Gjest Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Ca kl 08:30 i dag morges ble Idefix trillet ned til gyn operasjonssalen etter en natt med lite søvn da nervene og spenningen har vært i høyspenn. Den fryktede spinal bedøvelsen gikk så utrolig mye bedre enn forventet. Anestesilegen var utrolig flink og beroligende. (Men jeg syntes nå at det tok en evighet før de var ferdige med å stikke og sprøyte inn bedøvelse da.) Idefix var litt nervøs og skalv litt etter spinalen var satt, men da var det for sent til å angre.... Rett over 9 begynte doktorene å gjøre seg klare for inngrepet og kl 09:24 var gutten kommet ut. Det så voldsomt brutalt ut da de skulle ha ut vesle gutten, så nå forstår jeg hvorfor de sier at det virker som en elefant tråkker på en når ungen skal ut. Det de forklart den ikke vitende mammaen og pappaen var at de skjøv ungen ut, så lærte vi noe nytt i dag også. Etter all skyvingen og det som så ut som vugging så kom ungen ut. Stakkars liten for en brutal måte å bli vekket på, ikke rart han skrek som besatt da han kom ut. Tidspunktet var jo midt i beste sovetid for denne ungen som vanlgvis er våken mellom kl 03:00 og 06:00. Kort etter på fikk far følge med barnet ut på anestesi rommet sammen med jordmødrene (vi var så heldig at vi hadde to, den ene var da selvsagt student, men begge var utrolig flinke), hvor de stelt lille gutten. Alt stod meget bra til med barnet, det var verre med faren som gikk ned for full telling. Etter litt luft, et stort håndle med kaldt vann og litt kaldt vann å drikke gikk det bedre. Men det gikk ikke stort mye bedre med moren. Etter all vuggingen, (vugging pleier ikke til det daglige å gå så greit med henne) ble hun skikkelig kvalm og hintet til anestesisjukepleieren at hun var ganske kvalm og svimmel. Dette forstod han tydligvis ikke, men da hun sa at hun måtte spy skal jeg si han fikk farten opp. Spyinga ga seg ikke heller med det første, men hvis noen ønsker mer detaljer om dette får dere spørre Idefix når hun en gang er tilbake fra sjukehuset, da far hadde mer en nok med å ta seg av seg selv på dette tidspunktet. Det Idefix også sier er at de måtte gå igjenom livmoren hennes da denne lå så langt nede slik at hun mistet ca 1 liter med blod da syinga også tok litt tid. Men legen som gjorde dette er perfeksjonist så jeg regner med at her er det gjort skikkelig bra arbeid. Hvis dere ønekser mer detaljer her også, må jeg nok be dere om igjen å ta kontakt med Iidefix. Far fikk så være med opp på fødestuen hvor guttungen ble målt til 3630 gram og 50 cm lang. Omkretsen rundt hodet var 35 cm. Far og sønn fikk så slumre i ca 2 timer i en meget god stol og drikke Eplecider mens de ventet på at mor skulle bli lappet sammen igjen. Møte med mor igjen var hjertelig, men lillegutt fant ut at det eneste han ønsket å gjøre var å sove. Han har knirket siden han ble født bortsett fra når han ligger inntil puppen til mor, da ligger vi bare helt stille og koser og er fornøyde. Ellers har mor mye vondt, men hun angerer ikke et sekund på at hun tok keisersnitt. Far er også fornøyd selv om han har nesten gått i gulvet to ganger i dag. Det vil jeg bare si at det er mye værre å se på din kjære ha det vondt enn det er å ha de selv. Jeg har erfaring på dette feltet da jeg selv har blitt opperert en del ganger. Så det vil jeg bare si til dere fødende der ute vi lider med dere, akkurat som vi også legger på oss i deres svangerskap, det begynner nå og merkes etter 4 svangerskap så nå får det være nok for vår del. Mange hilsner mannen til Idefix.
