Gå til innhold

Til dere som er gravide....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og prøvde noen måneder. Gjorde dere noe annerledes den måneden dere ble gravide??

Og hvor lang tid brukte dere før det klaffet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på du=)

Regner med du prøver å bli gravid du da? Jeg ble gravid uten at det var planlagt jeg...Gikk altfor fort..men gleder meg til lille bebis kommer til verden. var aldri noen tvil om at jeg skulle beholde. Har alltid tenkt på de som ikke kan få eller lengter etter å få barn. Er så urettferdig noen ganger ;(

Skrevet

Første gangen tok det nesten et år å få det til, jeg tror vi sluttet å stresse med det da det plutselig klaffet.

Vi fant ut at det kanskje passet litt dårlig allikevel og vurderte å legge det litt på hylla, da satt det.

Andre gangen satt det på aller første forsøk, ikke helt forventet at det skulle gå SÅ fort.

Lykke til.

Tipset fra legen da vi prøvde første gang var å ikke stresse med det og å ha sex ca hver dag (noe selvmotsigende for meg, men...).

Skrevet

Første gang var det full klaff fra første forsøk. Denne gangen prøvde vi noen måneder uten hell. Tok eggløsningstest og det var lurt - hadde eggløsning tidligere enn jeg trodde (dag 11 etter el) og skjønte at vi antakelig var for sent ute månedene før.

Skrevet

Ja, prøver;) Bare prøvd i tre måneder da men... er utålmodig allerede kjenner jeg. Så heldig du er som ble gravid så fort;);)

Så søt du er som tenker på dem som bruker lang tid... Men du må kose deg med den lille i magen din;););) Og pris deg lykkelig over at du kan bli gravid!! Håper jeg kommer etter om ikke altfor lenge;);)

Stor klem

Skrevet

nå prøvde ikke jeg akuratt og bli gravid.. og merklig nok så levde jeg veeeldig usunt i den tiden jeg ble gravid..dårlig kosthold,mye fest,alkohol og røyk men ble slutt med en gang jeg fant ut jeg var gravid..!

tror du skal prøve og leve sunest mulig men også normalt også har jeg hørt at etter du har hatt sex så skal du ligge på ryggen med bena opp(støtt gjerne beina intill en vegg) sånn at ikke sæden forsvinner ut..også har jeg hørt at man skal sove mest mulig på ryggen...og etter samleie skal man bli liggende en stund...

du kan jo prøve...:P hehe lykke til;)

Skrevet

Du kommer nok etter=o) Ønsker deg masse lykke til! Har termin 20 nov...så ikke sååå lenge igjen for meg nå!

Klem

Skrevet

Oi!!! Så spennende:):)

Du må ha all lykke til med fødsel og den lille!!! Skal tenke på dere jeg!!!

(,"oo",)

Skrevet

Heisann.

Vi prøvde i 13 mnd. Vi bestemte oss for å se det litt ann pga jobbsituasjonen min og da satt den;) Jeg gikk faktisk å venta på TR for å starte på pillen jeg da..... Vi var jo seff overlykkelige når den satt alikevel og fikk jo bare bevist at vi kan ikke planlegge noe som helst;)

Skrevet

Tusen takk for råd;);)

Ligger alltid med bena opp se... Må lese bok samtidig, for er jo sååå kjedelig å bare ligge sånn.haha!!!

Skrevet

Første gangen var det ikke planlagt, skulle skifte p-pille merke, og vips var jeg gravid...Da med tvillinger, men det gikk desverre galt, hadde en spontanabort i 11.uke.

Etter spontanaborten ble jeg veldig oppsatt på å bli gravid, droppa derfor å begynne på pillen igjen, da tok det oss noen få måneder så satt spira:)

Prinsessa er i dag åtte år:)

Så traff jeg mannen i mitt liv, spiralen ble tatt ut og prøvinga startet:)

Trodde det ville ta ett par mnd, men nei..

Etter ett års prøving og 3 pergokurer (hormoner) ble vi utredet for å finne ut hvem "feilen" lå hos.

Men der ble ingenting galt funnet på noen av oss (vi har begge barn fra tidligere)

Så vi prøvde atter noen mnd.

Etter 1.5 år ble vi henvist til prøverørsbeh, der gikk det dårlig på første forsøk, men på vårt fryseforsøk klaffet det:))))

Nå er det ikke lenge til en etterlengta prins kommer og skal bo sammen med oss:)

Gleder oss stort!

Vil ønske deg lykke til, skjønner godt du kan bli utålmodig til tider- men du skal se når du minst aner det, så sitter spira:)

Klem.

Skrevet

ja, den mnd hadde vi sex annenhver dag hele mnd...for å vere sikker på å treffe!!! prøv det!

Gjest leelu23 HØYGRAVID
Skrevet

Vi ble gravide i 2 pp etter pilleslutt. 1 pp hadde jeg ikke EL. så det kan være tilfeldig- men vi fulgte en oppskrift som ble lagt ut her som jeg vet mange ble gravide på.

Det er å ha sex annenhver dag fra dag 10 i syklusen. altså dag 10 fra 1 dag i siste mens- for så å ha sex annenhver dag i en uke.

Mannen skal også tømme seg på dag 5- for så å ikke tømme seg igjen før dag 10...

Ligg med sæden inni deg en halvtimes tid :)

Lykke til :))

Skrevet

Med førstemann prøvde vi et år for å bli gravide, og så skjedde det bare plutselig. Med denne jeg har i magen nå prøvde vi i 5 mnd og så skjedde det med han. Vi gjorde ikke noe spesielt utenom det vanlige da det skjedde! Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for svar;);)

Så snilt!!! Og gratulerer med at spira endelig satt! Lykke til med fødselen og alt annet;)

Klem

Skrevet

Prøvde i noen måneder, men så bestemte vi oss for å ta det litt mer med ro, at det ikke var så nøye, drite i el-tester og bare være sammen. Hadde ikke forventa det, men akkurat den mnd ble jeg gravid. Kanskje det blir for mye stress og fokus på å få det til akkurat denne mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...