Gå til innhold

Omega3 kan vistnok hjelpe mot ADHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Britiske forskere mener at de har hatt meget gode resultater i behandling av barn med ADHD med omega3-fettsyrer. Spesielt merket EyeQ har hatt god virkning.

Jeg er ikke sikker på om dette har vært oppe i norske medier?

(Og nå skulle jeg nok hatt med en link til noen forskningsresultater, men det har jeg ikke)

Er det noen av dere som har forsøkt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd dette over tid på min sønn, men uten noen synlig virkning for han. Har hørt at dette har vært nevnt her i landet og. Mulig det virker bedre på noen enn på andre....??

Skrevet

Så synd at det ikke virket for sønnen din, da.

Jeg har selv ingen erfaring med ADHD, men jeg tenkte jeg skulle legge inn dette innlegget og kanskje det kunne være til hjelp for noen.

Men det er nok ikke alt som virker på alle, dessverre.

Jeg håper at dere finner rette hjelpen etterhvert.

Skrevet

Ja den virkingen av Eye Q er kjent også her i landet...og over flere år. Den skal vissnok hjelpe om lærevansker også.

Men det er ikke alle den hjelper på. Og det er jo som sagt et naturpreparat som en må betale av egen lomme. Prøvde det på sønnen min for noen år siden...men uten særlig virkning. Men kostnadene den gang kom på over 500 kr mnd. men for all del om det hjelper så er det ingenting som er bedre og verdt hver en krone.

Men det er ikke lale den hjelper på som sagt. Dessuten er det ganske store kapsler å svelge, og de skal ha 6-8 slike kapsler i døgnet.

Skrevet

Det er jo egentlig ikke slik at omega3 kan hjelpe mot ADHD, men det kan bedre konsentrasjonsevnen over tid.

Skrevet

Hei, vi har brukt EyeQ på gutten vår siden mai og synes at det tar "toppen" av intensiteten. Om vi ikke ser en radikal forandring, så skjedde et "skifte" etter tre måneder som var positivt. Omega 3,6 og 9 og nattlysolje som EyeQ består av, virker positivt både alene og i sum uansett diagnose eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...