engang å ta utvendig, for det var JEG som var bekymret og JEG som skulle se godt hva som skjedde der inne (hun sa at man ikke ser det like godt når man tar utvendig når man er så kort på vei).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...