langevipper Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Min søster skal på jobb i natt (hun begynner 4:30 og skal jobbe til 14 i morgen) og jeg passer ham i natt. Planen er at jeg skal levere han i barnehagen, men det blir det nok ikke noe av nå. Jeg bare lurer på hva jeg bør gjøre, 39.7 er jo en veldig høy feber. Han er snart 3 år. Han har fått paraset blandet med saft som moren pleier å gi han når han blir syk. Han sover nå, men har dessverre ikke drukket opp saften med paraset, bør jeg la han sove eller vekke han å få han til å drikke opp resten... føler jeg bør vekke... men det er jo kanskje best å la han sove... huff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Problemet er at min søster skal jobbe for min tante, og at det er ingen som kan steppe inn. Min tante er bortreist for helgen. Jeg blir sprø, og er veldig bekymret... burde jeg kanskje tatt han med til lege. Er ikke vant med så store barn... min datter er bare 4mnd og har ikke opplevd at hun har fått så høy feber enda vet ikke helt jeg, håper noen har noen gode råd å komme med
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Hvis du e veldig bekymret så kan du jo ringe legen for og høre. Di gangene barna mine har hat feber (høyeste var på 41,3) så har vi fåt beskjed om å ikke kle dem for varmt, gi paracet + masse drikke, og følge med på om temperaturen stiger eller forholder seg stabil. Så paracet, drikke og pase på at han ikke er for varmt kled er vel det viktigste.+ at man selvfølgelig må følge med på almenn tilstanden hans da. Lykke til, håper at han kvikkner til snart da, er liksom litt ekstra når det ikke er ens eget barn.)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Mor¤tilOda-Marie Vanskelig å komme med råd hva du bør gjøre... Du kan ta en telefon til legevakta, for å spørre deg til råds, her er de i allefall greie til å svare.. Siden du har gitt han paracet, og han sover, så har jeg ville latt han sovet. OM han puster jevnt og normalt,at du får fin kontakt med han når han er våken, pass på at han ikke har for mye klær på seg, men heller ikke at han blir kald. Bruker han å ha feber ofte? Mange er slike feberbarn, men det behøver ikke være noe galt, kroppen er fin sånn, immunforsvaret "reparerer" mye selv. Vet ikke om du ble noe hjulpen, men...? Ta en telefon til legevakt/lege, så kan det hende du får noen tips.. Hilsen 4 barnsmamma
langevipper Skrevet 2. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2006 hei og tusen takk for svar. sjekket tempen nå og den var gått ned til 38.8. Jeg hadde god kontakt da jeg var innom å så til han, så jeg tror det går bedre. Skal legge meg nå, men setter klokken på så jeg får sjekket tempen i løpet av natten. Veldig godt å vite at paracet har hjulpet takk for gode råd, godt å vite at jeg har ett sted å henvende meg til når det er dvs ting jeg lurer på:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå