Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Min datter er nå 9 måneder. Har ammet henne frem til for ca en uke siden. Kjente at hun ikke lengre "spiser", pluss at hun har fått 4 tenner og det er ikke så godt når hun biter til. Derfor bestemte jeg meg for at jeg skulle slutte å amme. Nå får hun brystmelk en gang på natten bare, men kommer nok til å ta slutt snart. Det jeg lurte på er om jeg nå bör begynne å gi henne mme? Nå får hun bare vann på dagen til måltidene.
Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Hvis hun får grøt, tror jeg ikke det er så viktig å gi mme i tillegg. Det er melkepulver i grøten. Om hun spiser lite grøt, ville jeg gitt mme. Hun bør ha minst 500ml væske (inkludert det som er i grøten) per dag.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Jeg sluttet også å amme da gutten min var 9 mnd. Men jeg gikk da over til en flaske med ca 200 ml mme morgen og kveld. Da han var 10.5 mnd byttet jeg ut mme med vanlig lettmelk som jeg varmet litt i mikroen. Det får han fortsatt morgen og kveld, nå er han 11 mnd.
Luca Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Jeg ville gitt mme, hvis du slutter å amme. Man bør vel vente til et år med kumelk, så er ganske sikker på at det anbefales mme fram til det hvis det ikke ammes.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Man MÅ ikke vente til ettårsdagen med å begynne med vanlig melk. Jeg gjorde det gradvis, ved at jeg en periode blandet vanlig melk og mme.Gjorde det fordi han er veldig stor, veide 12.5 kilo på 8.mnd kontrollen. Mme er veldig fett i forhold til vanlig lettmelk, så når jeg var sikker på at han tålte det, gikk vi over til det. Nå er han 11 mnd, og har bare lagt på seg 1 kg siden 8 mnd, men han har også begynt å gå da, og er høyt og lavt. Vi har også begynt med 1-års grøt og 1-års middagsglass, selv om det er en mnd til han er 1 år. Men trenger ikke være helt firkantet.
Luca Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Jeg ser det nok fra et litt annet ståsted enn deg da, siden min 2-åring fortsatt er bare 11 kg. Så for oss var det naturlig å gi mme da hun ammet mindre og mindre ved 9-10 mnd. Men det er klart at hvis du har et stort barn som deg, så er det helt sikkert ikke noe galt i å prøve med kumelk litt før. Ikke for å være firkantenet gitt, men ga bare HI råd om hva jeg tror retningslinjer er og ikke hva hun SKAL gjøre....det finner hun sikkert ut av selv:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå