Gå til innhold

Stikkpiller ved soppinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Leste et innlegg her at man ikke skulle bruke stikkpiller ved soppinfeksjon under graviditet, kun salve. Jeg har brukt begge deler flere ganger etter beskjed i fra legen min. Blir aldri kvitt soppen med kun salve. I esken til kombipakken står det at det ikke er påvist fare under graviditet. Noen andre som har fått beskjed om å ikke bruke stikkpiller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan bruke stikkpiller, men de skal settes inn med fingrene, ikke med den medfølgende vagiatoren (heter det det???). Jeg brukte også stikkpille i forrige svangerskap og mener det var dette som stod på pakken.

Skrevet

Jeg brukte stikkpille som legen bestillte for meg fra apotek, men den skulle som det blir sagt settes inn med fingrene, ikke med den medfølgende innsettingsdingsen.

Fordel å sette inn når du har lagt deg.

Jeg ble kvitt soppinfeksjon etter en pille.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar! Det er alltid godt å få bekreftet/avkreftet ting man lurer på!

Skrevet

Jeg snakket med jordmor om dette på onsdag.

Hun sa jeg godt kunne bruke stikkpiller MED den innføringshylsen.

Fordi de sier at vi kan ha sex helt frem til termin, og da er ikke den pinne noe verre enn det du har inni deg under samleie. Hvis du skjønner?

Den pinnen er jo pakket sterilt og hvis du vasker hendene før du fører den inn er det jo renere enn en penis ofte?

Du kan hvertfall bruke stikkpiller. :-)

Skrevet

hva heter de pillene dere har brukt.? jeg har hatt gardnerella bakterien og brukte en stikkpille som het vivag.. etter en uke var det borte.. men plutselig luktet det vondt av meg igjen og jeg kastet meg over en ny kur,denne gangen uten hell.. må nok en tur til legen igjen.. det er så slitsomt p gå rundt slik ... lukter vondt selv rett etter jeg har dusjet...blir lite kos om dagen for å si det sånn... men hva har dere andre brukt for å få vekk sopp og bakterier,,??

Skrevet

Jeg har brukt noe som heter pevaryl combi.

Det er 3 stikkpiller og krem ved siden av.

Funket veldig bra for meg.

Skrevet

jeg har også hørt man ikke skal bruke den pinnen som følger med..ville prøvd med fingeren jeg bare for å være på den sikre siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...