Trebarnsmor!!! Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Gratulerer så kjempemye med sønnen!!!Og hils henne fra alle oss på BIM :-)
Lillypia Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Gratulerer så masse! Må være flott å endelig ha han ute, og så bra at det gikk fint i dag! Med alle tre;) Kos dere framover....!
Gjest Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Gratulerer til deg og Idefix ) Lykke til med småtten!!
Mamma'n til Julian Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Gratulerer kjempemye med gutten! Kos dere kjempemye!!!
Januarjubel! Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Ja det var litt av en historie! Og slå dere til ro med at dere har gjort mer enn det som kan forventes med hensyn til å holde landets hjul igang også i kommende generasjon. Gratulerer så masse til dere alle!
*1D* Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 GRATULERER! Jeg rakk ikke å føde han alikevel jeg da;) (Kan han alikevel hete Heike..? hihi) Klem!!!
Chiquita Bananas Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 Å så koselig av deg å skrive Hr. Idefix..... Gratulerer nok en gang til begge to og de beste lykkeønskninger... og jeg håper hun blir snart frisk og rask etter KS.....
~Monsoon~en gutt, en jente~ Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Gratulerer så mye til deg pappa og til deg idefix. Skal selv ha keisersnitt neste fredag så er utrolig spent. Hilse masse:-))))
fembarnsmammaertoppenღ ღ Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 gratulerer så massse!!! du må hilse så masse til idefix :-))) og gi ho en god klen fra meg!
Candy girrrl Skrevet 3. november 2006 #11 Skrevet 3. november 2006 Så fin historie!! Det er pappaen sin det. Takk for at du delte den med oss så slapp vi å vente helt til konemor er i datamodus igjen. Gi henne en stor klem fra meg og stor gratulasjon til alle 5 for at lille Marius er ute!!
vinterbarn ;O) Skrevet 3. november 2006 #12 Skrevet 3. november 2006 Well done pappa... flott skrevet ;O) og selvfølgelig bra jobbet!!! Av begge to. Resultatet er jo en flott nydelig liten gutt!! Stor gratulasjons klem fra meg til dere alle ;O)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 3. november 2006 #13 Skrevet 3. november 2006 Masse gratulasjoner med gutten! Flott at alt gikk bra:)
Skrømti Skrevet 3. november 2006 #14 Skrevet 3. november 2006 Å så koselig at du har skrevet her "Mannen til Idefix" ! Gratulerer så mye med go gutten begge to. Håper alt går bare bra framover. Hils så mye til din fru.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 3. november 2006 #15 Skrevet 3. november 2006 Gratulerer begge to! Har fulgt med idefix siden hun skravla inne på Bligravid. Så fint å høre at alt har gått bra! Kos dere!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 3. november 2006 #16 Skrevet 3. november 2006 Gratulerer så mye med gutten deres!!! Vi har alle fulgt med og hatt nedtelling sammen med idefix, så vi ønsker dere alt godt fremover. Hils henne så masse fra oss alle ) klem,
2barns mor Skrevet 3. november 2006 #17 Skrevet 3. november 2006 Gratulerer så masse med gutten, og hils henne fra bim`erne!!!
Møøø Skrevet 3. november 2006 #19 Skrevet 3. november 2006 Gratulerer så mye til dere alle 5 med et nytt familiemedlem!! Så fin historie Hr. Idefix!! Kos dere med prinsen ;o)
_svana_ Skrevet 3. november 2006 #20 Skrevet 3. november 2006 Gratulerer så mye alle sammen!!!! Stor klem
:*lillefru*:har født*: Skrevet 3. november 2006 #22 Skrevet 3. november 2006 Hei idefix og mannen hennes Gratulerer så mye med den lille prinsen Lykke til )
lykkeligmed3 Skrevet 3. november 2006 #23 Skrevet 3. november 2006 Gratulerer så masse Idefix og mannen til Idefix. Ønsker dere masse lykke til med den lille og med fremtiden ellers. Kjempeklem
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 3. november 2006 #24 Skrevet 3. november 2006 Gratulerer til begge to :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå